Kukko alkoi nokkia ihmisiä

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Kanarakas
muna
Viestit: 18
Liittynyt: 29 Huhti 2020, 17:07

Kukko alkoi nokkia ihmisiä

Viesti Kirjoittaja Kanarakas »

Paheneeko käytös tästä vai voiko olla ohimenevää... Tähän asti ollut kiltti lössykkä jota on lapsikin silitellyt. Nyt on tilanne että on tipuja. Ovat vielä emon kanssa eri häkissä. Kukko ei ole ennenkään välittänyt tipuista. Nyt kun olen niitä ulkoiluttanut samaan aikaan että tottuisivat olemaan niin ajaa emoa ja tipuja pois ja nokkii niitä. On nokkinut minua sormille ja varpaille jos olen ohjannut tieltä pois tms. Nokkaisi tänään lasta sormille kun tämä äärettömän nätisti ja hellästi ohjasi kanoja ja kukkoa illalla häkkiin. Lapsi pelästyi ja alkoi itkeä. Meillä on ollut kiukkuisia kukkoja ennenkin, ne on lopetettu heti, mutta ovat selvemmin hyökänneet ihmistä päin. Kukko on iso ja kannukset 10 cm pitkät joten en mielellään myöskään odota että alkaa niitä käyttämään. Ikää on jo.... 3-4 vuotta ehkä, en muista tarkkaan. Hitsi kun harmittaa... Juuri viikko pari sitten kehuin vieraille miten kiltti se on. Ja heidän lapsensa kävi kanalassa omin luvin silloin yksin, onneksi ei silloin mitään sattunut!
Maattari
lindell
Viestit: 1724
Liittynyt: 18 Elo 2009, 22:23
Paikkakunta: Iitti

Re: Kukko alkoi nokkia ihmisiä

Viesti Kirjoittaja Maattari »

Mun mielipide on että lasta nokkiva kukko pois, en ottaisi riskiä että jotain sattuu. Meillä myös emoa ja tipuja nokkiva kukko saisi lähtöpassin, ei todellakaan hyväksyttävää. Harmi että näin kävi jos on ollut killtti noin pitkään.
Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.

The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
Kanarakas
muna
Viestit: 18
Liittynyt: 29 Huhti 2020, 17:07

Re: Kukko alkoi nokkia ihmisiä

Viesti Kirjoittaja Kanarakas »

Joo... Päädyimme raskain mielin päästämään kukon autuaammille laitumille. Jospa noista tipuista kasvaa hyviä kukkoja meille, toivon. Tulin siihen tulokseen, että kukko jotenkin stressaantui eikä halunnut huolehtia kuin kolmesta kanastaan (jotka eivät hautoneet) , kaikki muut olivat vihullisia. Sekä ihmiset. Kovin kumma kyllä kun tähän asti oli niin kiltti ja leppoisa. Nyt on enää ongelmana taistelevat emot... Toivottavasti se loppuu, kun tiput vieroittuvat...
Vastaa Viestiin