Kysymyksiä Brinsean hautomakoneista

keskustelua koneellisesta haudonnasta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
kite

Re: Kysymyksiä Brinsean hautomakoneista

Viesti Kirjoittaja kite »

Saa PäP :)
Yrittäjiä tässä ollaan itsekin..

Mutta siis ei hinnat voi vaan jatkuvasti nousta, kun niin ei tee palkatkaan niillä
mahdollisilla asiakkailla. Sit vaan loppuu ostajat, jos kaikki yrittää laittaa hintoihin lisänä.. :O
Marissa

Re: Kysymyksiä Brinsean hautomakoneista

Viesti Kirjoittaja Marissa »

Nonni pojat ja tytöt! :smt005
Brinsea Octagon® 20 Advance tänään postista haettu ja kasattu. Testataas miten toimii :smt001
Räpylä

Re: Kysymyksiä Brinsean hautomakoneista

Viesti Kirjoittaja Räpylä »

Mä tilasin eilen Octagon 20 ECO:n Maatalous Ykkösestä.... tulisipa se pian :smt041
Marissa

Re: Kysymyksiä Brinsean hautomakoneista

Viesti Kirjoittaja Marissa »

Mä tilasin tuolt hautomakone.fi:stä.
Tähän astisen käytön perusteel oon ihan tyytyväinen; hyvät ohjeet, helppo pistää pystyyn jne...
Kosteus on heitelly aika paljon, johtunee varmaan huoneen olosuhteist. Kattoo ny et miten onnistuu...
PäP

Re: Kysymyksiä Brinsean hautomakoneista

Viesti Kirjoittaja PäP »

^ Ihan uteliaisuudesta kysyn, että millasen takuun hautomakone.fii lupaa? Mietin vaan sitä, että onko se 2 vuoden Brinsean oma takuu voimassa kun myyjä ei oo virallinen maahantuoja?
Räpylä

Re: Kysymyksiä Brinsean hautomakoneista

Viesti Kirjoittaja Räpylä »

Millaista kosteusmittaria käytätte brinsea octagon 20 ecossa?
PäP

Re: Kysymyksiä Brinsean hautomakoneista

Viesti Kirjoittaja PäP »

Meillä ei oo ollu minkäänlaista kun on viiruja ja kanoja haudott. On vaan pietty vettä ohjeiden mukanen määrä. Ja tietty hautomakone sisätilossa kamarin nurkassa niin ei koneen ulkopuolinen kosteus kovasti heittele.
Marissa

Re: Kysymyksiä Brinsean hautomakoneista

Viesti Kirjoittaja Marissa »

PäP: Koneeseen sai sen 2v. takuun ku käy rekkautumassa :smt006

Tänään kuoriutu "koehaudonta" munat; japaninviiriäisiä :smt050 3/6 kuoriutui; munia ei oltu kohdeltu siitosmunina jonka luulen vaikuttaneen jonkin verran lopputulokseen.
Seuraavaks tarkoitus pistää koneeseen kananmunia :smt001

Tykkään kyl tost masiinast :smt023
PäP

Re: Kysymyksiä Brinsean hautomakoneista

Viesti Kirjoittaja PäP »

Marissa kirjoitti: Tänään kuoriutu "koehaudonta" munat; japaninviiriäisiä :smt050 3/6 kuoriutui; munia ei oltu kohdeltu siitosmunina jonka luulen vaikuttaneen jonkin verran lopputulokseen.
Ja kun aukoo kuoriutumattomat munat niin näkee todellisen tilanteen kuinka moni on ollut potentiaalinen tipu, eli hedelmöittynyt ja edes lähtenyt kehittymään :smt045
Viimeksi muokannut PäP, 15 Tammi 2013, 21:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
lantsari

Re: Kysymyksiä Brinsean hautomakoneista

Viesti Kirjoittaja lantsari »

Mää vaan täällä jahkaan ja pähkään ja yritän päättää, että minkä koneen nyt tilaan! :smt017
Haluttais kanssa saada nopeasti hyvä masiina, helppo ja toimiva. Mutta pohdiskelen noiden samojen välillä.. :smt017
Kumman nyt kannattais sitten valita? toi octagon advance vai se eco.. :smt017 Mikä niillä nyt on se oleellisin ero?
Räpylä

Re: Kysymyksiä Brinsean hautomakoneista

Viesti Kirjoittaja Räpylä »

Advance on automaatti eli se kääntää munat itse, siihen voi ohjelmoida lämpötilan, kosteuden ja haudonta-ajan. Ecossa munat käännetään keikauttamalla kone eri asentoon, sen kulmat on muotoiltu sillain. Lämpötilaa sääetään ruuvista ja siellä on ihan tavan asteikkolämpömittari sisällä. Kosteusmittaria ei ole mukana. Itse ostin econ, koska on edullisempi enkä tiedä innostunko hautoisesta useammaksi vuodeksi. Avance on kiva kun se kääntää munat itse ja sitä rataa, ehkä parempi sellaiselle joka viettää enemmän aikaa pois kotoa, tosin pitäähän siihenkin kosteutta lisätä tarvittaessa.
lantsari

Re: Kysymyksiä Brinsean hautomakoneista

Viesti Kirjoittaja lantsari »

Kiitos tiedoista :smt001 emmääkään tiedä miten sitä innostuu hautomisesta, mutta se automaattikääntö tuntuis että olis varmempi, kun oma muisti on.. kuin meidän.. Blondin lento :smt003.
Mutta mä katoin tuolta maatalousykkösen ja hautomakoneen sivuilta, että eks siellä ole sitä ECOA, sellanen jossa käännetään sitä kulmittain (puoliautomaatti) ja sitten sellanen jossa on "kääntökehto" eli se kait kääntää automaattisesti (?) ja sit se advance malli, joka kääntää automaattisesti ja on vähän kalliimpi ?
Noh, sit mä jäin vielä pohtimaan totakin, että ostasko kummiski toon pienemmän, johon mahtuu 7 munaa ja on autom.kääntö,.. :smt017 mutta se on aika pieni.. ja miten siihen menee ankanmunat? :smt017
ninanni

Re: Kysymyksiä Brinsean hautomakoneista

Viesti Kirjoittaja ninanni »

hei se piti tulla tänne kommentoimaan että mun mini ecoon menee munia 7-9kpl. Riippuen koosta. Siis KANANMUNIA :)
lantsari

Re: Kysymyksiä Brinsean hautomakoneista

Viesti Kirjoittaja lantsari »

No mitenköhän siinä on ankanmunien laita?? :smt017
Tää haluis tehhä jo tilauksen masiinalle, vaan ku vehtaa ja ei nyt osaa päättää, et mikä ois se sopiva :smt017
Lyydia

Re: Kysymyksiä Brinsean hautomakoneista

Viesti Kirjoittaja Lyydia »

Hommaa nyt ihmeessä se 24 munan octagon eco :smt001 Kuitenkin harmittaa jälestä kun laittaa liian pienen. Ei siinä mitään automaattista kääntöä tarvitse.Mulla ainakin se perus malli ja aina onnistuu haudonnat enkä edes kääntele munia :smt002 Niitähän oli viime keväänä vaikea saadakkin kun ihmiset innostui hautomaan. Mullakin oli kaksi niitä ja möin omani ja kyllä harmitti :smt017 Mutta onneksi muniksesta löytyi samanlainen tilalle :smt023
En tiedä pitääkö paikkansa mutta mulle sanoi maatalous ykkösen myyjä että käännöllä ei merkitystä se vaikuttaa kuulemma vaan tipun tasapainoon ,ei muuhun.
Eli ei muuta kun tilausta menemään.
Vastaa Viestiin