Marielinan konehaudonnat

keskustelua koneellisesta haudonnasta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Marielina

PIKA APUA! Marielinan konehaudonnat

Viesti Kirjoittaja Marielina »

Puolessa välissä haudontaa poistin koneesta silkin munat 2kpl, koska niissä ei ollut lähtenyt ollenkaan kehitystä. Olisikohan ollut haudontapäivä 11.
Silloin viidessä araucana-orpington munassa näkyivät liikkuvat tipun alut.

Eilen haudontapäivä 24 olin jo aikeissa avata munat, mutta yksi alkoi heilumaan :smt041
En uskaltanut illalla sen enempää alkaa munaa ropeloimaan, mutta nyt aamusta kun ei edisty ollut tapahtunut, avasin koneen kannen ja naputus kuuluu edelleen. En tiedä onko naputtanut jo illalla.

Kuinkahan kauan kannattaa antaa itse naputella ja koska kannattaa auttaa?
Kääk, ja iltavuoroon pitäisi lähteä :shock:

Haluttaisi nyt edes tämä yksi saada onnistumaan!

Tosiaan hommasin sen mittarin, jonka avulla olen lämpöjä ja kosteusprosenttia seuraillut.

Huomasin sellaisen asia, että kun poistin koneesta kaksi munaa, lämpö tippui 32-34 asteeseen, eli edellisellä haudonnalla kone tehnyt saman. Toisen munauksen olen tehnyt viimeksi kun käänsin lopussa munat kyljelleen, se nostaa koneen lämpöjä 42 asteeseen :shock:

Kosteudesta tein sellaisen havainnon, että todellakin olen viimeksi lisännyt aivan liian usein vettä. Koneen ohjeen mukaan vettä pitää lisätä joka toinen päivä. Se on nostanut varmasti kosteuden aivan kattoon, koska nyt hyvä että viiden päivän välein olen lisännyt ja silti kosteus ollut koko ajan 35-50%. Sekin muuttunut ilman veden kanssa lotrailua.
Marielina

Re: Marielinan konehaudonnat

Viesti Kirjoittaja Marielina »

Viime yönä kuoriutui yksi ja ainut tipu, joka ainakin toistaiseksi voi hyvin :smt041

Avasin loput neljä munaa. Kolmessa oli ihan pieni kana-alkio ja neljännessä joskus ehkä haudontapäivä 18 kehityksen lopettanut.

Tänään olisi ollut haudontapäivä 26 :shock:
katnin

Re: Marielinan konehaudonnat

Viesti Kirjoittaja katnin »

Minäkin haluaisin tilata tuollaisen läpivalaisulampun. Kerrotko minkä merkkinen tai millä nimellä hait sitä sieltä ?
Marielina

Re: Marielinan konehaudonnat

Viesti Kirjoittaja Marielina »

Tästä kuoriutunut kukonpoika sai outoja kohtauksia, heltta alkoi juoksun jälkeen sinertää ja kukko läähättämään. Kolmannen kerran näin tapahtuessa ei mennyt montaa hetkeä kun kuoli pois :smt085
Eli taisi liian pitkä haudonta aiheuttaa sydänvian poloiselle.

Ei mennytkään sitten viikkoakaan tästä projektikukon kuolemasta meille kotiutui 1,5-vuotias araucana kukko, nimekseen sai Räyhkänä Rölli :smt003

Seuraavat konehaudonnat saa jäädä hamaan tulevaisuuteen..

Yritän jostain kaivella sen läpivalaisu-lampun nimen :smt001
Kanatytsy
muna
Viestit: 20
Liittynyt: 26 Maalis 2023, 10:50

Re: Marielinan konehaudonnat

Viesti Kirjoittaja Kanatytsy »

Ei kai kone ollut incubato :smt012
Vastaa Viestiin