NiksiNurkka

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Rontti

NiksiNurkka

Viesti Kirjoittaja Rontti »

Olikohan täällä jo tämmöinen topikki? Koitin hakea hakusanalla, mutten ainakaan löytänyt. Tuli vaan mieleeni, että monilla munislaisilla on varmaan kaikenlaisia näppäriä patentteja ja niksejä, ja voisi olla hauska kerätä niitä yhteen paikkaan niin ei tarvitse välttämättä muiden keksiä pyörää uudelleen :smt003

Itse voisin laittaa sellainen niksin, että valurautainen joulukuusenjalka on kanalassa yllättävän näppärä väline :smt016 Siihen voi laittaa maisemointikuusen helposti kanojen iloksi, ja sinne kouruun voi laittaa kanakalkkia ja grittiä. Pysyy pystyssä ilman kuustakin, ei saa kanat kipattua sitten millään :smt002 On tämän varmaan joku muukin keksinyt :smt001
Raksu

Re: NiksiNurkka

Viesti Kirjoittaja Raksu »

Olipas hyvä keksintö :smt038 Taidampa lähtee hakeen kanoille pienen kuusen, niitten iloks ja tuleepa kuusenjalallekin käyttöä :smt023
vardenji

Re: NiksiNurkka

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Mä kävin napsimassa oksien latvoja noista kaatuneista siperian kuusista mutta huomenna voisinki ottaa koko puun latvan sinne Ikkunan pieleen :smt003 Molempiin ikkunoihin riittäis kuusenlatva! Saako kanat neulasista syötyä mitään? Kuulin työkaverilta et metsot ei syö kuusia, vaan mäntyjä. Näis mun pihakuusissa on aika runsaasti syötyjä käpyjä, joissa on pihkaa. Onko ne vaaraks kanoille?
Iloisten Munatalo

Re: NiksiNurkka

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

Mulla on mäntyjä kanalassa ja ei ne ainakaan ole niihin kajonneet.
vardenji

Re: NiksiNurkka

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Napsivat kuusen oksien päistä pienet silmut kaikki ja nokkivat käpyjä :smt005 Ainakin niile riittää tekemistä. Maistelivat kans sekä kuusen että männyn neulasia, mutteivat saanee irti. Hyvin näyttää maistuvan.
Frida

Re: NiksiNurkka

Viesti Kirjoittaja Frida »

Olipa hyvä idea tuo kuusenjalka. Pitäiskö siirtää joulukuusi kanalaan...
smari

Re: NiksiNurkka

Viesti Kirjoittaja smari »

Mä oon kyllästyny pesemään kanojen ruoka-astioita, siis niitä joissa annan keittiöstä jäävät tähteet. Nyt oon alkanu tehdä niin että leikkaan maitopurkeista yhden pitkän sivun pois. Niihin on helppo kerätä tähderuuat, viedä ja kanat voi syödä suoraan niistä. Eikä tarvitse käytön jälkeen pestä vaan voi polttaa likaiset tai heittää roskikseen, uusia maitopurkkeja tulee meillä ainakin jatkuvasti eikä täällä ole järjestetty niille kierrätystä. Ihana kun ei enää tarvii kippoja pestä. :smt001
pirpeliini

Re: NiksiNurkka

Viesti Kirjoittaja pirpeliini »

^ Toi on hyvä, tää tulee käyttöön meillekkin :smt023
Ja tänään lähtee joulukuusi kanalaan, kun jo pikkasen liikaa sisälle varistaa...
ellikki

Re: NiksiNurkka

Viesti Kirjoittaja ellikki »

Maitopurkit:
Jos seinälle ruuvaisi vanhoja pitkulaisia leipävuokia tai pieniä pitkulaisia kukkaruukkuja, niihin sopisi justiinsa kyljellään olevat maitopurkit. Tai nikkaroisi sopivan telineen.
nasse10

Re: NiksiNurkka

Viesti Kirjoittaja nasse10 »

Jauheliha/liha rasiat on kanssa hyviä ruokakuppeja ainakin kertakäyttössä menee hyvin.
himmeli

Re: NiksiNurkka

Viesti Kirjoittaja himmeli »

Kiitos hyvästä maitopurkkien uusio käyttö vinkistä ! Tämä tulee heti
meillä käyttöön :smt045
Iloisten Munatalo

Re: NiksiNurkka

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

Minä olen delegoinut työkaverit keräämään mulle jäätelörasioita ruokakipoiksi, sitten vaan roskiin kun ei tarvi enää.
vardenji

Re: NiksiNurkka

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Mulla kerääntyy itellä jäätelökuppeja ruokakipoiks :-" Mintulla ei alkuun edes ollu ruokakuppia, kun söi jäätelökupeista. Tuuli vaan vie täs mäellä ne niin helposti et ostin sen kupin...

Mä käytän keittiössä myös leviterasioita esim vihannesten kuorien keräämiseen. Ovat pieniä, niin saan niihin yksinänikin sen verran viemistä kanalaan ettei ne vaan jää homehtumaan tiskipöydän nurkkaan. Kansien ansiosta kissat antaa niiden olla.

Angorakanin takut on muuten erinomasia leluja kissoille, eikä ainakaan meillä oo kissat sillä oppinee hätyyttämään kania. Kantavat vaan joka paikkaan niitä ja leikkii jotain viirinvarastuksen tyyppistä niillä.
pauliina74

Re: NiksiNurkka

Viesti Kirjoittaja pauliina74 »

olipas hyvä niksi, toi maitopurkki ja kuusi, taidankin viedä myös meidän kuusen kanalaan, sitten kun se aika tulee! Vielä kuitenkin suht´koht hyvä kuntoinen, eikä raaski heittää pois!
himmeli

Re: NiksiNurkka

Viesti Kirjoittaja himmeli »

Meillä voirasiat menee pakasterasioiksi. On meille sopiva kerta-annos marjoja käytettäessä. Tillistä ja persilliasta
on helppo sopiva määrä veitsen kanssa rapsutella keittojen joukkoon. Sitten kansi vaan takas kiinni ja pakkaseen.
Vastaa Viestiin