Tulostusväri loppu?

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Avatar
artolainen
muna
Viestit: 13
Liittynyt: 13 Touko 2020, 16:22

Tulostusväri loppu?

Viesti Kirjoittaja artolainen »

Edellisinä vuosina on tullut ruskeita ja beigejä munia mutta tänä vuonna munien väritys on samaanlainen kuin tulostimen musteen loppuessa.
Tämä on ollut outo kesä muutenkin. Kanat pitivät tooooodella pitkän munintatauon 5kk. 1 köllöttää edelleen kuin nykyteinit 16 tuntia
Ruokapuolen pitäisi olla kunnossa, ehkä liiankin hyvät sapuskat. Kuitenkin jokainen on aloittanut muninnan syömällä munan itse, munissa liian ohut kuori mutta vauhtiin päästyään ei ole kummallista kuin väritys.
Tänä vuonna on nähtävästi hyvä hiirivuosi. lähes joka päivä näkee kanan juoksevan hiiri suussa.
Ai niin. Vanhimmat kanat näyttäisivät hoitavan homman rutiinilla,
Kato miten teki :smt021 Ehän minä huomannu :-" O4O9lO7773
Rummukka Metropol Pieksämäki
kaisumaria
araucana
Viestit: 519
Liittynyt: 12 Maalis 2010, 12:38
Paikkakunta: Pyhämaa (Uusikaupunki)

Re: Tulostusväri loppu?

Viesti Kirjoittaja kaisumaria »

Mulla on myös tullut yhdeltä kanalta vaaleita ja rosokuorisia munia tänä kesänä. Light Sussex, eikä
vielä ole ikäloppu, muut tekee normaaleja ruskeita munia.
Ei tästä mitään tule, mutta yritetään nyt kuitenkin
Tuutikki
chabo
Viestit: 164
Liittynyt: 28 Kesä 2020, 15:47

Re: Tulostusväri loppu?

Viesti Kirjoittaja Tuutikki »

Käyttäytymiseen liittyen kommentti.

Toivottavasti ei ole voimaloita (tuuli) lähettyvillä. Olen itse huomannut muutaman kerran, kuinka huonolla tuulensuunnalla tai suht pitkään jatkuneella tuulella kanat ovat olleet joko tosi ärtyisiä tai aamulla hirveän väsyneitä pitkänkin yön jälkeen. Lähimmät voimalat ovat n. 8 km:n päässä. C-vitamiini tai mikä tahansa stressiä lievittävä juttu voisi auttaa.
pikku parvi kanasia
Avatar
artolainen
muna
Viestit: 13
Liittynyt: 13 Touko 2020, 16:22

Re: Tulostusväri loppu?

Viesti Kirjoittaja artolainen »

Ei täällä korvessa voimaloita ole ainakaan 100km säteellä.
Yliviriili kukko kyllä on jolle olisin ottanut elämäniloksi kalkkunatyttöjä niin saisi kanat olla rauhassa mutta tuntuvat olevan cowin cortilla.
Kato miten teki :smt021 Ehän minä huomannu :-" O4O9lO7773
Rummukka Metropol Pieksämäki
Vastaa Viestiin