Vesilinnut, esim. Mandariinisorsat tms. kiinnostaisivat

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
@nsku

Vesilinnut, esim. Mandariinisorsat tms. kiinnostaisivat

Viesti Kirjoittaja @nsku »

Hei, mulla olis tontilla vanha lähde, jonka päällä avoin kaivo, halkaisija tällä hetkellä noin metri, syvyyttä monta metriä... joten leventää olis helppo... mietin että kaivolle pitäis tehdä jotain ettei sinne joudu kukaan vahingossa...
Siitä se idea sitten lähti ;) jos aitais kaivon ja antais sen asuttavaksi jollekin vesilinnulle? Kesähän siinä menis mukavasti, mutta mites talviasumus? Miten pidätte vesilintujanne talvella? Vanha navetta löytyy jossa kanoilla lämmin asumus. Voisko vesilinnut olla lätäkön äärellä jos siihen hommais vaikka vanhan leikkimökin asunnoksi?
Mitä lintuja ehdottaisitte ja vois kertoa vaatimuksista, kiitos ;) olen selaillut palstaa jonkun verran mutta vähän huonosti löytyy tietoa esim. mandariinisorsista jotka ulkonäöllisesti viehättäisivät.
Räpylä

Re: Vesilinnut, esim. Mandariinisorsat tms. kiinnostaisivat

Viesti Kirjoittaja Räpylä »

Vesilinnut ovat ihania ja mulla on ankat (juoksuankkoja, pekingejä ja tavis) vanhasa navetassa. Lutrausamme ja siten myös mahd. yksinkertainen viemäröinti on ihan must. Esin vesien johtaminen lietekaivoon. Lämpölamppua oon talvella pitänyt ja kunnon aluset, joiden pitäisi siis pysyä kuivina. Lutraus- ja pehkualue on hyvä pitää hiukan erillään. Tai sitten ostat keväällä poikasia ja talvella pataan, noh mandariinisorsia en ehkä söis, kun ovat niin erikoisia :smt003
Vastaa Viestiin