Petoturvallinen aitaus?

lintulat, tarhat jne.

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

kana10

Re: Petoturvallinen aitaus?

Viesti Kirjoittaja kana10 »

Todella hieno tuo autonrengas seinä :shock:
Tälli

Re: Petoturvallinen aitaus?

Viesti Kirjoittaja Tälli »

kuinkahan hyvin nua autonrenkaat eristää..???
Hmmm...voisin vaikka harkita rengaskatosta vuahille kesäksi.. ..tehtiin josku vuanna nakki ja makkara maja renkaista serkkujen kans..ainut ongelma oli katon tekeminen..mutta se me ratkaistiin justiin sikalasta tuoduilla vaneerinpaloilla, jotka kuulemma haisivat siltä ihteltään..(ei me vaan huamattu) :smt003
Avatar
tipsi
riikinkukko
Viestit: 1075
Liittynyt: 30 Touko 2007, 06:02
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Petoturvallinen aitaus?

Viesti Kirjoittaja tipsi »

Vihdoin ja viimein! Siis saan aikaiseksi lisätä kuvan millainen meidän ankka-aitauksesta tuli. Tehtiin siihen katto, ja nuo verkon liepeet on taitettu maata pitkin ja siinä on kiviä/laattoja painona päällä. Ankkojen ruuat on kasvihuoneessa, ja sinne ne menee/ajetaan myös yöksi. Tosin nythän ne on muualla talvihoidossa, talvihoito nmäin taajamaolosuhteissa voi olla vaativaa. Miettittiin eka kasvihuoneen eristämistä ankkojen talviasumukseksi, mutta onneksi ei siihen ryhdytty kun talvi on ollut niin luminen ja kylmä. Kesällä pitää vielä vetää toinen maalikerros, ja laittaa vähän näköesteita kasvihuoneen kylkeen kadulle päin. Siis molemminpuoleisista syistä, ettei ohikulkijat saa sätkyä kun näkevät ankkoja, tai että ankat innostu liikaa ohikulkijoista (ne saattavat oppia liian äänekkäiksi silloin).

Kuva

Huh, tuo rengasviritelmä on hurja!
Ankkoja, kanoja ja lampaita.
viiperi

Re: Petoturvallinen aitaus?

Viesti Kirjoittaja viiperi »

Voiko ankkojen aitaus olla noin matala? Olen ajatellut itsekkin tehdä aitausken mutta en tiedä miten korkea sen pitää olla :smt017
Hieno tuo aitaus kyllä... :smt041
Avatar
tipsi
riikinkukko
Viestit: 1075
Liittynyt: 30 Touko 2007, 06:02
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Petoturvallinen aitaus?

Viesti Kirjoittaja tipsi »

Tuo kuva hieman hämää. Kuvanottopäästä aitaus on ehkä 1,5m korkea, mutta se on tehty osittain jyrkkään rinteeseen ja toisesta päästä se on varmaan 2,5m korkea. Mun mielestä matalan aitauksen voi tehdä, jos siinä on verkkokatto kuten meillä. SIlloin irtokoirat tai pedot eivät pääse hyppäämällä sisään. Itse ankat pysyy matalassakin aitauksessa, varmaan 80cm korkea riittää mainiosta. Siis tavisankoille, myskiankka lentää.
Ankkoja, kanoja ja lampaita.
viiperi

Re: Petoturvallinen aitaus?

Viesti Kirjoittaja viiperi »

Aii... Hämää aika paljon toi kuva :smt005
Avatar
tipsi
riikinkukko
Viestit: 1075
Liittynyt: 30 Touko 2007, 06:02
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Petoturvallinen aitaus?

Viesti Kirjoittaja tipsi »

Ankat ovat kuvassa oikeaassa ylänurkassa, niitä voi käyttää kokovertailuun :) AIni, meidän saunan ikkuna (pieni neliö lähellä maanpintaa) on ankka-aitauksen kohdalla, eli ankkoja voi katsella kun on itse saunassa :smt005
Ankkoja, kanoja ja lampaita.
viiperi

Re: Petoturvallinen aitaus?

Viesti Kirjoittaja viiperi »

Nyt tein ulkotarhan leveyttä 150cm, pituutta 200cm ja korkutta 120cm. Montako ankkaa tähän häkkiin sopii? :smt016
Ushva

Re: Petoturvallinen aitaus?

Viesti Kirjoittaja Ushva »

Lain mukaan saisit laittaa 6 ankkaa jos oikein laskin, mutta olis kyllä aika ahdasta jo silloin. Jos pääsevät välillä jaloittelemaan niin tietysti mahtuis joku neljäkin, mutta jos koko ajan ovat tuon kokoisessa häkissä niin en laittasi itse kuin pari.
jamppa

Re: Petoturvallinen aitaus?

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Juu, ja sit täytyy muistaa, että jos on ihan maapohja ilman kunnon kattoa niin e tarha menee aika nopeesti kuravellille! Varsinkin jos siellä on useampi vaakku.
Mun mielestä toi olis just hyvä pariskunnalle! Sellanen sopiva lemmenpesä :smt001
viiperi

Re: Petoturvallinen aitaus?

Viesti Kirjoittaja viiperi »

Ajattelin tehdä siihen peltikaton. Varattiin neljä ankkaa, kaksi minulle ja kaksi kaverilleni joka on myös täällä muniksessa. Eli tein sopivan "lemmenpesän" kahdelle.:smt005
jamppa

Re: Petoturvallinen aitaus?

Viesti Kirjoittaja jamppa »

No siitä tulee varmasti sitten mukava soppi vaakuile! Pysyy varmaan kuivanakin kun on pelti päällä :smt001
Onnea vaan uusista lintusista :smt006
viiperi

Re: Petoturvallinen aitaus?

Viesti Kirjoittaja viiperi »

Saisimpa ne ankat jo äkkiä :smt016 Pekkikseltä varasin muttei ainakaan vielä ole kuulunut mitään...
Avatar
tipsi
riikinkukko
Viestit: 1075
Liittynyt: 30 Touko 2007, 06:02
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Petoturvallinen aitaus?

Viesti Kirjoittaja tipsi »

Aika pieni aitaus, mutta jos ne on vaikka osan aikaa vapaana niin ehkä tuo menee. Jokos ankat ovat tulleet? :)
Ankkoja, kanoja ja lampaita.
viiperi

Re: Petoturvallinen aitaus?

Viesti Kirjoittaja viiperi »

Ei vielä ole ankat tulleet. Käyn varmaan hakemassa lähiaikoina kun kummallekkin passaa. Kaksi ankkaa olisi tarkoitus tulla minulle ja kaksi kaverilleni. Varmaan pidän ankkoja tuossa aitauksessa nyt kesään asti ainakin päivät. On häkki vielä rakennusvaiheessa niin pystyisin suurentamaankin :smt005
Vastaa Viestiin