Siipikarja, kyyhkyt ja riikinkukot täytyy pian rekisteröidä

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
sisu65

Re: Siipikarja, kyyhkyt ja riikinkukot täytyy pian rekisterö

Viesti Kirjoittaja sisu65 »

vanttu kirjoitti:Hyvää pääsiäistä!

Havahduin tuohon rekisteröintiin! Täytyykö minun ilmoittaa kanani kunnan maataloustomistoon, siis rekisteriin, vai meneekö tieto muuta kautta viranomaisille, kun kuuluvat alkuperäisrotu tuki säilytysohjelmaan?
Näin ainakin minä olen ymmärtänyt että täytyy rekisteröidä vaikka kuuluukin säilytysohjelmaan. Ainakin minä tein paperit.
Suwitsu

Re: Siipikarja, kyyhkyt ja riikinkukot täytyy pian rekisterö

Viesti Kirjoittaja Suwitsu »

Niin ja alkuperäisrotutuki ja säilytysohjelma on kaksi eri asiaa.
vanttu

Re: Siipikarja, kyyhkyt ja riikinkukot täytyy pian rekisterö

Viesti Kirjoittaja vanttu »

Miten niin Suwitsu: tuohon MTT:n säilytysohjelmaan kuuluminen on vaatimuksena, jos hakee kanoille alkuperäisrotutukea.
Suwitsu

Re: Siipikarja, kyyhkyt ja riikinkukot täytyy pian rekisterö

Viesti Kirjoittaja Suwitsu »

Onhan se vaatimuksena mutta siltikin kaksi eri asiaa; jos kuuluu säilytysohjelmaan ei automaattisesti saa alkuperäisrotutukea. Ihan vaan selvennykseksi ettei tule väärinkäsityksiä.
Tiger76

Re: Siipikarja, kyyhkyt ja riikinkukot täytyy pian rekisterö

Viesti Kirjoittaja Tiger76 »

tässäpä pyörittelen näitä papereita ja tätä palstaa selannut, eikä silmiini osunut.... Eli mikä lappu mun täytyy nyt sitten täyttää. Minulla on jo pitopaikka tunnus mihin olen ilmoittanut vuohet ja kanat. Niin minkä lapun nyt sit täytän vielä?? :smt017
lautapihti
silkki
Viestit: 236
Liittynyt: 08 Kesä 2009, 23:31
Paikkakunta: ilmajoki

Re: Siipikarja, kyyhkyt ja riikinkukot täytyy pian rekisterö

Viesti Kirjoittaja lautapihti »

VOI KAUHEETA KU KOVA VAIVA :smt005 kävin tänään "maataloustoimistolla" ja sanoon,päivää taloohin,pitääs vissihin ilimoottaa kunon kanoja,mä tulin ny jottei jää aina viimetippahan :smt001 5min piti odotella ja toinen 5min täyttää sihteerin pöydänkulmalla kaavakkeita,sanoi vain että pää ny nuohin eres nimes ja krusaa mitä lintuja sullon,pitopaikka tunnuset mulla tää onki...no joo eikähän näillä saa rekisteröinnin tehtyä. :-"
tepatsu

Re: Siipikarja, kyyhkyt ja riikinkukot täytyy pian rekisterö

Viesti Kirjoittaja tepatsu »

Rekisteröikö lintujen vai tilan omistaja pitopaikan? Eli tilanteessa jossa linnut ovat hoidossa muualla talviajan, rekisteröikö kumpi sen talvihoitopaikan?
Tuolla ohjeissa lukee että tilan omistaja rekisteröi, mutta kuitenkin muusta keskustelusta voi päätellä että lintujen omistaja rekisteröi sen toisen paikan vain omaksi vaihtoehtoiseksi pitopaikakseen.
mik

Re: Siipikarja, kyyhkyt ja riikinkukot täytyy pian rekisterö

Viesti Kirjoittaja mik »

mahtaaks siit olla ihan virallista kantaa, et kumpi ilmottaa.

Mä varmaan tekisin niin, et kumpikin ilmoittaa oman paikkansa koska kyseessä kuitenkin aina kuukausia kestävä lintujen sijoitus. Ja silloinhan linnuista on vastuussa se, kumman tilalla ovat. Mun mielestä toi ois järkevin ratkasu.

Mä päätin, et lomallani en konetta avaa, mut kaippa se on pakko perjantaina laittaa tietokone päälle ja tulostaa laput. Saa riittää, et on huhtikuinen postileima...
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4443
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Re: Siipikarja, kyyhkyt ja riikinkukot täytyy pian rekisterö

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Tiger76: täytä ainakin 'REKISTERÖITYMINEN ELÄINTENPITÄJÄKSI (Siipikarja)' - lomake.

Mullakin näkyy kanat ja kalkkunat jo siinä pitopaikkarekisterin tositteessa, mutta täytin kujeillessani*/varmuuden vuoksi myös tämän lomakkeen:
‘REKISTERÖINTI- / MUUTOSILMOITUS Siipikarjan pitopaikat’
…että saapi maaseutuviranomainen katsoa onko sen tiedot ajantasalla.

*(Mulla on näiden kivojen rekistereiden mukaan esim. kaksi lammasta, jotka ovat syntyneet neljä kuukautta sen jälkeen, kun ovat tulleet meille :smt005 ja nuortuneet rekisteröinnin kiemuroissa parisen vuotta. Mä haluisin nuorentavan rekisterin itselleni :smt005 )
harrastaja

Re: Siipikarja, kyyhkyt ja riikinkukot täytyy pian rekisterö

Viesti Kirjoittaja harrastaja »

Hilta kirjoitti.......
.Mulla on näiden kivojen rekistereiden mukaan esim. kaksi lammasta, jotka ovat syntyneet neljä kuukautta sen jälkeen, kun ovat tulleet meille ja nuortuneet rekisteröinnin kiemuroissa parisen vuotta. Mä haluisin nuorentavan rekisterin itselleni ....... :smt023
.


.niinpä niin ne munkin lampaat nuorentu puolvuotta siitä mitä olivat sen rekisteröinnin jälkeen jo useampi vuosi sitten
vardenji

Re: Siipikarja, kyyhkyt ja riikinkukot täytyy pian rekisterö

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Ja mun vuohet synty tänä vuonna n. seitsemän vuotiaina kerran poikineina tonne navettaan ilman vanhempia ja tuli tiineeks pari kuukautta jälkeen. Eviran ihmeet on suuret.
chiking

Re: Siipikarja, kyyhkyt ja riikinkukot täytyy pian rekisterö

Viesti Kirjoittaja chiking »

:smt005 JO TULI MEIÄNKIN LAPPUSET VIHDOIN :smt005 AINAKIN LUVALLA ENNEN KUORIUTUMISTA :smt044
ninnu

Re: Siipikarja, kyyhkyt ja riikinkukot täytyy pian rekisterö

Viesti Kirjoittaja ninnu »

Te joilla on noi vuohi-ja lammasrekisterit näyttää häränpyllyä, oletteko ilmoittaneet tiedot itse eviraan puhelimitse/postitse?

Itse käytän nettisovellusta ja näpyttelen itse ja ainakin tähän saakka kaikkien tiedot on niin kuin ne sinne olen ilmoittanut :smt017
vardenji

Re: Siipikarja, kyyhkyt ja riikinkukot täytyy pian rekisterö

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Soitin eviraan, kerroin vuohien tiedot. Kutut ovat siis syntymäajaltaan oikein ja nimetkin, mutta kuten puhelimessa täti mainitsi, ne merkittiin rekisteriin syntyneiksi sille päivälle, jolloin ne ilmoitin. Aikuisena rekisteröitävää vuohta ei ilmeisesti voi rekisteröidä itse, vaan evirassa lisätään se syntyneenä. He vaan pystyvät muokkaamaan vastasyntyneelle eläimelle 7 vuotta lisää ikää :smt005 Tähän ei itse pystytä :smt002
kanamummo

Re: Siipikarja, kyyhkyt ja riikinkukot täytyy pian rekisterö

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

Imehtelee isoon ääneen, kaikilla tuntuu olevan lammas- ja vuohirekisterin kans onkelmaa, mutta eipä vaan mulla ???
Vastaa Viestiin