UUSI IB-tauti tila löytynyt

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
lautapihti
silkki
Viestit: 236
Liittynyt: 08 Kesä 2009, 23:31
Paikkakunta: ilmajoki

UUSI IB-tauti tila löytynyt

Viesti Kirjoittaja lautapihti »

Läänin eläinlääkäri soitti ja ilmoitti eilenotetuissa verinäytteissä olleen positiivisen tuloksen.tämä on nyt mun oma arvio,tautia tuntuis olevan nyt todella laajasti,ja muistutan että meillä tauti on ollut oireettomana,RUSINA pyysi puolestaan kirjoittamaan että jotka on hänen kanssaa eläinkaupoissa tjsp viimeisen puolenvuoden aikana,otattais ib testit,sama juttu mun kanssa kauppaakäyneet,NYT KAIKKI JOUKOLLA IB TESTEJÄ TEETTÄMÄÄN :smt010
max3

Re: UUSI IB-tauti tila löytynyt

Viesti Kirjoittaja max3 »

Aika sanattomaksi vetää... :smt009
kaakatin

Re: UUSI IB-tauti tila löytynyt

Viesti Kirjoittaja kaakatin »

No voihan kökkö :smt012 Mitähän tästä vielä seuraa.
Voimia Lautapihdille.
kanamummo

Re: UUSI IB-tauti tila löytynyt

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

Voimia.
omena

Re: UUSI IB-tauti tila löytynyt

Viesti Kirjoittaja omena »

Kuinkahan laajasti tätä oikein on :smt009 Pitää soittaa huomenna ell ja pyytää tulemaan testit ottamaan, huoh. :smt010
Maatikko

Re: UUSI IB-tauti tila löytynyt

Viesti Kirjoittaja Maatikko »

Voihan :smt010

(Jos tästä jotain hyvää pitää etsiä, niin munislaiset ovat kyllä ihan esimerkillisesti alkaneet taistella taudin leviämistä vastaan. Tosi hienoa! Vielä kun jotenkin saisi ne toiset markkinatkin, ne siellä keltaisessa pörssissä, rauhoittumaan epidemian ajaksi.)
Suwitsu

Re: UUSI IB-tauti tila löytynyt

Viesti Kirjoittaja Suwitsu »

Tiedättekö mitä.. Mulla on sellainen olo että tämä tauti on levinnyt jo ja laajalti :smt009
omena

Re: UUSI IB-tauti tila löytynyt

Viesti Kirjoittaja omena »

^Niin mullakin :smt009
max3

Re: UUSI IB-tauti tila löytynyt

Viesti Kirjoittaja max3 »

Suwitsu kirjoitti:Tiedättekö mitä.. Mulla on sellainen olo että tämä tauti on levinnyt jo ja laajalti :smt009
Sama tunne ollut jo kun toinen löydös uutisoitiin ihan toisella puolella Suomea, kuin eka. :smt009
jokunen

Re: UUSI IB-tauti tila löytynyt

Viesti Kirjoittaja jokunen »

No höh :smt009
Toivois, ettei tauti leviäisi enempää ja että tautitilat selviävät pelkällä karanteenilla, ettei tarvisi kaikkia lintuja hävittää.

Voimia.
Suwitsu

Re: UUSI IB-tauti tila löytynyt

Viesti Kirjoittaja Suwitsu »

Mitäköhän tästä vielä seuraa? Jos lähestulkoon jokaiselta testatulta tilalta IB löytyy voidaan olettaa että sitä on myös isolla osalla testaamattomista. Ei kai Suomesta voida joka ikistä kanaa hävittääkään? Tai antaa määräystä ettei yhtään ainuttakaan kanaa saa enää liikuttaa minnekään?
jokunen

Re: UUSI IB-tauti tila löytynyt

Viesti Kirjoittaja jokunen »

Kuinkahan nopeeta IB saadaan virallisesti vastuttettavien listalle?

Onkohan tuo oireeton IB kuinka yleinen?

Ja kuinkahan hyvässä turvassa on tällanen metsänkeskellä oleva kanallinen, jonka kanalassa ei vieraita käy, linnut ei vaihdu ja kanan siitosmunia on tullu tasan kerran? Ja mistä tuo IB on yhtäkkiä ilmestyny?
omena

Re: UUSI IB-tauti tila löytynyt

Viesti Kirjoittaja omena »

^Villi veikkaus olisi että joku on tuonut ulkomailta linnun/lintuja joilla tällainen on...

huoh. Mä mietin ihan samaa että mitä tää vaikuttaa jos nyt oikeasti lähes kaikilla se sitten on? Tuleeko tästä vaan yksi kanojen taudeista ja täts it? Rokotteet? Jos se on näin leviävää niin onko mahdollista että jos (kun..) sitä nyt enemmän löytyy, se yritetään eliminoida Suomesta?
max3

Re: UUSI IB-tauti tila löytynyt

Viesti Kirjoittaja max3 »

Eikös tää ollut vielä hankala rokotettava, kun oli muuntautumiskykyinen? :smt017
Saisikohan niitä rokotteita, jos teettäis testit ja IB:tä ei löytyis?
omena

Re: UUSI IB-tauti tila löytynyt

Viesti Kirjoittaja omena »

^Joo niin ainakin Eviran sivuilla lukee. Mitenköhän tän kanssa toimitaan esim. Ruotsissa?
Vastaa Viestiin