miniatyyri ankka

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
kana eukko

miniatyyri ankka

Viesti Kirjoittaja kana eukko »

mulla on kolme viikkoisia ankka vauvoja joista yksi on kolmekertaa pienenpi kuin muut noin muitten päänkokoinen. viikko takaperin muut sulloi ja talloi sen miltein henkiltä ja jouduin ruokkimaan sen käsin ,että tokeni ja eristämään ,että toipui . nyt onkin taas hyvässä kunnossa ja pirteä mini. mutta kasva se ei oikein tunnu pienenä vain pysyy. nokan ja jalkojen väri on eri kuin muilla ,eli minillä on keltaiset ja muilla punertavan rusehtavat. mutta ongelma on nyt ,että jos yritän sitä muitten sakkiin niin käyvät sen päälle tosissaan ja mini on hätää kärsimäs ja taas on pakko se pelastaa joten onko hyviä ideoita millä sen saisi joukkoon tottumaan . nyt on häkit vierekkäin ,että näkee ja kuulee toisensa mut se ei auta.kuvan voisin laittaa koko erosta jos osaisin mut en onnistunut.mut mini mahtuu vielä hyvin kämmenellä seisomaan .
rilla

Re: miniatyyri ankka

Viesti Kirjoittaja rilla »

En oikein neuvoa osaa,mut kerron,et minulla oli vastaavanlainen sorsan poikanen yhtenä kesänä. Se touhotti ihan normaalisti,mut ei oikein edes pysynyt porukassa.

Kesän se sinnitteli ja yöpyi nuorempien ankanpoikien mukana. Mut ei se sit jaksanu. Yhtenä aamuna makasi ruokakupin vieressä suorana.
Tää oli tosi surkean pieni. Mut nokka oli sit loppuvaiheessa aika suhteettoman kokoinen verrattuna muuhun kokoon.

Ihan reipas se oli kumminkin,mut ei ollu siitä eläjäksi. Toki sinun ankkasi voi olla erilainen. Mut jos ei kaverit sitä hyväksy,niin ei sitä väkisin siihen porukkaan sit pysty sijoittaan. :smt024
kana eukko

Re: miniatyyri ankka

Viesti Kirjoittaja kana eukko »

https://www.facebook.com/public/Sini-Savikko‎ tuolta mun facen sivuilta näkisi kokoeron ankoista :smt023eli yritän katsoa jos se siitä pärjäisi sitten vaikka kanojen seurassa kun se on todella kesy ja söpö tapaus
Vastaa Viestiin