Riki-kyyhky hävisi

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Volmari

Viesti Kirjoittaja Volmari »

Kuva

...Ja takaisin aiheeseen, tänään aloitan myrkytyksen!
Taidan laittaa varoiksi useamman lootan rotanmyrkkyä, sillä mietin, että vaikka rotta ei asialla olisi ollutkaan, niin on nekin kuitenkin paras saada nurkista pois. Sitten mietitään lisää, jos tuhotyöt jatkuu... :smt017
Volmari

Viesti Kirjoittaja Volmari »

On ihan pakko sanoa, että yksi yö puistatti, vaikka en mikään herkkis olekaan... :smt103

Rotanmyrkyn hommaaminen kesti ja kesti ja kun tässä istuin toissayönä navetassa valvomassa kuttuni tulevaa kuolemaa, niin sain omin silmin havaita, että meillä asuu läjäpäin rottia!! Niitä oli reilusti (voi olla että voisi puhua kymmenistä..) ja ne eivät lopulta pelästyneet edes minua. Kaksi rotista oli huomattavasti muita suurempia ja muut vipeltäjät olivat sitten niitä pienempiä..eri kokoisia. Oli aika karua katsella, kun rottia roikkui ja keinui monta samaan aikaan ruokinta-automaateissa, joi vettä kanojen ämpäreistä kolme samaan aikaan reunalla roikkuen, osa vipelsi pehkussa ja tulipa jokunen jopa karsinaan jossa istuin kuttuni seurana. Niitä oli kaikkialla ja kuhina, sekä vikinä oli välillä sitä luokkaa, että jopa riikkiukkomme Tappikin tuuttasi häiriön johdosta naukaisun ilmoille!

Siinä rottia kyylätessäni ja kuttua itkiessäni tulin ihan varmaksi siitä, että rotta se taisi kyyhkyni viedä. Kyllä ne kaksi olivat niin jättiläisiä, Hyiyök!
No, nyt on myrkky maistunut hyvin ja baaritiskit pidetään jatkossa notkuvana ja muuta ruokaa ei tarjoilla enää yökyöpeleille. Myrkkylaatikoista oli hävinnyt reilusti yli cm:n verran jauhetta, joten pian saattaa päästä antamana lapiosta huligaaneille, mikäli tulevat tokkurassa silmieni eteen huojumaan. Ovat tuhonneet kyllä johdoista lähtien vaikka mitä ja yksi hevosen nailoninen heinäverkkokin on parin sentin paloina.

Vielä eilen illalla myöhään kiusasin rottia...jäin hämärään kytikselle ja kun niitä kuhisi kanalan pehkussa suuri määrä, niin laitoin valot, läiskäisin käteni yhteen ja huusin JIIHAAA! :smt005 Kyllä tuli kiire, vain yksi jäi taapertelemaan hissukseen...liekö myrkky vaikuttanut. On mulla huvit... :smt005 :smt009
Skuukkeli

Viesti Kirjoittaja Skuukkeli »

Niin se vanha sanonta taitaa pitää paikkansa, että jos näet yhden rotan niin niitä on pari tusinaa nurkan takana piilossa... Yök.
Kahdesta nähdystä rotasta onkin jo tuplat.....
Miten Volmarin pää on kestänyt katsella niitä rottia? Mä en olis pystynyt...
Ushva

Viesti Kirjoittaja Ushva »

Voi yäk! Minä en olis uskaltanut jäädä paikalle, vaan olisin jo ensimmäisen nähdessäni juossut kiljuen ulos.
Näin tänään muuten kummallisen rotanloukun maatalouskaupassa. Se oli sellainen mihin rotta menee sisään ja ovi menee kiinni, eli pyydystää siis elävänä ja kummallisuus siinä oli se että se oli tosi pieni! Ne rotat mitä töissä ja täällä kotona olen sattunut näkemään ei todellakaan mahtuisi sinne puoliksikaan. Piti oikein tarkistaa että lukiko siinä tosiaan että se on rotille eikä hiirille, mutta niin se oli. Sinne ei mahtuisi varsinkaan se rotta, mitä ensin luulin koon puolesta kissaksi kun näin sen mönkivän navetan ladon ovesta. :smt078
Volmari

Viesti Kirjoittaja Volmari »

Skuukkeli kirjoitti:Miten Volmarin pää on kestänyt katsella niitä rottia? Mä en olis pystynyt...
Volmarilla on hyvä rottapää! :smt005
jamppa

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Hyi hitto!! Ja mä olen ollu tuolla navetassa kaikkien kymmenien rottien keskellä!!!
ARGHHH!!!!!!!!
Onneks en silloin tienny kuinka paljo niitä oikeesti onkaan :smt003 Ja onneks mulla oli seurana siellä hyvä rottapää :smt005
Minnimanni

Viesti Kirjoittaja Minnimanni »

Ahaa Jamppa on siis ollu Volmarilla visiitillä, me taidetaankin saada ne munis häät :smt007 :smt005
Volmari

Viesti Kirjoittaja Volmari »

Joo, täällä se kävi. Ja miettikää, että se tuli hakeen kania täältä ja lähti kuitenkin takasin kotiinsa ILMAN rusakkoaan... :smt005 :smt005
Vaquera

Viesti Kirjoittaja Vaquera »

Katos, katos :smt005
Minnimanni

Viesti Kirjoittaja Minnimanni »

Se on se uteliaisuus :smt005 ja taitaa olla poika tohkeissaan tapaamisesta :smt008 :smt005
jamppa

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Mitäs täällä naureskellaan mun kustannuksella :smt018 :smt005
Minkäs sille voi jos unohtaa jonkun pikku asian.... Saattuuhan sitä paremmillekkin!
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4447
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Sattuuhan sitä! Kaikkihan tietää vanhan kansan viisauden, että sitä aikoo palata takaisin, kun jotain unohtuu :smt002

On Volmarilla ollut kauhujen yö :smt010 Osanotot Tyynestä ja tsemppiä rottasotaan!
Volmari

Viesti Kirjoittaja Volmari »

Tuli tuossa äskenkin rampattua ja istuttua navetalla viimeisen kuttumme poikimisen takia, niin voin kertoa, että rottabileet vaikuttivat jo paaaaaljon vaatimattomimmilta verratuna edellisiin yöistujaisiin navetolla.
Taitaa myrkky tepsiä erinomaisesti! :smt016
Voi Jamppakin sitten tulla taas huoletta visiitille, kun on saatu rottakanta kuriin... :smt047 :smt005
Kotopullaki

Viesti Kirjoittaja Kotopullaki »

Naapurimme kun muutama kuukaus sitte valitti kyyhkyjen likaavan heitin kattonsa niin poistimme pesintähökötyksen hänen puoleiselta seinustaltamme. Mieheni laittoi sen maahan lojumaan, oviaukot alaspäin. Nyt jälkiviisaana tajusin että sehän on ERINOMAINEN asunto joillekin pitkähäntäisille jotka osaavat kaivautua vaikka minne... #-o

Toissapäivänä raivasin pihaa raksahommia varten ja päätin että nyt toi pulupömpeli tosta maasta nostetaan ylös pystyyn johki nojaamaan että vie vähemmän tilaa. Se on kait joku 40 cm leveä ja 170 cm pitkä. Aloin nostamaan sitä toisesta päästä ja just kun sain sen pääni korkeudelle niin näin mitä alta löytyi! Rottia!!! :smt103 Alintajunnassani luulin kai päästäneeni koirat ulos tarhasta kun aloin automaattisesti laskea neljään... Mutta meni muutamalla yli. Kai niit joku 6 kpl sieltä kiiti ulos. Mitäs siinä muuta pystyin kun pitelin painavaa hökötystä pääni päällä ja KILJUIN!!! Raksamiehet rikko seiniä ja eihän ne mitään kuullu...

No, pesäpömpeli on nyt pystyssä ja rotille ei enää ole kerrostaloa tarjolla. Mihin lie menneet... Kyllähän niitä täällä varmaan koko ajan on. Kanatarhassahan on 24/7 ruokaa tarjolla. Siksi siirtelenkin aina noita vanhoja puulavoja (joiden päällä ovat esim. isot kanojen ruoka-automaatit) jotta hiirut häiriintyvät. Pesintärauhaa eivät ainaskaan saa. Meidän eläintarhassa eivät saa lisääntyä ketkään muut kuin kyyhkyt! :smt002

Mieheni viritti ansoja eilen myrkkyineen ja hallumijuustoineen (maistuu kaiketi paremmin kun on kyproslaisia rottia :smt003 ). Toivon mukaan päästään nököhampaista eroon kun mun rottapää ei oo läheskään yhtä hyvä ku Volmarin.
siimis

Viesti Kirjoittaja siimis »

Hallumia rotille!? Voi jee mitä tuhlausta :smt010 Muuttaisko rotaksi Kyprokselle..?
Vastaa Viestiin