Pekingin ankka kuolemassa?

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Elmiira

Re: Pekingin ankka kuolemassa?

Viesti Kirjoittaja Elmiira »

Huonommaksi näyttää vaan menevän. Nyt aivan kuin toinenkin jalka olisi kipeä, ehkä rasittunut, kun on ollut niin kauan sen varassa. Ei suostunut uimaan, makoilee vaan. Kolmas päivä lääkekuurin jälkeen. Odotanko vielä 4 pvää?

Niin ahdistavaa! Ei tämmöinen ole ankan elämää. Luonnossa peto olis jo vienyt sen. Tosissani alan jo miettimään, miten sen päästäis hengiltä, irti kärsimyksestä. Alman aika ei vielä ole, joten pitäis varmaan tilalle nopeasti hommata sille sitten kaveri. Kannattaiskohan sen olla ukkoankka vai tyttöankka? Ja pitäisköhän olla samaa rotua? Ja apua, miten ankka lopetetaan sille mahdollisimman kivuttomasti ja stressittömästi. :(
Räpylä

Re: Pekingin ankka kuolemassa?

Viesti Kirjoittaja Räpylä »

Itse lopettaisin leikin.
Ankka lopetetaan kivuttomasti ja stressittömästi lyömällä yhdellä voimakkaalla iskulla pää irti esimerkiksi vesurilla.
Kaveriksi voit ottaa tyttö- tai poika-ankan, tai ota vaikka kaks saman tein :smt002
Elmiira

Re: Pekingin ankka kuolemassa?

Viesti Kirjoittaja Elmiira »

Tilasin tänään eläinlääkärin kotiin lopettamaan Alpon. On siis tulossa. Yöni olen nukkunut viikon verran huonosti. Niin sitä kiintyy ankkoihin. Olisin ottanut metsästäjän hoitamaan homman, jos se olisi ottanut itselleen lihat, muttei halunnut, jos Alpolla onkin joku muu sairaus jalkavaivan lisäksi. Eläinlääkärit suurin piirtein nauroivat minulle, kun soitin ja kysyin, jos pääsisivät lopettamaan sen kotonaan stressittömästi. Onhan sitä ihmisillä hullumpiakin lemmikkejä. Onneksi löytyi empaattinen mukava eläkeikää lähestyvä eläinlääkäri lopulta, joka ymmärtää :) Pään katkaisu olisi varmasti ollut nopein ja paras tapa, mutta jotta se olisi sujunut ankalle stressittömästi, mun pitäis se tehdä ja niin pelkään et hermostuneena sähläisin, enkä saa sitä tehtyä oikein ja tarpeeksi kovaa...joten paras näin. Almalle etin nyt uutta seuralaisankkaa mahdollisimman nopeasti.
Elmiira

Re: Pekingin ankka kuolemassa?

Viesti Kirjoittaja Elmiira »

Kiitos Nokkavat ohjeesta laittaa antibioottipiikki löysään kohtaan rintaan....Siihen varmasti laitetaan kuollettava piikkikin...
Nokkavat

Re: Pekingin ankka kuolemassa?

Viesti Kirjoittaja Nokkavat »

Voi kurjuus, että Alpon tarina päättyi sitten noin ikävästi! Osanottoni, olen tosi pahoillani!

Meidänkin Ruusulla oli siis juuri tuollainen anturapaise: ison viinirypäleen kokoinen patti räpylän molemmin puolin. Onhan sellaisen kanssa aika kivuliasta kävellä. Yritin ensin puhkaista sen, kun luulin sitä paiseeksi, mutta tulikin vain vähän verta. Paiseen oli aiheuttanut jalan virheasento, joka johtui varpaan murtumisesta. Mikähän Alpolla aiheutti sen? Minä huuhdoin ja puhdistin pattia Betadinella ja sumuttelin pari viikkoa Ceridal-ihoöljyllä. Patti pehmeni ja irtosi kerros kerrokselta kuin känsä. Viimein se aukesi ja vedin kovan "ytimen" ulos pinseteillä. Hetken aikaa siihen vielä kertyi uutta ainesta, mutta sitten se katosi itsekseen ja on pysynyt poissa.

Toivottavasti löydät pian Almalle kaverin!
Vastaa Viestiin