Siipikarjan, kyyhkyjen ja riikinkukkojen rekisteröinti

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Raksu

Re: Siipikarjan, kyyhkyjen ja riikinkukkojen rekisteröinti

Viesti Kirjoittaja Raksu »

Jos teillä kerran on maataloutta ja tukihakemuksia täytellään niin ilman muuta ne nyt kannattaa laittaa siihen niin tulee päivitettyä kerran vuodessa ainakin toi kanamäärä. Näin olen itse ajatellut toimia :smt024
harrastaja

Re: Siipikarjan, kyyhkyjen ja riikinkukkojen rekisteröinti

Viesti Kirjoittaja harrastaja »

Raksu kirjoitti:Jos teillä kerran on maataloutta ja tukihakemuksia täytellään niin ilman muuta ne nyt kannattaa laittaa siihen niin tulee päivitettyä kerran vuodessa ainakin toi kanamäärä. Näin olen itse ajatellut toimia :smt024
Vastaukseksi tuohon se on se huhtikuun projekti vaikka mä oon vaan päälystö kun EU-avustaja täyttää ne mä en jaksa siihen viidakkoon syventyä. vaik veroilmotuksen täytänkin
Raksu

Re: Siipikarjan, kyyhkyjen ja riikinkukkojen rekisteröinti

Viesti Kirjoittaja Raksu »

no ilmota tälle avustajalle et sulla on näin monta kanaa ja se laittaa ruksin ja määrän papruihin, ei oo iso homma :smt040
harrastaja

Re: Siipikarjan, kyyhkyjen ja riikinkukkojen rekisteröinti

Viesti Kirjoittaja harrastaja »

Tuossapa oman pöydän vieressä niit täytellää niin hyvä siihen on lisäillä ja ite ne tarkastan päälle
onnikas

Re: Siipikarjan, kyyhkyjen ja riikinkukkojen rekisteröinti

Viesti Kirjoittaja onnikas »

Vihdoin ja viimein sain aikaiseksi päästä asioille ilman lapsia ja kävin rekisteröitymässä. Maaseutusihteeri oli ihan mukavan oloinen mies. Kun oltiin täytetty paperit hän kysyi että miten oikein olen innostunut kanoista. Kerroin sitten että olen pikkutytöstä asti haaveillut muuttavani maalle. Ja että maalla asuva kaverini neuvoi mulle munanetin kun puhuin kanahaaveistani. Ja sitten vähän niinkuin luiskahdin kanojen maailmaan. :smt003 Sihteeri kehui että hienoa kun ihmiset ovat innostuneet kanoista.
sannikki

Re: Siipikarjan, kyyhkyjen ja riikinkukkojen rekisteröinti

Viesti Kirjoittaja sannikki »

Meidän tilanimi on Kelpo Pesä, ja on ihan talon papereissa silleen niin laitettiin noinkin osuva nimi lintujen pitopaikalle :smt040
Jade

Re: Siipikarjan, kyyhkyjen ja riikinkukkojen rekisteröinti

Viesti Kirjoittaja Jade »

Pliis lähettäkää mulle yksää! Tarviin apua! Olen hankkimassa kanan ja olen 14v, enkä tiedä voiko alaikäinen rekisteröityä kanan pitäjäksi :tard:

PS. mitä täs niinku tapahtuu :shock: ? = :3some:
Kotkotti

Re: Siipikarjan, kyyhkyjen ja riikinkukkojen rekisteröinti

Viesti Kirjoittaja Kotkotti »

Jade: kana on laumaeläin. Jos et voi hankkia kuin yhden kanan, älä hanki ollenkaan.

Rekisteröintiohjeet löydät tuolta Eviran sivuilta.
Suvianne

Re: Siipikarjan, kyyhkyjen ja riikinkukkojen rekisteröinti

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

Minulla on nyt pitopaikka tunnus.
Pitääkö vielä ilmoittaa tarkka määrä eviraan?
Entä syntyvät tiput?
Entä jos myyn?
Pitäskö olla toisen rekisterinumero ja soittaa eviraan, että tuolle rekkarille meni esim. 5 tipua??
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4443
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Re: Siipikarjan, kyyhkyjen ja riikinkukkojen rekisteröinti

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Suvianne: olet siis täyttänyt nämä lomakkeet:
"Siipikarjan pitopaikat, rekisteröinti-/muutosilmoitus" ja "Rekisteröityminen siipikarjan pitäjäksi"?
Ja nyt tarkoitat sitä siipikarjasta kotona pidettävää luetteloa?
Luetteloa pidetään vain kotona, ei tarvitse soitella Eviraan tipujen kuoriutumisia tai lintujen ostoja/myyntejä.

Tässä kohtaa on nyt semmoinen ongelma, ettei Evira ole vieläkään saanut laadittua ohjeistusta millaista luetteloa on pidettävä linnuistaan. Olen asiaa tiedustellut suoraan Evirasta neljä kertaa. Viimeisin tiedustelu lähti tammikuussa silloiselle pääjohtajalle, joka lupasi , että saan vastauksen eläinten terveyden ja hyvinvoinnin yksiköltä. Vastausta ei ole näkynyt eikä kuulunut. No, laitanpa postia yksikönjohtajalle ;)

Oma tulkintani on, että koska ohjeistusta/mallia ei ole laadittu, niin oma luetteloni on aika vapaamuotoinen eli siinä on kauppakumppaneiden nimet ja osoitteet, lintujen syntymä- ja kuolinpäivät. En ole kysellyt pitopaikkatunnuksia, koska odottelen sitä ohjeistusta.

Lainaus lakipykälästä:
" 22 §
Eläimistä pidettävän luettelon malli
Elintarviketurvallisuusvirasto vahvistaa 21 §:ssä tarkoitetun eläinlajikohtaisen luettelon mallin. Erityisestä syystä Elintarviketurvallisuusvirasto voi hakemuksesta hyväksyä vahvistetusta mallista poikkeavan luettelon mallin.
"
Suvianne

Re: Siipikarjan, kyyhkyjen ja riikinkukkojen rekisteröinti

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

Minä en täyttänyt mitään??
Laitoin vain säpoa maatalousasiamiehelle jossa oli tietoni. Hän sanoi liittäneensä edellisiin tunnuksiin jatkoksi.
Eli käsitin, että samat tunnukset. Liitteessä oli vain siipikarjan kohdalla joku merkintätunnus.

Mutta alan siis pitään luetteloa. Se on nyt muutenkin tehty. Koska piruuttani seuraan Alhon värejäkin. Kaikki linnut on siis nimetty, merkitty ja laitettu tuntomerkit ylös.
Iloisten Munatalo

Re: Siipikarjan, kyyhkyjen ja riikinkukkojen rekisteröinti

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

Jahas, Jade on palannut ....
kochin-fani

Re: Siipikarjan, kyyhkyjen ja riikinkukkojen rekisteröinti

Viesti Kirjoittaja kochin-fani »

Iloisten Munatalo kirjoitti:Jahas, Jade on palannut ....
Palannut?
Anteeksi, jos tää nyt menee vähän off-topic, mutta: Miten minusta tuntuu että monet täällä on Jadea vastaan? Onhan se totta, että esimerkiksi kukko on onnellisempi laumansa kanssa kuten lajille ominaisiin tarpeisiin kuuluu, mutta silti... IloMunankin viesti tuntui vähän ei-ilahtuneelta. Enkä tarkoita myöskään sitä, etten olisi itse ollut lintujen kanssa tomppeli: oliko oikein häiritä luonnon lintujen pesimärauhaa? En tiedä, mutta monen mielestä ei. Ja itsekin olen laittanut kananmunan räksänpesään. (topiikki tässä: http://www.munanetti.net/viewtopic.php?f=9&t=16179)
En nyt tarkoita, että kaikkien pitäisi olla Jaden puolella, mutta minusta Munanettikin olisi kiva, jos kaikki olisivat kivoja toisilleen :smt023

Viestini ei ollut tarkoitus loukata ketään, ja yritän olla puolueeton, mutta nyt oli ihan pakko sanoa sanottavani.
Bastu

Re: Siipikarjan, kyyhkyjen ja riikinkukkojen rekisteröinti

Viesti Kirjoittaja Bastu »

Tämä on vanha tilakeskus jolla on siis "nimi" (tila ilman tiluksia ; ). Mitääkö se mainita tuolla jossain vaikka on kyse harrastekanoista?
maunu_muori

Re: Siipikarjan, kyyhkyjen ja riikinkukkojen rekisteröinti

Viesti Kirjoittaja maunu_muori »

otas yhteyttä kunnan maaseutusihteeriin.. vanhoilla tilakeskuksilla voi olla tilatunnus ja pitopaikkakin(se on eri juttu kuin kiinteistörekisteritunnus ja tilan nimi), vaikka tila olis muutoin pilkottu. Meillä ainakin oli :)..
Aktivoit vaan sen tunnuksen ja pitopaikan ja ovot.. eikus harrastamaan :smt038.. sit vaan ilmottelet niille tunnuksille ne kanaset.. ja muut elikot :smt040 niitä tulee kuitenkin :smt002.. toimintamuotoon harraste-eläimet :smt045
Vastaa Viestiin