Maatiaiskanakantojen erot

keskustelua roduista ja risteytyksistä

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
peanuts
muna

Maatiaiskanakantojen erot

Viesti Kirjoittaja peanuts »

Löytyykö jostakin valmista tekstiä maatiaiskanakantojen eroista? Olen hetken koettanut etsiä tietoa kanakantojen eroista, mutta en ole löytänyt. Useammasta lähteestä olen kuitenkin lukenut, että kannoilla on eroa keskenään. Ulkonäölliset seikat ei niinkään kiinnosta vaan muu: muninta, haudontainnokkuus jne.

Sunnittelen maatiaiskanaparven hankintaa jossakin vaiheessa ja en näe mahdottomana ajatuksena ryhtyä joskus säilyttäjäksikin. Siksi olisikin jo heti mukava löytää kanta, joka olisi juuri minulle sopiva, eikä ottaa sokkona vain jotain kantaa.

Aleksandra
ankka

Re: Maatiaiskanakantojen erot

Viesti Kirjoittaja Aleksandra »

Tutustuitko jo "kanarotuesittelyt" osioon? Siellä on tietoa myös maatiaskanoista, niiden eri kannoista ja ominaisuuksista. Tässäpä linkki :smt001 :
https://munanetti.net/viewtopic.php?f=30&t=1311
Alhoja elämän ilona.

HiltaHelikopteri
kukkoilija

Re: Maatiaiskanakantojen erot

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Tässä listaus lintuloista, joihin voisi käydä tutustumassa:
viewtopic.php?f=1&t=9337
Listan ajantasaisuus saattaa olla niin ja näin, mutta lukaise löytyisikö mielenkiintoista tutustumispaikkaa.

Säilytysohjelman sääntöjä on uusittu ja nykyään taitaa olla semmoinen sääntö, että saa olla vain yhtä kanakantaa, eikä saa olla muita kanarotuja. Siksikin on hyvä tutkia etukäteen, ettei tule yllätyksiä :smt045
Tonja, p: 046 666 5106

Vastaa Viestiin