Kanojen ulkotarha(sais ensin ne kanat)

lintulat, tarhat jne.

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

viiriäiset

Kanojen ulkotarha(sais ensin ne kanat)

Viesti Kirjoittaja viiriäiset »

Eli suunitteilla kanojen ulkotarha laitan kuvaa projektista kun saan ne kanat ja routa sulaa.
Eli paljonkos se kanaverkko maksaa Se 150cm korkea ja aika tieä silmäinen olisko ollu 40mm silmä, metri hinta?
Alareuna tulee varmaan katiskaverkosta sitä hommaan muutenkin(katiskoiden teko) SItten ne maahan lyötävät metällijutut joihin pylväät kiinnitetään löytyy omastatakaa 2kpl ja enempää en ehkä tartte sitten kakkoskakkosta joku määrä varmaa jotain 25m ostan ehkä kakkosnelosta ja sirkkelöin ne kahtia jos tulee halvemmaks. SItten vaneria pari palaa ja koppilautaa nämä löytyy itseltä.
Eli paljos se kanaverkko maksaa?
Lisää juttua tulee tässä lähipäivinä.
Röhkö

Re: Kanojen ulkotarha(sais ensin ne kanat)

Viesti Kirjoittaja Röhkö »

Kiinnostais muakin mistä saa tilattua suomen edullisinta kanaverkkoa tai vastaavaa :-)

Pitäs tehdä keväällä tarha täälläkin...
viiriäiset

Re: Kanojen ulkotarha(sais ensin ne kanat)

Viesti Kirjoittaja viiriäiset »

Hitsi kun ostin palan sitä verkkoo mutta en muista hintaa! 120cm korkee olis parempisais laittaa kaks verkkoo päällekkäi ja jättää kunnolla verkkoo liitos kohtaan ja alareunaan
viiriäiset

Re: Kanojen ulkotarha(sais ensin ne kanat)

Viesti Kirjoittaja viiriäiset »

Muuten saisko katit pysymään piikilangalla poissa kun tossa romu myymälässä olis halpoja keriä ei katin käpälä ylttäs sisään ja kun ei omia ja naapurissa niin siihen tulevat katit ovat laittomasti liikkeellä joten jos ittensä verkkoon vähän telovat niin antaa mennä vaan mutta toi verkko on haarvaan pienillä piikeillä piikitettyä mutta semmonen metalli häkkyrä ei päästäs kattia sisään. :smt017
annemari

Re: Kanojen ulkotarha(sais ensin ne kanat)

Viesti Kirjoittaja annemari »

http://www.lektar.com/rakentaminen/verk ... lmaverkot/

Minä ostin syksyllä noiden maahantuomaa verkkoa, 40 mm silmäkoolla ja 2 metriä korkeana. 2 kpl 50 metrin rullia maksoi jotain 100 - 150 euroa, en millään muista kyllä tarkkaan. Niistä saa vaikka minkälaista häkkiä tehtyä.
Kannattaa kysyä paikallisilta rautakauppiailta, tilaisivatko he teille tuolta jotain.
Suwitsu

Re: Kanojen ulkotarha(sais ensin ne kanat)

Viesti Kirjoittaja Suwitsu »

Me haettiin Raumalta rautakaupasta 180 cm korkeaa kanaverkkoa 50 m, hinta oli 124€ tai 142€, tähän hätään en muista kumpi :smt003
kaakatin

Re: Kanojen ulkotarha(sais ensin ne kanat)

Viesti Kirjoittaja kaakatin »

Hinnathan vaihtelee aika paljonkin kaupan mukaan. Itse olen ostanut Rautarantalalta ja Hong Kongista.
Tähän aikaan vuodesta taitaa verkkoaita olla tilaustavaraa.
http://www.kolumbus.fi/rautarantala/

Enpä oikein usko, että piikkilanka kissaa pitelis. :smt047
viiriäiset

Re: Kanojen ulkotarha(sais ensin ne kanat)

Viesti Kirjoittaja viiriäiset »

Mites toi muovitettu koira verkko olis halpaa ja kai sielä kanat pysyy?
PieniHopea

Re: Kanojen ulkotarha(sais ensin ne kanat)

Viesti Kirjoittaja PieniHopea »

Miks mä luulin, että piikkilanka tuli laittomaksi :smt017
Ei sit varmaan jos sitä kaupassakin yhä myydään, se on mun mielestä niin kamalaa tavaraa et sais kyllä lailla kieltää!
Suwitsu

Re: Kanojen ulkotarha(sais ensin ne kanat)

Viesti Kirjoittaja Suwitsu »

PieniHopea kirjoitti:Miks mä luulin, että piikkilanka tuli laittomaksi :smt017
Mulla jostain syystä ihan samalainen käsitys! En kyllä laittais mihinkään missä eläimiä kulkee (oli se sitten mikä eläin ja kuinka ei-toivottu tahansa). Varmasti löytyy muunlaisia ratkaisuja :smt023

Kana kyllä kulkee yllättävän pienistä raoista, millasta koiraverkkoa mahdat tarkoittaa? Sellaista kun myydään myös puutarhaverkko-nimellä? En luottais että kanat sen sisällä pysyisi, jotkin jättirodut tietty eri asia.
viiriäiset

Re: Kanojen ulkotarha(sais ensin ne kanat)

Viesti Kirjoittaja viiriäiset »

Piikki lanka on aitauksissa laitonta damm! Semmosta pienen koiran verkkoa
Kai siellä tulevat ilmajokiset pysyy :smt003
viiriäiset

Re: Kanojen ulkotarha(sais ensin ne kanat)

Viesti Kirjoittaja viiriäiset »

Eli tällasta verkkoa selaatte alaspäin kuusikulma verkot ja taulukosta katotte 50mmsilmällä 2000mm korkeeta: http://www.cronvall.fi/pdf/cronvall_aitaverkot.pdf
Tota menee ostoon jos tuolla jämsän k raudas on tunnetusti on siellä vähän vaikeeta :smt012 No jos ne agrissa sais aikaseks tilata mulle rullan tota niin bravo mutta k rautaan eivät tilaa on tunnetusti siellä hommat vähän vaikeeta tai sitten mulle sattuu maanantai kuukautis myyjät :smt004
Sitä jos jos ottas 50m rullan niin joku vois ostaa multa sitä sillä iteen kaikkea tarvi tai sitten kaupassa rupee levitteleen semmosta 20m pötköö :smt005
Kotkottaja

Re: Kanojen ulkotarha(sais ensin ne kanat)

Viesti Kirjoittaja Kotkottaja »

Tuttuja kauppoja nuo :smt013 . Eli jos sinulla sattuu olemaan liikaa tuota kanaverkkoa niin täällä voisi olla ostaja. Meille on tulossa tipuja viikon-parin päästä ja ulkoaitausta pitäisi tehdä kun lumet sulaa. Asun Korpilahdella.
Röhkö

Re: Kanojen ulkotarha(sais ensin ne kanat)

Viesti Kirjoittaja Röhkö »

Ulkoaitaprojekti on alkanut täältäkin lumien lähdettyä. Suunnitelmana on laittaa ohuet puunrungot aitauksen kehän pohjaksi neliömuotoon. Niihin sitten verkot ym. kiinni. Tarha on tarkoitus myös kattaa kissa- ja haukkatiiviksi.

Mutta: entäs ketut, onko kokemusta luovuttavatko hyvällä jos eivät pääse suoraan vai yrittävätkö kaivautua ehkä ali?

(En jaksais uskoa että ketut viitsisivät nähdä kovin paljon vaivaa, pelloilla juoksee kuitenkin aina hiiriä syötäväksi. Jos jollain on kuitenkin tästä kokemusta niin tieto kyllä kiinnostaa...)
Kananmuna

Re: Kanojen ulkotarha(sais ensin ne kanat)

Viesti Kirjoittaja Kananmuna »

siis pitääkö ulkoaita olla pakosti kanoilla kesäisin?meillä kun on tällä hetkellä 3 kissaa((oliverin pitäis kyllä jo pian lähtee meiltä)) ja koira,jotka ovat erityisen kiinnostuneet kaikesta maukkaan näköisestä,hyvä esim.merkki on meidän koira,joka kävi "hakemassa" naapurin kanin ulkohäkistään.no,palataan asiaan.eli vastatkaa kysymykseeni.voinko tehdä sellaisen melkein puolimetrisen korkean,mutta aika ison????eli jos on matala,mutta tilava,niin käviskö??
Vastaa Viestiin