Hanhet huonoja syömään, mikä neuvoksi?

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
pikkupi
kääpiö-kochin
Viestit: 333
Liittynyt: 18 Syys 2011, 14:39
Paikkakunta: Pirkanmaa

Hanhet huonoja syömään, mikä neuvoksi?

Viesti Kirjoittaja pikkupi »

Niin että mikat olisi. :shoä neuvoksi. Kun eläinpuiston munista hautomani ovat olleet pienestä asti tässä lemmikkeinä ja kuljeskelleet kanojen ja kalkkunoitten kanssa vapaasti eivät ne ole oppineet kunnon tavoille. Ruohoa oli syötävänä mielin määrin ihan valittavaksi asti ja lammikko jossa uida.
Nyt maa on jäässä ja tykkäävät että luntakin olen heidän kiusakseen hankkinut. Sen verta kiukkusesti kaakottavat kun aamulla haluavat ulos, ja minähän päästän. :smt017
Ei kelpaa porkkana ei peruna, pieneksi pilkottunakaan, kypsänä eikä raakana. Soraa saavat kananrehua ja kauraa on tarjolla. Vehnänlese veteen sotkettuna on ainut joka nirppanokille kelpaa. Heiniä olen tarjonnut kuivana ja kasteltuna, ei käy.
Isoja poikia ovat, ei silti, mutta kuinka kauan. Jos kädestä tarjoan kuten pieniä ollessaan tein purevat sormeen. Mustelma tulee vaikka millaiset hanskat olisi :oops: :-"
fasunen

Re: Hanhet huonoja syömään, mikä neuvoksi?

Viesti Kirjoittaja fasunen »

Jos pysyvät hyväkuntoisina, niin menkööt ihan perusruokinnan voimalla? Jos syövät sitten rehua ja kauraa elääkseen niin mikäs siinä saahan ne siitä tarvitsemansa vaikka voisivat paremmillakin herkuilla niin halutessaan mässäillä.
rilla

Re: Hanhet huonoja syömään, mikä neuvoksi?

Viesti Kirjoittaja rilla »

Mä luulen,et kyllä se ruoka vielä maistuukin.
Hanhet on minusta vähän oikukkaita persoonia.

Meillä ne syö jonkunverran leipää. Ja aina joskus saan salaattia kaupasta.
Se kyllä kelpaa. Perunaan noi ei koske pitkällä tikullakaan.

Syksyllä huomasin,et omenat kelpas,samoin rikottu kesäkurpitsa.
Ja myyntikelvottomat tomaatit,joita myös joskus saan. Nykyään vaan turhan harvoin.kun hevi jäte taitaa mennä villisioille! :smt025
Lapinoja

Re: Hanhet huonoja syömään, mikä neuvoksi?

Viesti Kirjoittaja Lapinoja »

Kyllä vähitellen oppivat. Menee aluksi vaan ruokaa haaskiin , mikä tietenkin harmittaa.
pikkupi
kääpiö-kochin
Viestit: 333
Liittynyt: 18 Syys 2011, 14:39
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Hanhet huonoja syömään, mikä neuvoksi?

Viesti Kirjoittaja pikkupi »

Voi noita hanhia. Oikeen huomaan kuinka niitä nyt harmittaa kun emo (minä) olen muuttunut oikukkaaksi. Peittänyt kaikki ihanat ruohot kaamealla lumella ja pannut kylmän kannen lammikkoon. Pikku poikasina ne halusivat syliini ja nukkuivat siinä, vielä isompinakin kun eivät enää oikein mahtuneet. Tuuppivat toisiaan pois ja nokillaan silittelivät kinttujani.

Yksi alkoi ensin oikutella, riepoi saappaani vartta ja kiskoi puntista ja mikä kaakotus! Söivät polkupyörästäni venttiilin, nyt varon etteivät autosta vie!

Nyt kaikki ovat kallella kypärin. Pyrkivät nokkaamaan ainakin silloin jos kannan jotain painavaa tai on paremmat vaatteet päälläni.
Miestä eivät katso kahta kertaa, eivätkä edes juuri kaakota hänelle. Lapsille kaakottavat, mutta lähelleen eivät tule.
Vaan tämä emo, voi voi, miten minusta onkin tullut niin iiskotti? :smt062
pikkupi
kääpiö-kochin
Viestit: 333
Liittynyt: 18 Syys 2011, 14:39
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Hanhet huonoja syömään, mikä neuvoksi?

Viesti Kirjoittaja pikkupi »

Joulurauhaa vaan. Lepo.
Lähellä on vielä mutta hyvällä puolella sentään :smt001
Keksin laittaa hanhille porkkanoita ja perunanpaloja vesiämpärin pohjalle ja sieltähän ne alkoivat kelvata.
Mitähän varten nämä yksilöt ovat ihan mahdottoman kovaäänisiä. Päihittävät kyllä huutamisellaan sikaporukabnkin joka ruokaa pyytää. Se on jo paljon se.
Vastaa Viestiin