Munanetin aktiivisuus ja kukon vaihto

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Styde
muna
Viestit: 1
Liittynyt: 02 Heinä 2021, 17:00
Paikkakunta: Salo

Munanetin aktiivisuus ja kukon vaihto

Viesti Kirjoittaja Styde »

Tuore munanetin käyttäjä täällä ihmettelee, mikä olisi nettimaailmassa paras kanava myydä kanoja/kukkoja? Onko olemassa meille kanaihmisille jokin yhteinen laajassa käytössä oleva myyntikanava, jossa ostaja ja myyjä todennäköisimmin kohtaisivat? En ole säilyttäjä enkä kuulu kanayhdistykseenkään. Mulla on ilmoitus täällä sekä torissa. Lehti-ilmoitukset tuntuu kokemukseni mukaan toimivan paremmin, mikä johtuu varmaan siitä että kaikki nykyään ilmoittaa netissä, joten täällä on ylitarjontaa. Harva nykyään ilmoittaa paperilehdessä, mutta on kuitenkin ihmisiä jotka ennemmin lukee lehti-ilmoituksia kuin käyttävät nettiä, joten he tarttuvat näihin harvoihin ilmoituksiin. Näin olen sitä analysoinut. :smt017

Meillä on ollut kanoja 10 vuotta, ja aikaisempina vuosina olen vain silloin tällöin lueskellut munanetin keskusteluja, mutta nyt vasta rekisteröidyin käyttäjäksi. Missä määrin tätä foorumia nykyään käytetään, kun vertaa niihin hyviin aikoihin kun ei vielä ollut Facebook-ryhmiä? Tämän vuoden aikana näyttäisi tulleen ainakin jonkin verran keskusteluja. Päivitetäänkö tuota siipikarjaharrastajat kartalla -listaa enää?

Miten te muut menettelette niissä tilanteissa kun haluatte vaihtaa kukkoja päittäin? Mitä kanavia käytätte? Mulla ei ole mitään henk koht verkostoja. Kehtaako 6-vuotiasta kukkoa antaa vaihtoon, vai pitäisikö suosiolla vaan lopettaa ja ottaa tilalle uusi? Ostaminen kun on aina helppoa, myyminen ei. :smt003
Avatar
Aleksandra
kalkkuna
Viestit: 1159
Liittynyt: 22 Kesä 2011, 21:30
Paikkakunta: Vihti

Re: Munanetin aktiivisuus ja kukon vaihto

Viesti Kirjoittaja Aleksandra »

Tervetuloa mukaan! :smt001

Itse olen käyttänyt juuri tätä foorumia kanakaupoissa. Minäkään en ole kanayhdistyksessä enkä myöskään säilyttäjä. Jos on pitänyt ostaa tai myydä, mun taktiikka on ollut se, että selailen ensin Muniksen kasvattajalistaa
https://munanetti.net/viewtopic.php?f=29&t=901
tai maatiaiskanojen säilyttäjälistaa
https://munanetti.net/viewtopic.php?f=5&t=30733
seurailen osto/myyntipalstaa ja kyselen (kananpitäjä)tutuilta. Jos nämä kanavat eivät tuota tulosta, laitan oman ilmoituksen tänne Munikseen. Vastauksia ei ehkä tule heti tai edes muutamaan päivään/viikkoon. Moni ilmeisesti käy täällä harvakseltaan, joten kärsivällisyys on sikäli tarpeen kun odottelee vastauksia ilmoitukseen.

Mun näppituntuma on kyllä se, että täällä tehdään kauppoja aika hyvin ja melko usein nopeastikin. Muniksen myynti/ostopalstaa kyllä luetaan.

Tätä alkuperäistä Munanettiä luetaan edelleen melko paljon, vaikka varsinainen keskustelu onkin aika tavalla hiljentynyt takavuosista. (Siipikarjaharrastajat kartalla -topic on tosiaan tainnut vaipua uneen, täytyypä selvittää…). Silti, apua ja vertaistukea saa täältä edelleenkin moni - näin uskallan väittää - koska muutamia kokeneita, viitseliäitä ja ihania keskustelijoita ja vastaajia täällä sentään vielä on.

Itse oon aatellut, että faceen ja muihin moderneihin viestintäsovelluksiin tottuneet kokevat tämän perinteisen keskustelupalstan liian hitaaksi, jotta mielenkiinto pysyisi yllä. (Mun mielestä se on suuri vahinko!). Keskustelut täällä Muniksessa kun ovat oman aktiivisuuden varassa; puhelin ei kilahda joka kerta kun jotain tapahtuu. Silti, kyllä täällä meitä vielä on. Tervetuloa joukkoon!
Vastaa Viestiin