naapurin koira????

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

kuhana

naapurin koira????

Viesti Kirjoittaja kuhana »

Tuo naapurin koira pentele, suomen lapinkoira, nappasi yhden kanan kun itse olin poissa. Toinen naapuri lopetti kituvan kanan ja hautasi sen. Kuinkahan saisi ongelman poistumaan kun koiran omistaja ei oikein usko jotta hänen koiransa olisi sen tehny...... Voi Tinja parkaa.... juuri viisi kuinen kiinan jätticoch meni eikä yhtään munaa saatu ..... Toinen jäi kukon kanssa komistamaan pihamaata, mutta ei niitä kohta uskalla päästää ulos ja ulkoilu tilassa riittää tilaa mutta on ne kuitenkin tykänny mennä omalla tontilla ja kuopia kaikkea..... Onkohan tuolla koiralla jotain taipumuksia vai onko kovin yleistä että koirat käyvät kanojen kimppuun?
Suwitsu

Re: naapurin koira????

Viesti Kirjoittaja Suwitsu »

Taipumuksia tai ei niin kyllä sen naapurin pitää huolehtia ettei koira tule teidän pihalle, saati sitten kanoja tappamaan. Oliskohan keskustelun paikka?
kuhana

Re: naapurin koira????

Viesti Kirjoittaja kuhana »

Kuten jo kirjoitin niin ei suostu myöntämään koiransa karkailua saati kanan kimppuun käyntiä enkä viitsisi oikein ruveta virkavaltaa kutsumaan. Mietin vaan jotta onka koiralla sitten jatkossa taipumus napata uudestaan kana tai kukko? Yleensä en ole kuullut että koira olisi kanan tappanut.....
Suwitsu

Re: naapurin koira????

Viesti Kirjoittaja Suwitsu »

Kyllähän noita kanantappaja-koiria on ja paljonkin. Uskoisin että kun on "makuun" päässyt niin tekee sitä myös jatkossa. Mutta jos naapuri ei asiaa usko etkä virkavaltaa halua vaivata niin mahtavatko käydä kanasi vähiin?
ninnu

Re: naapurin koira????

Viesti Kirjoittaja ninnu »

Jos ja kun koira seuraavan kerran tulee pihallenne, olisiko sun mahdollista saada se houkuteltua luoksesi? Sitten vain soitto löytöeläintaloon, niin tulevat hakemaan koiran. Luulisi omistajan uskovan koiransa karkailuun, kun löytöeläinkodista hakee ja maksaa kuluja. :smt018

Jos sen tyyppinen tapaus, että kanan napaa, varmasti tekee saman uudelleen :smt009
pipsa

Re: naapurin koira????

Viesti Kirjoittaja pipsa »

Kyllä nuo mun koirat varmaan kanat lihoiksi laittaisi. Se on tuo saalisvietti liikkeen perään. Sit se on rodusta/yksilöstä kiinni et kuinka voimakkaana se ilmenee. Taitaa olla turha luulo että sen ees koulutuksella poijes saa ja nuo äijäthän ei sitä taira :smt009
Siksi meillä ei linnut ja koirat yhdessä vapaana liikukkaan. (ihan jo ettei tule jos ja jos vahinkoa)
Mua inhotta nuo immeiset jotka luulee omistavansa koko planeetan...
Navetan taakse vaan :smt027
reetta

Re: naapurin koira????

Viesti Kirjoittaja reetta »

no ensinnäkin koiraa ei saa pitää irti oman pihan ulkopuolella edes metsästysaikana, ellei se ole metsästyskoira joka on metsällä (ja siis isäntänsä kanssa, ei yksin :smt063 ). ja eikö se toinen naapuri ole todistajana, että kana pääsi hengestään? kyllä nyt vaan pistät sille naapurille selvät sävelet, että koira kiinni, tai rakentakoot sitten aitauksen pihansa ympärille ettei koira pääse juoksemaan ympäriinsä. niin se on meilläkin, koska koira on petoeläin ja metsästää. ja siihen on kenenkään turha sanoa, että ei vaan meidän koira. eikä sellasta lakia olekaan, joka sanoisi että sun täytyy kärsiä siitä että naapuria ei huvita huolehtia ettei sen koira terrorisoi sun pihaa.
oo tiukkana vaan!
Heidigee

Re: naapurin koira????

Viesti Kirjoittaja Heidigee »

http://www.karjalainen.fi/Karjalainen/U ... 00345.html
Vaikka kyse onkin viiriäisistä, sopii tämä tuore uutinen tähän koirakeskusteluun. Vähemmän mukava ylläri viiriäisten omistajalle...
sera1

Re: naapurin koira????

Viesti Kirjoittaja sera1 »

No eipä todellakaan mukava yllätys. :smt009
Husky on voimakas koira. Ei sitä oikein häkkiverkot pitele.
Se on tätä metsästyksen aikaa ja metsästyskoiria on irtaallaan pitkin metsiä pilvin pimein.
Aina jonkun koira karkaa ja eksyy luvatonta saalistusta harrastamaan toisten pihoille.
Tuosta jutusta ei selvinnyt, että löytyikö koirien omistaja. Omistajahan olisi velvollinen korvaamaan koiriensa aiheuttamat tuhot.
kite

Re: naapurin koira????

Viesti Kirjoittaja kite »

No johan on tapauksia.

Ehdottomasti joko kuvaat koiran "karanneena teidän pihalla" (video?) ja toimitat naapurille todistusaineistoksi, jos vaikka uskois...

Tai sitten tosiaan sinne löytökoirakotiin.. Maksaa sen verran, että useimmat kyllä oppivat huomaamaan jos parikin kertaa joutuvat koiransa sieltä hakemaan...

Meillä kerran soitettiin, kun ei koiralla ollut mitään yhteystietoja pannassa, eikä kukaan (muka) tiennyt kenen se oli. Soitettiin kaikki naapurit läpi.. No kerran se sinne hoidettiin. Sen jälkeen se "naapuri" haki sen kerran päivässä kotia ja aamusti se taas oli pihassa -pisti pikkuisen kanssa suututtamaan...
Ja tuli siksi, kun meidän neidillä oli juoksu -paitsi että meillä oli myös lemmenlomalla uros silloin kun oma piti astuttaa. Sain soittaa parikin kertaa myös eläinläääkärin, kun ottivat melko lujaa yhteen nuo urokset.. :(
Skuukkeli

Re: naapurin koira????

Viesti Kirjoittaja Skuukkeli »

Mulla loppuisi huumori kertarysäyksellä tuollaisiin irto koiriin ja myös kissoihin. Mä vaan kylmästi eliminoisin sen enkä puhuis kelleen mitään. Tuossa Karjalaisen jutussakin, missä nää viiriäiset olivat uhreina, niin ei olisi mun kanssa sovittu yhtään mitään, eikä olis ollu sitä koiraakaan enää.
Sen verran olen tässä vuosien saatossa oppinut tuntemaan ihteeni. Toinen vaihtoehto olisi sellainen, että oma tontti olisi täynnä laumiksia ja voi voi niille irtokoirille jotka tontille tulisi.
kanatar

Re: naapurin koira????

Viesti Kirjoittaja kanatar »

Ne viiriäiset, jotka tapettiin, oli meidän. :smt009 Yllätys oli tosiaan ikävä aamulla kun herättiin koiran haukkumiseen. Koirat olivat kuitenkin laikoja, pimeässä katsottiin pelastuslaitoksen ukkojen kanssa väärin. Omistaja löytyi ja korvaa, mutta mielipahaa se ei poista, eikä tee elikoita eläväksi. Varsinkaan kun piirittivät kaniakin (rakas belggarimme) ulkohäkissä niin, että se juoksi paniikissa ja teloi jalkansa. Jalat saatiin ab:lla paranemaan, mutta se menetti kokonaan elämänhalunsa ja jouduttiin lopulta lopettamaan päivystyksessä. :smt009
Viirut oli suljetussa navetta, mutta paskiainen meni navettaan tuuletusluukusta.

JOS ensi kerta tulee, niin ei kyllä soiteta pelastuslaitosta pelastamaan, vaan annetaan kököttää häkissä hamaan tulevaisuuteen. Hah hah hah!! Sielläs miettii tekosiaan.
kanatar

Re: naapurin koira????

Viesti Kirjoittaja kanatar »

Se muuten ei mennyt verkosta läpi - kanihäkkiäkään eivät saaneet rikki, mutta häkin katto oli romahtanut sen painon alla ja siellä häkissä oli mellastanut ja tappanut kaikki. Osan oli syönyt, osan tappanut vaan huvikseen.
kukkokiekuu

Re: naapurin koira????

Viesti Kirjoittaja kukkokiekuu »

Otan osaa kanatar. :smt056 Kyllä se on niin että metsästyskoira tappaa KAIKKI elävät jotka se löytää, ja jos vielä kananhimoon pääsee, niin aina osaa tulla takaisin samaan paikkaan.On ihan omakohtaisia kokemuksia, naapurin koiran irtipäästessä 10 kanan laumasta jäi henkiin 1, ja kun oma karhukoira pääsi kanalan ikkunasta sisälle, henkiin jäi 15 kanasta 2. :smt010

Naapurin koiran tapaus oli niin selvä että kävelin ovelle ja esitin laskun joka mukisematta heti maksettiin.
Oman koiran tapaus olikin sitten kinkkisempi. :smt012Mutta rankaisulinjalle en lähtenyt, koska koirahan vain toteutti vaistojaan, minähän siinä olin syyllinen kun en järjestänyt ikkunaan tarpeeksi vankkaa verkkoa.

Vahingosta viisastuneena kanalan ikkunassa on nyt KAKSINKERTAINEN rautaverkko lasin lisäksi, ja ovessa poikkipuomit, ja kesätarhat on tiukasti ankkuroitu maahan.Kaikki mahdolliset tuuletusluukut kannattaa myös verkottaa paksulla verkolla.Viiriäisten kesäaitaukset olen pitänyt turvallisuuden vuoksi kanatarhojen sisäpuolella.
Heidigee

Re: naapurin koira????

Viesti Kirjoittaja Heidigee »

Joskus näinkin päin...

Kuva

Tänään juuri kuulin tositarinan reilun vuosikymmenen takaa, jossa talon pystykorva suojeli kanoja vahtimalla haukat ja muut vaarat. Pikinokan varoitus sai kaikki siipiveikot kipinkapin sisätiloihin :smt023
Vaan petohan se koira on - rotuun katsomatta - siinä kuin kissakin. Toisen tutun kissa kantoi koppelon pihaan metsästä. Helppo nakki sellaiseen oppineelle lienee kananenkin.

p.s. Kanatar: eiköhän järkätä yhteiskyyti messuloille... minä starttaan Haapalahdesta.
Vastaa Viestiin