Nukin palleroiset

käyttäjien kuvia

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
kanapaavo

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja kanapaavo »

se hän on mukavaa :smt003 :smt005
kochin-fani

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja kochin-fani »

Oi kun kiva nähdä taas sun uusia kuvia! Ihana koira ja edelleen kauniita lintusia :smt023
Nuki

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja Nuki »

Kiitos, kochin-fani! :smt001
Linda on aika hauska tapaus, se nouti mulle karanneen viiriäisenkin :smt003 Se täällä riehunut irtokoira sai toista viiruhäkkiä tönittyä niin, että katto raottui ja viirut karkasi. Pari päivää tästä Linda poimi mulle iltalenkillä puskasta toisen karkulaisen. Näytti aika pahalta kun viiru oli kokonaan sen suussa, mutta täysin vahingoittumattomana säilyi, itä nyt säikähtäneenä ja yltä päältä kuolassa.
Vielä kun se oppisi pysymään vapaana omassa pihassa...
kanapaavo

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja kanapaavo »

toivottavasti se ei saanut elin ikäistä traumaa :smt006
Avatar
tipsi
riikinkukko
Viestit: 1075
Liittynyt: 30 Touko 2007, 06:02
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja tipsi »

Brune on siis toipunut täydellsesti? :smt049 Voikun se on ollut reipas, huoli lopulta takinkin. Jospa vain sen kuosi ei miellyttänyt? :smt017
Ankkoja, kanoja ja lampaita.
Nuki

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja Nuki »

Viiriäinen selvisi traumoitta ja Brune on tosiaan täydellisesti toipunut! :smt038
Se valtavan paksu iholäpäre, josta mä olin huolissani, jää jonkunlaiseksi kuhmuksi arpeen, mutta haavat on tosiaan ummessa ja ruvetkin hävinneet. Kaljut kohdat peittyy höyhenten alle ja Brunette on sen verran turhamainen, että näkyy sukivan usein koko takinkin piiloon! :smt003 Ekat tunnit se vaan säntäili ympäri pihaa koittaen päästä takkia karkuun, mutta nyt se ei enää koko kapistusta muistakaan. Se on kyllä ollut uskomattoman reipas pikku kalkkuna :smt049
kanapaavo

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja kanapaavo »

se hän on hyvä :smt002
Nuki

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja Nuki »

Taas vähän kehnolaatuisempaa mobiilikuvaa, mutta en oo vielä kerennyt heiluun oikeen kameran kaa ja pakko päästä jo hehkuttaan! Saanko esitellä uusimman perheenjäsenen, kääpiöwyandotte Tytin! Aina joskus joku näistä muutenkin mainioista höyhenpalloista erottuu erityisesti joukosta, ja Tytti on sellainen. Se ei tykkää tulla otetuksi syliin, ja nokkii silloin (ei kovaa) kertoakseen mielipiteensä moisesta törkeydestä. Kuitenkin vapaana ollessaan se hengaa koko ajan vieressä ja lauantaina lennähti mun olkapäälle tarkkailemaan maailman menoa.
Se myös hakee turvaa isommistaan uutena tulokkaana. Tytti viettää yöt vielä omassa häkissä, mutta päivät saa olla vapaana pihalla muiden kanssa kun ollaan paikalla. Jos muut hätyyttää, Tytti pinkaisee turvaan joko Linda-bernin tai mun isännän luo. Eilen mies istuskeli ulkona penkillä kun Tytti pukkasi kylkeen ja tunki kainaloon, ja munanhan se siihen pyöräytti! :smt005 Tytti olisi eilen myös kovin mieluusti avustanut mua kasvimaan kitkemisessä, harmi vaan, että sitä kiinnosti napostella niitä jo valmiiksi kitkettyjä taimirivejä.
Kääpiöwyandotet on kiehtoneet jo pidempään mua, ja täytyy sanoa, että jos Tytti on tyypillinen rotunsa edustaja, mä oon aivan myyty!


Tytti ja hänen turvajoukkonsa
Kuva
Kuva
Kuva

Ja vielä auringosta ja kylvystä nauttiva Kyllikki :smt049
Kuva
kochin-fani

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja kochin-fani »

Näyttääpä Kyllikkikin onnelliselta, ja tuo Tytti on minusta aika ihanan oloinen tapaus :smt003
Nuki

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja Nuki »

Essu eläkeorppi viihtyy terassilla
Kuva

Tossu ja Esme :smt049
Kuva

Iittiläinen Venla
Kuva

Seppo ja Tytti. Seposta on kasvanut kauniin värinen ja kiltti pieni pallopylly-kukko
Kuva

Iittiläiset Venla ja Viola. Faija toi heidät tuliaisina kun tuli kylään. Tämmöisiä lahjoja lisää, kiitos! :smt054
Kuva
Kuva

Tytti askeltaa päättäväisenä
Kuva

Porukkaa
Kuva

Kalkut
Kuva
kochin-fani

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja kochin-fani »

MIE EN KESTÄ :smt060 Noi sun iittiläisten värit... :smt007 Ja aluan ehdottomasti aikuisena itsekin, että kanat kulkevat kaikkialla pihallani - eli jopa melkein talossa sisällä! Puhumattakaan, että Tytti muni isännän kainaloon ja että jos oikein muistan, niin joku kanahan sulla on ollut siellä sisälläkin mukana.. Epistä! Oon täällä meillä ainoa, joka antaisi kanoille kulkuluvat taloon sisälle :smt005 Mitäköhän ihmettä minä taas täällä ihkutan ja sepostan... :D
kochin-fani

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja kochin-fani »

Ai niin, mutta mites se sisäsiisteyspuoli hoituu? :smt005 (Eilen tuotiin salaa siskon kaa Fiia sisälle.. :D Tarjottiin sille oikein keksiäkin ja makoiltiin yhdessä sohvalla. Oltiin kumminkin laitettu kanan takamuksen ympärille epämääräinen hökötys wc-paperia, joka oli siinä sen varalta että kanalle yhtäkkiä tulee hätä :smt043)
Nuki

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja Nuki »

Taas on jäänyt vastaamatta, hyi mua! :smt018
Kochin-fani, kanat mulla on olleet sisällä vaan kipeinä tai pyllypesulla, jolloin ne oleilevat (ja kakkivat) kylppärissä. Brunette-kalkkua hoidettiin kylppärissä varmaan kuukausi, ja se pääsi käppäilemään vähän sisätiloissakin, eikä ihme kyllä tehnyt kuin yhdet löröt eteiseen. Ja Brunea ei siis ollut tarkoitus päästää pois kylppäristä, mutta mä hajamielisenä muutaman kerran huuhdoin haavat ja jätin kalkun kuivumaan ennen lääkkeenantoa, mutta aloinkin sitten touhuta muuta, ovet jäi auki ja kalkku tietty uteliaana kotia tutkimaan :smt003

Tässä vähän tän päivän otoksia.

Vanha rouva Hilkka ottaa aurinkoa
Kuva

Hermanni komeilee, vaikka onkin vähän sulkasatoinen
Kuva

Dafin kurkistus
Kuva

Näin Kylli säilyttää kuntonsa kesäisin, hän maastojuoksee!
Kuva

Aamu
Kuva

Seppo ja tytöt. Tuulia, näin komea hänestä on tullut! Sepollakin nyt on sulkasatoa, täytyy näpätä uudet kuvat sitten kun sotisopa on taas täydessä terässä ja kasvanut aikuispuvun mittoihin.
Kuva

Netta partioi
Kuva

Tänä kesänä Kyllikki valitsi pesäkseen pihakuusen alustan. Sinne se raahautuu aina munimaan ja raapii tärkeänä yhä syvemmäksi kuoppaansa.
Kuva

Linda, meidän "laumanvartija" eli 45-kiloinen sylikoira, oikee haliberni
Kuva

Mitkä värit...
Kuva

Annushka
Kuva

Violan värejä sivusta
Kuva

Joka kuuseen kurkottaa...
Kuva

Venla
Kuva

Hilkka
Kuva

Aatos ja kadonneen pyrstön arvoitus
Kuva

Essukka
Kuva
piiparinen

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja piiparinen »

ai kun ihania kuvia :smt049 ja miten tyyriin näköisiä kalkutit :smt050 . onneks taas pahin kalkkukuume on laskenu...sillä on paha tapa aina nousta toisinaan... :smt045
Nuki

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja Nuki »

Piiparinen, mulle käy samoin milloin minkäkin kuumeen kanssa. Meinasin jo kananäyttelystä ostaa mignon-ankat matkaan, mutta päätinkin (huomaa, nyt on jo kuitenkin PÄÄTETTY, ei mietitä enää :smt003 ) hankkia keväällä untuvikkoina, rakentelen tässä kohta lisää tilaa. Uudessa tilassa on maalattu betonilattia, ei oo niin paha läträämisen kannalta.
Tossa Hermannin kuvassa muuten näkyy se typistetty kannus. Takaisinhan ne tietty kasvaa aikanaan, mutta jos tässä nyt pari vuotta sais hengähtääm sekä minä että Kyllikki...
Vastaa Viestiin