Uudesta rodusta kiinnostuneita?

keskustelua roduista ja risteytyksistä

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
pikkupi
kääpiö-kochin
Viestit: 333
Liittynyt: 18 Syys 2011, 14:39
Paikkakunta: Pirkanmaa

Uudesta rodusta kiinnostuneita?

Viesti Kirjoittaja pikkupi »

Olen joskus aikaisemminkin kertonut, että minulla on Karpaattien paljaskaulakanoja ja pari kukkoa. Kukot ovat nyt aikuisina niin isokokoisia, että minun on pitänyt eristää ne kanoistani. Polkemaan kun innostuvat noita pieniä otuksia ei se sovi seinillekkään. Innostuvat nimittäin ihan liikaa, silloin tällöin polkeminen vielä jotenkin menisi.

Ovat kuitenkin komeita ja varsin kilttejä ja kesyjä, siksi voisinkin myydä hyvään kotiin isokokoisille kanoille kaveriksi edullisesti jos vaikka haluaisit kehittää uuden kanarodun. Munat joita minulla ovat munineet ovat olleet aika pyöreitä? Liekö sattumaa vai ei kun puhdasrotuisia kanoja on vain 1. Pataan en niitä halua antaa vaikka aika komean paistin saisikin isosta kukosta mutta pihan komistuksena ja erikoisuutena ovat paikallaan.

En osaa tänne linkittää kuvaa, mutta ota yhteyttä yv llä niin laitan tekstiviestillä tai hangoutsilla, onnistuu varmaan saähköpostillakin. FB ssä en toimi.
reiv

Re: Uudesta rodusta kiinnostuneita?

Viesti Kirjoittaja reiv »

Moi, uskotko että nuo olisivat hyviä kavereita kaupan hyline tipuille? Missäs päin Suomea nuo ovat?
pikkupi
kääpiö-kochin
Viestit: 333
Liittynyt: 18 Syys 2011, 14:39
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Uudesta rodusta kiinnostuneita?

Viesti Kirjoittaja pikkupi »

Hy linet ovat sellaisia keskikokoisia kanoja, nämä sopisivat paremmin niille kaikkein isommille roduille. Vaikka kyllä tämän rodun kanat ovat selvästi pienempiä kuin kukot, seikka jota olen ihmetellyt.
Vastaa Viestiin