viiriäisten jalat

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

kuukernuppi

Viesti Kirjoittaja kuukernuppi »

"Päivän ikäisiä viirutipusia harvemmin myydään." Itseasiassa suurinosa esim. fasaaneista ja viiriäisistä myydään juuri tuon ikäisenä, yleensä vain harrastajat myyvät lintujaan vanhempina. Linnut on helpompi kuljettaa tuossa iässä koska ovat vielä ruskuaispussin ravinnolla.Siitä, että onko se järkevää vai ei, en tiedä..
Harmi Tipun tipuja, toivottavasti loput selviytyvät :smt017 Peukkuja ja toivotaan että niistä kasvaa suuria ja vahvoja viirulaisia.
TiPu

Viesti Kirjoittaja TiPu »

Juu, minunkin mielestä on ihan normaalia toi yhden päivän ikäisten myynti. Sehän on melko sama, kasvattaako kasvattaja tiput samanlaisissa olosuhteissa kun minä kotona?

Mutta kun vaan olis terveitä tipuja saatu, ei näiden kanssa mitään muuta ongelmaa ole ollut, kuin että lähes kaikilla oli vääntyneet jalat :smt090
dripple

Viesti Kirjoittaja dripple »

kuukernuppi kirjoitti:"Päivän ikäisiä viirutipusia harvemmin myydään." Itseasiassa suurinosa esim. fasaaneista ja viiriäisistä myydään juuri tuon ikäisenä, yleensä vain harrastajat myyvät lintujaan vanhempina
Ilmeisesti sitten myydään. Käsitykseni tuli siitä että olen aika paljon ollut yhteyksissä erääseen viiriäisfarmariin joka sanoi ettei myy pikkutipuja eikä niitä kannata ostaa koska iso osa voi kupsahtaa päivienkin päästä jos vaikka haudonnassa ollut jotain ongelmia. Tuolla ihmisellä on ollut satseja joista 50% kuollut juuri jalkaongelmien vuoksi eikä hänkään tiennyt mistä jalkaviat johtuvat :smt017 Ja hän itse ostaa uusia lintuja viikon-parin ikäisinä kun eivät ole niin arkoja vilustumaan enää.
maunu_muori

Viesti Kirjoittaja maunu_muori »

Kattokaas harrastajat on eri juttu ja sitten on ne, jotka tekee businesstä.. sanoopi muoriska, joka haikailee joka hel..tin elikon perään joka mäeltä on lähtenyt...Ikävä on joka helkutin tirppaa ja nelijalkaista.. ja hirvee huoli oonko jottain tautia levittänyt.. ei sovi mulle tää kasvattajan rooli :smt010 :smt010 :smt009 .. koko ajan kannan huolta niistä kahdesta kutusta jotka ..myin :smt009.. tyhmä kun olen.. ennen pistän pataan :smt009 .. ja pikkuisista vaakuista, vaikka tiedän, etten itte pystyis parempaan... mamiska mikä mamiska.. varsinainen EMOTIN nääs :smt017 :smt010 TYHMÄÄ..
TiPu

Viesti Kirjoittaja TiPu »

Siis ei voi olla totta!!!

Tulin tuolta Muniksen tapaamisesta hetki sitten, ja kysyin hetken päästä pikkuveljeltä, että mitäs viiriäisille muuten kuuluu. Hän oli silleen "en tiiä"

Hitto soikoon siinä kiroten juoksin kattomaan viiriäisiä, ja ******* ne olivat ilman vettä ja ruokaa. Kaikkein parhaiten kehittynyt viiru oli kuolleena maassa :smt009 Siinä sitten itku kurkussa ja samalla ihan hemmetin vihasena soitin isälle, että mites sä hoidit näitä viiriäisiä?! No, se vaan tokas että ei ole mitään niille antanut kun et sanonut siitä! (Sanoin muuten aika monta kertaa...)

Kolme jäljellä olevaa viiriäistä syöksyivät juomaan vettä, ja jalkavikanenkin oli juuri ja juuri elossa. Juomisen jälkeen ne horjahteli ja näytti muutenkin heikoilta :smt010

Toiste en kyllä lähde kahta päivää pidemmäksi aikaa minnekkään! Arvatkaa vaan minkälainen fiilis heti kotiin palattua :smt009
Volmari

Viesti Kirjoittaja Volmari »

Voi ei.... :smt009
Kävipä surkeasti!
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4443
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Voi itkujen itku! Kylläpä surkeasti alkoi TiPun viiruharrastus ja tämmöinen takaisku vielä piti sattua :smt010 Mitäs se kasvattaja sanoi?
kuukernuppi

Viesti Kirjoittaja kuukernuppi »

Voi himpula sun viirujen kohtaloa :smt012... Toivottavasti ne takaiskut nyt loppuivat tähän :smt009
helvi

Viesti Kirjoittaja helvi »

Toivotaan onnea jäljellä oleville.
maunu_muori

Viesti Kirjoittaja maunu_muori »

Voi harmi.. viiruille ei taida löytyä sellaista ruokinta-automaattia, johon mahtuis viikon eväät ja juomat :smt017 .. mää oon laitellut ankanpojille talvilintujen jyväautomaatit.. mutta toi vesipuoli on ihan toivotonta.. himpatin lotrarit.. menee pari kolme litraa päivässä vähintään.. ja loput ne sotkee...
dripple

Viesti Kirjoittaja dripple »

Voi harmin paikka, kurja kohtalo tipusilla :smt010

Olin la-su välisen yön kotoa pois ja laitoin omille tipuille peräti 3 vesiautomaattia (niihin saisi ruokaakin)ja niin paljon pikkupunahelttaa ruuaksi että saivat sitten kahlata siinä ruuassa kun menivät kaatelemaan kuppeja missä ne olivat...

Mulla on työpäivän aikanakin noilla 2 automaattia kun en yhden toimintaan luota. Tipuset alkavat 15 minuutissa kiljua jos eivät saa vettä. Joskus unohduin puhelimeen juoma-automaatteja putsatessani ja piti keskeyttää puhelu kun vaativat tipuset alkoivat huutaa veden puutteessa.
TiPu

Viesti Kirjoittaja TiPu »

Niinpä. Jalkavikainenkin kuoli eilen illalla...

Iskä soitti kasvattajalle ja kertoi tilanteen, kasvattaja oli kovasti pahoillaan ollut. Toivottavasti ei myy enää jalkavikaisia kellekään.

Jos jollakin on viiriäisenmunia hautumassa, niin meillä olis tosiaan tarvetta tipuille. Tulisko muuten viiriäisenmunista tipuja, jos laittas kanan alle? Meillä kun on niin paljon noita hautovia kanoja :smt017
monnilainen

Viesti Kirjoittaja monnilainen »

Jos vaan kana huolii, niin hyvin toimii. Meillä on naurukyyhky hautonut viiriäisiä ja silkkikana golfpalloja. Arvaa kummasta kuoriutui :smt040
TiPu

Viesti Kirjoittaja TiPu »

:smt005 :smt005 Tuliko silkkipalloja?
kuukernuppi

Viesti Kirjoittaja kuukernuppi »

:smt005 :smt005 :smt005 vai sulkapalloja..?

Mä muuten ostin sieltä bole-produkterista niitä 1 litran vetosia kananpojille tarkoitettuja vesi- ja ruoka-automaatteja viiruille, ne riittää useaksi päiväksi ja pysyvät hyvin puhtaina kun nostaa ne esim. koirankupin päälle.Uskaltaa jättää ne jonkun muunkin hoiviin..
Vastaa Viestiin