Riki-kyyhky hävisi

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
pronssari

Viesti Kirjoittaja pronssari »

Kuulostaa tuo pään repiminen kyyhkyltä sellaiselta että asialla voisi myös olla kärppä minulla muutama vuosi sitten löytyi joka aamu kuollut kanan poika jolta oli vaan pää syöty ja sitten eräs aamu oli käynyt hiukan liian ison nuorikon kimppuun jota yritti raahata piiloon mutta rahaus loppui hauli suihkuun :smt002
Volmari

Viesti Kirjoittaja Volmari »

Mietin tässä juuri, kun vielä iltanavetassa raatoa syynäsin, että olisko kumminkaan rotta ollu asiaal. Ei kai se nyt nii npeto ole, että aikuisen kyyhkyn kimppuun kävisi? Vai kävisikö?
Joku tollanen tärppä mullekin mieleeni tuli... Paskaroilon päässä navetan seinässä on n.7cm:n aukko, mistä on ylimäääriset lietteet ilmeisesti ollu tarkotus joskus valua ulos, niin sitä on joku koko talven pitäny ahkerasti auki. Ja muutamana aamuna on kyllä ollu HERVOTTOMAN rotan jäännöksiä peräpään verran naveton lattialla. Muut on kelvanneet kissoille.

Kissa ei häkkiin pääse, joten joku ilkimys ulkoa siis.
Loukkua en oikein uskalla laittaa omien eläinten takia ja kytikselle en ehdi. Oli mikä hyvänsä, niin mä lisään kohta kattikantaa, että saa kutsumattomat vieraat kyytiä Ainoa vaan, että kissat ei pääse sinne kanahäkin puolelle kanoj akyllä puolustamaan... :smt017
jamppa

Viesti Kirjoittaja jamppa »

No hyvä ihminen tuki se reikä!
Tunget sementtiä täyteen tahi jotai muuta kovaa mistä ei elukka pääse läpi!
Jotenki niin naisen logiikkaa taas tässäkin.... :smt005
Volmari

Viesti Kirjoittaja Volmari »

Jamppa: :smt019 :smt019 :smt019
Sää ja sun naisen logiikkas!
Eiku ihan ajattelin katsella, et ketähän sieltä reiästä vielä sisälle tuleekaan! :smt016

Meidän navetta on nimittäin niin wanha ja harva, että ei auta jos tukkii reiän sieltä ja toisen täältä. Niitä rotan ja kärpän mentäviä lokosia on niin paljon, että ihan turhaa hommaa. Paskaluukun alla ja yllä, sekä sivussa, ulko-oven alla, katossa, seinässä, lattiassa (puhumattakaan osaksi olevaa maalattiaa)...ja ja ja.
Jos tuota katiskaa alkaisi tukkimaan, niin ei siinä muuta ehtisi.
viiru

Viesti Kirjoittaja viiru »

Ei kai rotta sais kyyhkyä kiinnikkään, tai en minä tiiä miten kieroja ne on. Varmaan ois joku näätäeläin (tärppä ainaski ennemmin ku möhköfantti).
Klara

Viesti Kirjoittaja Klara »

Voi surkeus Vickyä. Mä vasta hoksasin koko ketjun ja esti henkeä pidätellen luin Rikin seikkailuista ja nyt kun ois pitäny olla onnellinen loppu niin tuliki tuollaanen ryökäle vaimokkeen toiselta tappamaan :smt009

Toivottavasti sun kissat syö sen - mikä sitte lieneekään :smt012
siimis

Viesti Kirjoittaja siimis »

Mä sanon kyllä että rotta se on ollut. Kärppä olis tappanut kaikki elävät, kanat myös. Rotta ottaa vain yhden yössä ja kyyhky on sille ihan just sopiva saalis, kokemusta on! Mä pidän yövalon linnuilla, koska pimeässä linnut on ihan takeaway-ruokaa! Kun niillä on sen verran valoa että osaavat lentää karkuun, niin silloin rotta on alakynnessä.
Ushva

Viesti Kirjoittaja Ushva »

Mulla oli kerran päässy kaks rottaa (kesyrottia siis) yöllä undulaattihäkkiin ja olipahan saalistus käynnissä. Rotat oikeen suhisi kun olivat niin innoissaan lintupaistia jahtaamassa, hyvä etteivät purreet muakin kun otin ne kiinni sieltä. Onneksi oli kesäyö ja valoisaa, niin undut näki lentää karkuun, muuten olis käyny huonosti. Kyllä se rotta aika peto on, myös kesyrotta.
Volmari

Viesti Kirjoittaja Volmari »

Olisikohan se rotan pentele kuitenkin ollut...
Jos kerta noin hyviä esimerkkejä on rotan tuhotöistä.
Mulle lähetti viestiä eräs mies, joka olisi koiransa kanssa tulossa ihan harrastuspohjalta hämärän aikaa rottajahtiin navettaan.
Kuulostaisi ihan hyvälle, mutta musta tuntuu, että ei meidän rottaongelma nyt niin iso ole....

Kissat oikein asettuu iana iltanavetassa olessani kolojen luo passiin ja ihan hyvin ne on saaliitaa saaneetkin...myyriä ja rottia.
Kaikki kanat on aiankin vielä saaneet olla rauhassa ja kyyhkytkin, kun nyt ovat navetassa irrallaan kaikki.

Meilläkin on navetassa yövalo, että kyllä siellä liikkua näke, jos hätä tulee, mutta kyyhky ei paljoa munien päältä tunnu liikuvan, kun haudonnan kerta aloittaa. Ja noin siinä sitten valitettavasti kävi :smt009
monnilainen

Viesti Kirjoittaja monnilainen »

Volmari, vieläkö Kati-katti pyörii mukana?
Volmari

Viesti Kirjoittaja Volmari »

Joo täällähän se! :smt006

Se on ihana kissa ja kun jotuivat pojan astman takia muuttamaan navettaan, niin Kati-Katti otti sen ekana kodikseen.
Se rakastaa hillua ympäri navettaa ja siellä on sen mielestä kai kivempikin, kun ei pojat huuda ja pompi koko ajan. Rauhallista elämää siis.
Se on todellinen navettakissa! :smt007

Syyttäisin muuten sitä kyyhkyn syömisestä, jollei kyyhky olisi kissan pitävässä häkissä ollut (ei kissanmentävää reikää siis tipujen takia..). Niin villisti aina katsoo kyyhkyjen perään ja hätistelee, mutta on toistaiseksi vältytty siltä, että olisi kyyhkyt pääätyneet kissojen paistiksi.

Katti on hyväkuntoinen, viisas ja vahvaturkkinen komistus nykyisin!
Hakalan emäntä

Viesti Kirjoittaja Hakalan emäntä »

No voi Vickyä...hyvää matkaa.
Pigeon

kyyhky

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

En usko, että rotta on sen kimppuun käynyt. Onhan se tietysti mahdollista. Joko kärppä/minkki vois olla, mutta kärppä on todenäköisesti kuitenkin syyllinen. Minkki kuitenkin yrittää tappaa kaikki mitä kiinni saa. Olis hyvä, jos sulla oli loukku ja laittaisit sinne syötiksi "raadon".
siimis

Viesti Kirjoittaja siimis »

Voihan se toki olla kärppäkin, mutta kyllä mä pidän edelleen rottaa todennäköisempänä, jos niitä kerran navetassa kuitenkin on.
Mulla on myös ollut kesyrottia (siimis=siimahäntä :smt002 ) ja kerran karkasi häkillinen isoja urosrottasia. Yön aikana ne oli pistäneet hengiltä hautovan riikinkukkokyyhkyn - ison koiraan - ja kolme kanarialintua - häkeissään! Eli sieltä pinnojen välitse sohineet niin että saivat linnut räpiköimään hädissään häkissä ja napanneet ne lennosta. Ne on totisesti kamalia petoja ja persoja tuoreelle lihalle :smt011
Pigeon

rotat

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Voihan ollakkin rotta. Itselläni on ollut rottien käytäviä ihan kyyhkyjen pesän vierestä. Jotakin 10cm päässä. Eivätkä ole kyyhkyihin,poikasiin, muniin koskeneet. Sull voi olla jokin yperrotta siellä :smt003
Vastaa Viestiin