Vihreä ankka?

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

annip

Vihreä ankka?

Viesti Kirjoittaja annip »

Osaisiko kukaan selvittää tyhmälle mikä on tuo vihreä "Cayuga Duck" suomeksi ja onko niitä täällä? Aivan lumoavan kaunis eläin. :smt007

Tässä vielä linkki kuvaan.

Jos sitä joskus sen omakotitalon saisi ja wihreetä ankkaa pihalle. :smt003
Avatar
tipsi
riikinkukko
Viestit: 1075
Liittynyt: 30 Touko 2007, 06:02
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja tipsi »

Ai, mä olen aina ajatellut että nuo ovat enemmän sinertävän kuin vihertävän mustia. Hmm.. mä en ainakaan tiedä että niitä suomessa olisi, mutta jos nyt muistan oikein, niin Ruotsissa sillä henkilöllä joka lupasi myydä mulle juoksuankanmunia tuon rotuisia ankkoja olisi. Munantuonti on kallista ja byrokratiaa vaativaa jne. mutta jos haluat niin voin kysyä haluaisiko hän myydä munia sinullekkin? (jos siis muistan oikein)
Ankkoja, kanoja ja lampaita.
annip

Viesti Kirjoittaja annip »

Ei tarvitse, toistaiseksi ei ole mitenkään ajankohtaista, sillä valitettavasti asun yksiössä. :smt011 Palataan asiaan jos lauantaina osuu lottovoitto kohdalle..

Lähinnä ajattelin 10 vuoden päästä tästä. Ehkäpä siinä ajassa laji rantautuu tännekin. :)
ninnu

Viesti Kirjoittaja ninnu »

Mulla on yksi melkein tuollainen uros :smt007 Iästä, tai mistään muustakaan ei mitään tietoa. Pikkaisen on mustempi, eikä noin kirkkaan vihreä, Danny nimeltään :smt002
pronssari

Viesti Kirjoittaja pronssari »

Kyllä noita on ainankin ollut suomessa mutta nyky tilanteesta ei ole tietoa. Ovat muuten aikalailla sorsan kokoisia ja väritys on luonnossa yhtä upea kuin kuvissa :smt002
siimis

Viesti Kirjoittaja siimis »

Tipsi, jos samalla byrokratialla sais noita cayugan munia myös, niin eiks niitä kannattaisi tuoda myös..? Minä ainakin haluaisin noita, mutta valitettavasti mies pistää hanttiin :smt002 Mutta luulisi, että kelpaisi jollekin.

Ajattelin vaan, että jos samalla tilalla on noita myös, niin se ei enää olisi kovin paljon lisävaivaa tuoda niitä samalla?
ankkanen

Re: Vihreä ankka?

Viesti Kirjoittaja ankkanen »

Tätä asiaa olen vatvonut kauan ja tuon sen nyt julki. Eli olen siis miettinyt jonkun harvinaisen rodun/lajin ottamista parveeni ja nyt voisi olla hyvä sauma kun runnereiden munatkin oli tyhjiä eli kone olisi vapaana :smt003 Naapurini työkaverilla on ruotsissa sukulainen joka kasvattaa ankkoja ja aion kysyä löytyisikö näitä vihreitä. Tiedän kyllä kaiken byrokratian ja tämmöisen mutta jos ryhdyn ostamaan munia swedulasta niin vien sen hankkeen kyllä loppuun. Soitin tänään eviraan ja kyselin vähän tästä tuonnista niin ihan se olisi mahdollista. No katsotaan miten lähtee menemään :smt002
Rusina

Re: Vihreä ankka?

Viesti Kirjoittaja Rusina »

Mitenkäs ruotsalainen keltainen ankka ja sininen ankka. Löytyykö niitä Suomesta? Keltaisista oon haaveillut, mutta ne taitavat olla aika harvinaisia Ruotsissakin? Jos joku lähtee hommaamaan lintuja Ruotsista ja samalla byrokratialla onnistuu, niin olisi kiinnostunut myös!
ankkanen

Re: Vihreä ankka?

Viesti Kirjoittaja ankkanen »

Jihuuu :smt041 :smt041 :smt041 Hänellä on vihreitä ankkoja ja nyt on kaikki hänen kanssaan sovittu. Onneksi oli erittäin yhteistyö haluinen ja homma luistaa. No nythän alkaa se testauksien tekeminen pian. Toivottavsti saan ne munat :smt020
ankkanen

Re: Vihreä ankka?

Viesti Kirjoittaja ankkanen »

Hmm,, Munien luovuttajan linnuistahan pitää ottaa noita tautinäytteitä,niin saako ne ottaa joku ihan tavis eläinlääkäri vai joku erikoismies se ei oo mulle selvinny :smt017
ankkanen

Re: Vihreä ankka?

Viesti Kirjoittaja ankkanen »

Mietiskelin tuossa lintuja seuratessani että taidan sittenkin haravoida Suomen ja jos ei vihreitä ankkoja suomesta löydy niin silmät mollottaa Ruotsiin :smt002
ankkanen

Re: Vihreä ankka?

Viesti Kirjoittaja ankkanen »

Munat on nyt koneessa :smt041
Rusina

Re: Vihreä ankka?

Viesti Kirjoittaja Rusina »

Saitko niitä VIHREITÄ??? Löysitkö Suomesta vai pitikö kyytsätä Ruotsinmaalta asti?
ankkanen

Re: Vihreä ankka?

Viesti Kirjoittaja ankkanen »

No lännestähän ne tuli :smt002 Hirvittää vähän jos menee pilalle haudonta mutta ainakin nyt on hyvät arvot koneessa
pipsa

Re: Vihreä ankka?

Viesti Kirjoittaja pipsa »

Olipa kaunis ilmestys!!! :smt007
Peukutuksia haudontaan :smt023
Vastaa Viestiin