Kysymyksiä Brinsean hautomakoneista

keskustelua koneellisesta haudonnasta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
PäP

Re: Kysymyksiä Brinsean hautomakoneista

Viesti Kirjoittaja PäP »

Lyydia kirjoitti:En tiedä pitääkö paikkansa mutta mulle sanoi maatalous ykkösen myyjä että käännöllä ei merkitystä se vaikuttaa kuulemma vaan tipun tasapainoon ,ei muuhun.
Oliskohan sulla joku väärinkäsitys, kun ei tuo lause oikeen loogiselta kuullosta. Onhan tasapainoaisti tipulle elintärkeä, ja siksi myös kääntäminen on tärkeää tai itse en ainakaan uskaltaisi jättää kääntelemättä... . Se kai ei ole niin piirun tarkkaa että onko muna pystyssä ( :laughing6: ) vai kyljellään koneessa tai kuinka monta astetta kääntää ja kuinka usein.

Noissa mini mallin advancessa ja ecossahan on se suuri ero että advance kääntää automaattisesti.

Mutta octacon malleissa advancen ja econ suurin ero on se, että advance on ohjelmoitava (eli saa tarkemmat säädöt) ja eco-malli ei. Sekä advancen että eco-mallin saa hankittua kääntökehdolla varustettuna (kehdon voi myös hommata jälkikäteen lisävarusteena), joten käännön osalta ei octacon-malleissa eroavaisuutta oikeestaan ole.
lantsari

Re: Kysymyksiä Brinsean hautomakoneista

Viesti Kirjoittaja lantsari »

Nonniin :smt041 nyt on tilattu sitten octagon eco 20, se puoliautomaatti siis. Nyt ei malttas eees odottaa postin tulemista :smt005 .
Tänne on luvattu kovat pakkaset alkavaksi tänään. Täytyy mennä laittamaan vähän lisää lämpölamppua, ettei tule liian vilu :smt023
Räpylä

Re: Kysymyksiä Brinsean hautomakoneista

Viesti Kirjoittaja Räpylä »

Mulla alkaa olemaan iso kennollinen kohta täynnä siitosmunia (15kpl), ankan siis, tolla octagon eco 20 pitäis alkaa kokeilee eka haudonta. Toivottavasti pakkaset vähän hellittäis, koska meidän torppa kylmenee helposti kylmillä ilmoilla sinne alle kahteenkymppiin. ja toivottavasti ei ole kovia pakkasia kun tiput syntyy, tarkoitus olisi vielä ne mahd.pian kylmään navettaan häkkiin lämpölampun alle. saas nähdä kuin käy. :oops:
lantsari

Re: Kysymyksiä Brinsean hautomakoneista

Viesti Kirjoittaja lantsari »

Perässä tullaan :smt006 Kuinka varhain meinaat uskaltaa Räpylä laittaa ne tiput sinne kylmään navettaan ?
Kylmä ja pakkasten mukaan vaihteleva on meidänkin mökki :smt005 ja nyt alkaa kiristymään pakkaset..
Leivinuunissa nytkin on tuli :smt002 ja illalla meinasin lammasta laittaa hiillokseen :smt003
Räpylä

Re: Kysymyksiä Brinsean hautomakoneista

Viesti Kirjoittaja Räpylä »

Se on sen ajan murhe sitten, ens viikolla alan hautomaan jos vaan voin. Siitä sitten reilu kuukaus eteenpäin, on helmikuun loppu ja ulkona voi olla pakkasta vielä vaikka kuin paljon, navetassa on kylminä aikoina joku -10. Mun täytyy testata miten lämpimäksi saan häkin lampölampuilla. Mulla on sellainen joku loukkuhäkki missä ollaan pidetty kesytettäviä villikissanpentuja, siinä ne saa olla tipuajan, sitten vähän isompana saavat siirtyä kompostikehikoista tehtyyn häkkiin... siihen jos laittaisi vaikka vanerit ympärille niin lämpö pysyisi paremmin yllä. Jos tulee jotain yllättäviä menoja piemmäksi aikaa pois kotoa niin teen noista siitosmunista munakkaan ja kerään niitä myöhemmin taas sen 2 viikkoa :smt003
Marissa

Re: Kysymyksiä Brinsean hautomakoneista

Viesti Kirjoittaja Marissa »

Mulla menee pian satsi viiruja taas koneeseen.
On noi poikaset niiiin pieniä! Kasvavat nyt lasiterraariossa piirongin päällä olkkarissa :smt003 TV on jääny kakkoseks :smt005
lantsari

Re: Kysymyksiä Brinsean hautomakoneista

Viesti Kirjoittaja lantsari »

Mikä ihmeen muna nyt tuli :smt017
Voiko ankka munia pienempiä munia ?? :shock:
Tänään pesässä oli kaksi aiiiivan eri kokoista munaa!!
Toinen oli normaalin ankan munan kokoinen ja toinen, se oli pienempi kuin kananmuna!!
Mitä ihmettä lintulassa oikeen tapahtuu??
Lintulassa asustaa kyllä kääpiökoch-pariskunta, mutta ne ovat aivan eri paikassa.. omassa häkissään..
Muna oli siis pienempi kuin kananmuna ja kuori oli sellainen.. röpelöinen terävästä päästä. Mikähän juttu tää nyt on :smt017
Räpylä

Re: Kysymyksiä Brinsean hautomakoneista

Viesti Kirjoittaja Räpylä »

Ehkä vaan joku häiriö? Meilläkin on ollut vähän röpelöä munissa nuorilla munijoilla, nyt kaikki munii jo vähintään toista kauttaan niin ei ole näkynyt röpelöjä. Meillä jotkut munat on niin pyöreitä, ettei terävää ja tylppää päätä erota muuten kuin läpivalaisemalla :smt003 toiset taas on tosi teräväkärkisiä.
lantsari

Re: Kysymyksiä Brinsean hautomakoneista

Viesti Kirjoittaja lantsari »

Niinpä, kooltaa toi oikeesti näyttäs (vois näyttää) tuon kääpiökochin munalta, se on siis paljon pienempi kuin kananmuna. Mutta toi mun kääpiökochi Blondie, ei ole muninut ollenkaan meillä asuessaan! Se muutti meille viime loppukesästä..
Ja ihmettelisin jos se olis jotenkin voinut pullauttaa munansa tuohon ankkojen pesään. Niiden häkki kyllä on ankanpesän vieressä,. mutta miten se ois pullauttanut sen verkon läpi tuosta verkkosilmästä.. en usko sen olevan mahdollista.
Nää ankat munii nyt ekaa kauttaan ja aloittivat vasta loppusyksystä jo sisätiloissa ollessaan. Typyjä on 2, jotka munivat samaan pesään lähes joka pv 2 munaa.. joskus vain 1 ja nyt sit eilen oli nää 2 aiiiivan eri kokoista munaa. :smt005
just ku mä rupesin keräileen niitä haudontaa varten :smt017
Räpylä

Re: Kysymyksiä Brinsean hautomakoneista

Viesti Kirjoittaja Räpylä »

Jos ne loukkaantui :smt005
lantsari

Re: Kysymyksiä Brinsean hautomakoneista

Viesti Kirjoittaja lantsari »

Niimpä! Hihhih :smt005 :smt005
Rusko

Re: Kysymyksiä Brinsean hautomakoneista

Viesti Kirjoittaja Rusko »

Mulla on tuo Brincean 7 munan automaatti ja siihen mahtu ihan hyvin 7 ankan munaa! Tykänny oon kovasti ja kuoriutuminen onnistunu tosi hyvin! Ainut on että suuruuden hulluus näihin kanoihin iski :smt048 Haaveilen isommasta automaatti koneesta.... :-" En vaan uskalla kotona siitä puhua.
Räpylä

Re: Kysymyksiä Brinsean hautomakoneista

Viesti Kirjoittaja Räpylä »

Taidan tehdä siitosmunista kokkelin, lämpötila sisällä voi vaihella saman vuorokauden aikana kymmenen astetta... Kunhan suurimmat pakkaskaudet menee ohi...
lantsari

Re: Kysymyksiä Brinsean hautomakoneista

Viesti Kirjoittaja lantsari »

No kyllä se meilläkin lämpötila vaihtelee,.ei nyt ihan noin paljoo kyllä. Mutta sähköt räppii ja pätkii..
Ja vedet on jäässä. No nyt saatii just sulaks, mutta taas ne on kohta varmaan :smt011
mietin et pitäskö se ostaa se ylijännitesuoja ? :smt017
Mä keräilen nyt kyllä noi ankan munat ja laitan ehkä ens vkon loppuna koneeseen. En o viel saanu sitä kyllä postista, mutta eiköhän se huomenna tai tiistaina jo tuu..
Marissa

Re: Kysymyksiä Brinsean hautomakoneista

Viesti Kirjoittaja Marissa »

Tässä näitä ykköslastillisia :smt050

http://www.youtube.com/watch?v=aiIf3eDEA80
Vastaa Viestiin