Muuttajat ja munintatauko

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
SiniS

Muuttajat ja munintatauko

Viesti Kirjoittaja SiniS »

Juhannuksena rouvat muutti meille, muuttomaika ei ollut pitkä, vain 10 km. Muutamana päivänä tuli muna tai useampi, nyt on ollut neljä päivää munatonta. Kauanko noi munalakot kestää, kauanko koluan pesät turhaan? Eväs kyllä maistuu, orret ja rampin päässä oleva pöytä vielä ujostuttaa, niillä en ole ketään nähnyt :smt017

Ei mulla muuten, mutta oon tottunut syömään munan aamiaiseksi ja nyt kaikki on loppu :smt003
SiniS

Re: Muuttajat ja munintatauko

Viesti Kirjoittaja SiniS »

Heti kun pääsin sanomasta, niin kaks kanaa oli orrella kun menin aamupalaa viemään. Neljä ja pikkukukko on vielä pysytelleet maassa. Tai ainakaan en oo orrella nähnyt, ja parina aamuna olen onnistunut herättämään parven :smt005
Maattari
lindell
Viestit: 1724
Liittynyt: 18 Elo 2009, 22:23
Paikkakunta: Iitti

Re: Muuttajat ja munintatauko

Viesti Kirjoittaja Maattari »

Muuttajien munintalakon aika vaihtelee, toiset eivät taukoile ollenkaan ja toiset taukoilevat pitkäänkin. Odottele rauhassa muutama viikko, suurin osa aloittaa muninnan siinä ajassa.
Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.

The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
SiniS

Re: Muuttajat ja munintatauko

Viesti Kirjoittaja SiniS »

Muutama viikko?! :smt022 Mä kuolen munapuutteeseen ennen sitä :smt044
Maattari
lindell
Viestit: 1724
Liittynyt: 18 Elo 2009, 22:23
Paikkakunta: Iitti

Re: Muuttajat ja munintatauko

Viesti Kirjoittaja Maattari »

Juu tiedän, kova paikka :smt005
Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.

The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
SiniS

Re: Muuttajat ja munintatauko

Viesti Kirjoittaja SiniS »

Orpington Margaretha teki mulle munan :smt007 maatiaisakat ovat enemmän mielensäpahoittaja ja pitävät lakkoansa. Toinen orppi myös mököttää.
Vastaa Viestiin