Riki-kyyhky hävisi

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
siimis

Viesti Kirjoittaja siimis »

Jos sulla pige on siellä jotain "kesyrottia"? :smt003

Edellisessä paikassa rotta vei kääpiökotsejakin pari, ennen kuin älysin pistää yövalon linnuille. Ja kävin iltaisin nostamassa maahan jääneet orsille turvaan, pöljät kun eivät kaikki vaivautuneet nousemaan orsille itse.
Pigeon

rotat

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Voipi ollakkin :smt003 Mistäs tiedät, että rotta vei ne kääpiökotset?
Moilanen

muut munivaiset

Viesti Kirjoittaja Moilanen »

Kyllä minä luulisin, että se on rotta. Meillä oli syksytalvesta pieni rottainvaasio ja kun eräs punatulkkunuorukainen, sairastui madotuksesta huolimatta suolinkaisiin ja heikkeni siinä määrin, että oli jäänyt lattialle yöksi.
Aamulla tapettuna ja peräaukosta käsin todella paljon pehmytkudoksia syöty.
Seurasi reipas myrkytysoperaatio ja kun avasin sittemmin lattiapeitteet, rotanraatoja, kuivuneita löytyi todella monta.
Tästä sitten seurasi torjuntaoperaatio, niinhän sitä nykyään hienosti sanotaan, muihin lakkoihin, kanalaan, varastoon jne. Tulosta tuli.
Siis myrkky paras torjuntakeino ja vuosittain merkin vaihto, etteivät tuholaiset saa immuniteettia.
siimis

Viesti Kirjoittaja siimis »

Siitä tiesin kuten Moilanenkin, että myrkytys tuotti tulosta. Kärppä tai muu näätäeläin ei olis myrkystä ollut moksiskaan vaan jatkanut tihutöitä. Jälkiä ja papanoita oli myös todistamassa tihulaisen henkilöllisyyttä, ja sen reiän kanalan seinässä oli selvästi tehnyt jokin isommanpuoleinen talttahammas :smt011
Volmari

Viesti Kirjoittaja Volmari »

:smt103

Kyllä se syypää voipi råtta olla....ny määkin sen jo uskon!!!
Äskön ku siirreltiin hiukan tuota lantakasaa navetan takaa, niin sieltä hiipaili KISSAN kokoinen råtta!! Siis ihan oikeesti pienen kissan kokoinen!
Traktorikuskikin sanoi, että olipa ISO rotta... että onneksi on todistaja rotan koosta :smt016

Kattelin sen vaivalloista menoa silmät ymmyrkäisenä, kun etsi pakoonmenoreittiä naveton kivijalan vierustasta ja ensin ees edes tajunnu mikä se on!
Sit kun se puikahti heinäväräston lankkukasan alle, niin älysin vasta, että siinähän mä seison haavi auki lapio kädessä, enkä ees älynny hutmasta! #-o

Meno oli sen verran hidasta, että varmaan olisin saanu siltä ainakin ällin hiljaseks ja voinu heittää sen kissoille jotka muutenkin näki sen kulun piiloon, mutta eivät älynneet yhtään olla sen nopeampia, kuin mäkään.
Liekö rottavonkale saanut hieman siipeensä traktorinkauhasta, kun meno niin klenkkaavaa oli. Sehän se oli varmasti sen seinässä olevan reiänkin auki pitänyt tekemällä kolon suulta lumityöt joka ikinen päivä... Ahkera talkkari.

Mutta oli se JULMETUN kokoinen!
Kotopullaki

Viesti Kirjoittaja Kotopullaki »

Hui hirvitys!!! :smt119 Eihän noin ison hirviön nähdessään osaa ku kirkua! Ainaski mää... 8-[
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Yäk! Tuli puistatus, kun luin tuon!
jamppa

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Äläkä sitte Volmari kuvittelekkaa et mä tulen navettaan elukoita kattoo ku sitä rusakkoo tuun hakee!!
:smt019 MÄ INHOON RÅTTIA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Volmari

Viesti Kirjoittaja Volmari »

Eihän meillä mitään råttia enää ole.... Tuuuuu vaan navettaan :smt016
hannaw

Viesti Kirjoittaja hannaw »

Älä päästä sitä navettaan, se polttaa sen kuitenkin rottakammossaan :smt005
jamppa

Viesti Kirjoittaja jamppa »

No mutta Hannaw! Toihan oli loistava idea! :smt005
Volmariiii onks sul löpöä vai otanks omat mukaan :smt002
Volmari

Viesti Kirjoittaja Volmari »

No ainakin ruutikuivaa pahnaa ja heinää on nurkat pullollaan!
Meinaakkos, että poltetaan se pärkkele! Ei naveton niin väliä, kunha rotta vaan saadaan hengiltä.
Entäs sit, kun pihassa kytee läjä navetanraunioita ja sen seasta nousee råtan valkoinen lippu rauhanmerkiksi...
Otaksää sit mun kaikki elukat sun nurkkiis hoitoon? :smt005
jamppa

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Kokemuksesta voin kertoa, että kyl mä sen verta taitava polttaja oon, et olis ihme jos se lippu sieltä nousis :smt005
Enkä mä voi sun elikoita ottaa meille! Tai sit joutusin ottaa sutkin, kun mähän en ponia harjaile enkä ajele sen kanssa kärryilla, vuohien lypsämisestä puhumattakaan :smt003
Volmari

Viesti Kirjoittaja Volmari »

jamppa kirjoitti: Tai sit joutusin ottaa sutkin
Nonni....aika loukkaavaa...JOUTUSIT :smt019 :smt019
Vaikka ei siinä mitään, kyllä se aika rasite olis, kun mää ja mun meikkisalonki keikuttais kuorman päällä :smt005 :smt005 Mä oon kuulemma piilomeikkaaja...joku sano!
jamppa

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Volmari kirjoitti: Mä oon kuulemma piilomeikkaaja...joku sano!
No ei kai nyt kukaan noin voi sanoo :smt003 :smt004
Vastaa Viestiin