Orpingtonista

keskustelua roduista ja risteytyksistä

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
sannikki

Re: Orpingtonista

Viesti Kirjoittaja sannikki »

mie vielä tossa tarkistelin niin tosiaan puff on ainut jolla on vaaleat jalat, sinisellä kukolla ihan käuttaaltaan siniset jalat, sinisen ja puffin sekoituksella sellaset laikukkaat :smt042 näkyy vissiin tuossa ylempänä kuvassakin.
Tupuna

Re: Orpingtonista

Viesti Kirjoittaja Tupuna »

Nämä orpingtonit kyllä vaikuttavat tosi ihanilta :)
Kenties meidänkin laumaan pari tällaista, kunhan nyt ensin saapuu ne ensimmäiset kanat edes.. :smt005
HeiniS

Re: Orpingtonista

Viesti Kirjoittaja HeiniS »

Onkohan tämä nyt oikean otsikon alla, mutta miten hy-linet pärjää orppikukon kanssa? Oikein mehevä herrasmies meille tarjolla, mutta huolettaa vähän jos kanat litistyy sen alle :smt011 ei hyvä
vardenji

Re: Orpingtonista

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Itse en välttämättä laittais noin päin :smt017 Orppi ei välttämättä litistä niitä, mutta on kyllä turhan painava noille. Luulisin et tulis helposti haavoja kylkiin, jos poljettava on kukolle liian pieni.
Pirjo

Re: Orpingtonista

Viesti Kirjoittaja Pirjo »

epi kirjoitti:Älä ihan vielä hetiä ton orpin kanssa kirvettä kaivoon. Katoppa tämä topikki: http://www.munanetti.net/viewtopic.php?f=1&t=18081
mä kanssa luulin mun buff orppia kukoksi (ihan saman ikänen ja samasta paikasta kun sannikin) ja annoin sen pois, nyt jäi häiritsemään annoinko juuri munintansa alottavan kanan.. että mä suosittelen odottamaa että se alkaa kiekumaan tai munimaan ennenkun teet pysyviä päätöksiä..
Tämä meidän orppi alkoi eilen kiekumaan -tai ainakin jotain sinnepäin: meinasin liukastua kun kuulin kanalasta möreälllä äänellä ´töööööt` :smt043
Mutta kyllä se meillä pidetään kun on niin sulosen kiltti tapaus!

Kuva
javu

Re: Orpingtonista

Viesti Kirjoittaja javu »

HeiniS kirjoitti:Onkohan tämä nyt oikean otsikon alla, mutta miten hy-linet pärjää orppikukon kanssa?
Pärjäähän nuo, tosin kanaa ei kukon alta näy lainkaan kun on kunnon poljenta menossa. Ja kyllä meilläkin oli selät aika paljaana kesällä joka kanalla mutta ei sen kummempia ongelmia ole ilmaantunut kokoerosta johtuen.
sannikki

Re: Orpingtonista

Viesti Kirjoittaja sannikki »

Pirjo Vai alkoi se sitten mokoma kiekumaan :smt001 No komia kukko on kyllä ja nyt nuo pyrstön sulatkin on kuin kukolla. Meidän puff kana kehittyi hirmun hitaasti, on se pienenpi kuin sekavärinen mutta jo sentään kanan kokoon päässyt :smt045 hirmuisesti on kehitys eroja eri väreissä ja linjoissa orpingtoneissa, varmaan muissakin roduissa.
epi

Re: Orpingtonista

Viesti Kirjoittaja epi »

Ompas jo komean kokoinen tuo Pirjon orppi! Harmi vain, olisipa ollut kana. Meidän Tauno myös kiekuu tosi möreästi ja kuuluvasti. Jotenkin huvittavaa, kun kuuntelee vaikka rock kukon kiekumista, ihan erilaisia. Ja hyvä niin, tunnistaa aina kuka komentaa siellä kanalassa..
Mitä tulee siihen, pärjääkö hy-linet orppikukon kanssa, niin onhan se jotenkin koomisen näköstä kun kolme kertaa isompi on siinnä päällä, ei kyllä kanaa paljon näy.. mutta ei niillä ainakaan tässä parin kuukauden aikana ole mitään ongelmia tullut.
Pirjo

Re: Orpingtonista

Viesti Kirjoittaja Pirjo »

Pirjo kirjoitti: Tämä meidän orppi alkoi eilen kiekumaan -tai ainakin jotain sinnepäin: meinasin liukastua kun kuulin kanalasta möreälllä äänellä ´töööööt` :smt043
Mutta kyllä se meillä pidetään kun on niin sulosen kiltti tapaus!

Kuva
Meidän kukkopoika saa tyttöystävän viikonloppuna :smt041 :smt055 -mä olen varmaan enemmän innoissani kuin tuo kukko :smt043
Tässä meidän uusin tulokas Orppityttö buff-splash
Kuva
Laara

Re: Orpingtonista

Viesti Kirjoittaja Laara »

Hei onko orpeilla tummat jalat minkään värisenä?Mulle kuoritu tipuja ja seassa oli orpin munakin...
Oli Jätti kotsi munia,rokkeja ja...jos yks tipuista on nyt orppi kun eihä rokeilla voi olla punertavan ruskea naama?!Tällä punaruskeanaamasella on tummat jalat?! Eihän se rokki ole ainakaan?!Sulkia niis ei ole...
sannikki

Re: Orpingtonista

Viesti Kirjoittaja sannikki »

Rokkitipu on musta untuvikkona, maillä niillä oli valkoinen laikku päässä. Voihan ne orpilla olla tummat/mustat jalat, rokeilla ei ole ;) niillä on vaaleat jalat :smt045
kochin-fani

Re: Orpingtonista

Viesti Kirjoittaja kochin-fani »

Ihanan näköinen rotu :smt007 Vartalo on niin söpö, suuri ja palleromainen varman sekä tukevan näköisten jalkojen päällä... Ja toisekseen ihastuin väreihin; esimerkiksi buffit on tosi nättejä, ja Sannikilla näkyy tuossa ylempänä kauniin värinen kana :smt049
Minun käsitykseni mukaan ovat varmaan suht innokkaita hautojia :smt003 Kesyyntyykö nää orpit miten helposti? En ollenkaan varma miten kauan innostukseni orppeihin kestää, mutta ainahan on hyvä hankkia hieman tietoa :smt005 Jos niitä tulis joskus meillekin, kukapa tietää...
Rotukana

Re: Orpingtonista

Viesti Kirjoittaja Rotukana »

Hei onko kellään Gold laced-orpingtoneja? Ovat niin hauskan värisiä että kyllä kiinnostaisi saada! :smt007
Ampsun kanala

Re: Orpingtonista

Viesti Kirjoittaja Ampsun kanala »

Miten kukoilta onnistuu polkeminen, kun ovat noin suuria?
Raksu

Re: Orpingtonista

Viesti Kirjoittaja Raksu »

Hyvin onnistuu :smt045 Meillä ainakin ovat olleet hyvinkin ketteriä siinä touhussa vaikka isoja ovatkin :smt044
Vastaa Viestiin