Vanhasta tallista kanala:)

lintulat, tarhat jne.

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Nöpönen

Vanhasta tallista kanala:)

Viesti Kirjoittaja Nöpönen »

Meillä siis tällainen projekti ollut tänä keväänä. Kuvia ennen siivousta ja remonttia ei valitettavasti tullut otettua, mutta HIRVEÄ oli työ siivota romut ja muut pois mun kanalan tieltä.

Isäntä paukutti tässä päivänä eräänä katon ja seinät valmiiksi (saatte kuvia, kun ehdin siivoamaan laudat ja loput rakennuskamat pois)

Tässä kuitenkin rakkaan mieheni rakentama pesäkompleksi. Laskin, että yhteen loossiin mahtuu kaksi kanaa kerrallaan eli kerrokseen 4kanaa...


Kuva
reetta

Re: Vanhasta tallista kanala:)

Viesti Kirjoittaja reetta »

varaudu siihen, että hienosta pesäkerrostalosta huolimatta ne eukot änkee sitte yhteen ja samaan pesään kaikki munimaan, vaikka tilaa olis kuinka ja paljon ja hienoa viereisessä kopperossa! mä en enää jaksa noille väsätä hienoja pesätaloja kun ne kuitenkin menee munimaan pesäkoppien ALLE, pesäkoppien TAAKSE, navetan perustuksiin, metsään ja vuohitallin nurkkaan. sama orsien kanssa; vain muutama nukkuu orrella, muut nukkuvat mm. eteisen tuoleilla, katonrajassa olevalla palkilla, ikkunalaudoilla.... ne ei TAJUU!!! tai sit mä en tajuu?!
Nöpönen

Re: Vanhasta tallista kanala:)

Viesti Kirjoittaja Nöpönen »

no mä yritin kertoa tolle ukolle ettei ihan noin hienoa tarvii, mut... Laitan noi sitten tavarahyllyiksi, jos armon rouville ei kelpaa :smt004
Nöpönen

Re: Vanhasta tallista kanala:)

Viesti Kirjoittaja Nöpönen »

Blaah...! Nyt kun ristiäiset on vietetty, niin pääsen taas keskittymään täysillä mun höyhenprojekteihin;)

Sain isännän avustuksella siivottua tulevan kanalan ja tältä se näyttää ENNEN kalkitsemista

Kuva
Kuva

Vielä siis kalkit seiniin ja sisustus, niin voin huokaista ja hakea parit nuoret tytöt ja kukot kotiin...
kanajalka

Re: Vanhasta tallista kanala:)

Viesti Kirjoittaja kanajalka »

Meillä on vanha kanala kunnostuksen alla, mutta kysymyksenä olisi millä/miten kanala desinfioidaan? Tiettävästi ei ole mitään tautia, mutta varoiksi. Kuitenkin, kanalaa on käytetty viimeksi n. 7 vuotta sitten. Vastauksia... ? :)
onnikas

Re: Vanhasta tallista kanala:)

Viesti Kirjoittaja onnikas »

Maatalouskaupoista ja apteekeista saa Virkon-S -nimistä ainetta jolla voi desinfioida. Minä kävin omani ostamassa Orimattilan k-maataloudesta, mutta on niitä lähempänäkin. Sattui vaan samalle kauppareissulle kun hain rappausverkkoa.
Nöpönen

Re: Vanhasta tallista kanala:)

Viesti Kirjoittaja Nöpönen »

Virkon on hyvää :smt023 ja itse vaan jostain syystä päädyin tohon kalkitsemiseen :smt017 ... Ajaa saman asian, mut on hirmu työläs :smt012 . Tosin jälkikin on kaunista... :smt055 Kohta meinaan kolmen päivän urakka tehty :smt048 ... Kuvia saatte huomenissa, kun valmistuu :smt038 :smt041
Iloisten Munatalo

Re: Vanhasta tallista kanala:)

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

Meillä myös kalkittiin ja kauniin valkeat seinät ja valoista tuloksena :smt004
Tuulia

Re: Vanhasta tallista kanala:)

Viesti Kirjoittaja Tuulia »

Mä tilasin VirkonÄssää täältä, http://www.verkkosivuapteekki.fi/
Ei tarvinnu ajella postia kauemmaksi hakemaan, tuli ilman postituskuluja.
Nöpönen

Re: Vanhasta tallista kanala:)

Viesti Kirjoittaja Nöpönen »

Okei nyt olis kalkkileikki valmista ja tässä tulos... Kuvat ei anna oikeukisia valoisuudelle. mutta parantu noin 100% :smt041 ... Puhelimen kamerakaan ei oikein ole se paras tähän harrastukseen, mutta kuitenkin... :smt017

Sisustus vielä kesken ja pahnat puuttuu :smt012
Kuva

Kuva

Tuo tummempi alue on vielä märkää mäskiä :smt004
Kuva
onnikas

Re: Vanhasta tallista kanala:)

Viesti Kirjoittaja onnikas »

Ihanan tunnelmallista :smt050
harrastaja

Re: Vanhasta tallista kanala:)

Viesti Kirjoittaja harrastaja »

Ihan kade sun kanalasta kun on niin suuret ikkunat .... ja valoisa :smt041
Iloisten Munatalo

Re: Vanhasta tallista kanala:)

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

TaDaa! :smt038 Hyvä tyttö !
Nöpönen

Re: Vanhasta tallista kanala:)

Viesti Kirjoittaja Nöpönen »

Huomenna olis matka kohti Mäntyharjua :smt043 :smt060 :smt049 :smt049 :smt049
tolheidi

Re: Vanhasta tallista kanala:)

Viesti Kirjoittaja tolheidi »

Voi miten kauniiseen kanalaan pikkukanaset pääsevät! :iconbiggrin:
Vastaa Viestiin