Vanhasta saunatuvasta kanala?

lintulat, tarhat jne.

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Hunajakehrän.tila
muna
Viestit: 2
Liittynyt: 10 Loka 2022, 23:50
Paikkakunta: Wredeby, Kouvola

Vanhasta saunatuvasta kanala?

Viesti Kirjoittaja Hunajakehrän.tila »

Moikka!
Minun tilallani on huonokuntoinen puulämmitettävä sauna, jossa erillinen puuhellalla varustettu tupa. Rakennettu noin 50-luvulla ja mun mielestäni suht OK, mutta isäni mielestä vihoviimeinen mörskä.

Ajattelin vuorata lattiat ja seinät vesivanerilla ja puhkaista oven löylyhuoneen ja tuvan välille. Saisin edullisesti lämmitettävän, valoisan kanalan. Uudisrakennukseen ei yksinkertaisesti riitä rahat.

Miltä kuulostaa?
Avatar
Aleksandra
kalkkuna
Viestit: 1159
Liittynyt: 22 Kesä 2011, 21:30
Paikkakunta: Vihti

Re: Vanhasta saunatuvasta kanala?

Viesti Kirjoittaja Aleksandra »

Mun mielestä kuulostaa tosi hyvältä! :smt023 Tuommoisista vanhoista rakennuksista voi saada tehtyä mitä mainioimmain kanalan. Sitä kannattaa ehkä miettiä, että kannattaisiko siihen jättää pieni eteistila erikseen, jossa voisi säilyttää rehuja ja muita tarvikkeita erillään kanojen asuintilasta. Se voisi olla käytännöllistä.
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4443
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Re: Vanhasta saunatuvasta kanala?

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Mun mielestä on myös hyvä idea! Voisko sauna olla Aleksandran ehdottama eteistila ja tupa se varsinainen kanala? Onko mahdollista laittaa vesivaneri myös kattoon? Ja ennen kaikkea onko mahdollista laittaa vesivanerin alle eristys? Mitä parempi eristys, niin sen edullisempaa on lämmitys. Ovathan tulisijat ja piippu toimivat ja turvalliset?
Hunajakehrän.tila
muna
Viestit: 2
Liittynyt: 10 Loka 2022, 23:50
Paikkakunta: Wredeby, Kouvola

Re: Vanhasta saunatuvasta kanala?

Viesti Kirjoittaja Hunajakehrän.tila »

Se on toiminut saunanani koko vuoden, ensi veväänä tulossa uusi sauna. Siis ihan käyttökunnossa, puuhellan voi viedä pois kun on saunan keskusmuuri.
Siinä on reippaasti tilaa jonka voi erottaa häkillä.
Vastaa Viestiin