kissa syönyt kaksi pientä kanaa!!!

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

gallia

Viesti Kirjoittaja gallia »

Tosi harmillista! :smt009

Meidän kolli käy kanalassa lattialla olevassa kananpesässä nukkumassa! :shock: Seurailtiin kerran, kun herrasväki oli sisälle menossa. Ilmiselvästi ei Leevi ollu ekaa kertaa asialla, kun hyvässä järjestyksessä, kukin vuorollaan luukusta kuljettiin...
Kun meillä on tipusia, tilkitsen kissan kulkureitit varmuuden vuoksi. Syy Leevin ja kanojen seesteiseen yhteiseloon kun ei ole kissan kiltteys, vaan sen vanhimmalta kukolta saama opetus, kun meni joskus pentuna kanoja läppimään. :smt003
Alice

Viesti Kirjoittaja Alice »

Otan osaa,mutta kissahan on peto,se seuraa vain vaistojaan.Eli kanat katolliseen häkkiin ja tarkkana ettei kissa pääse kanalaan.Toiset kissat ovat herkempiä käymään kanoihin kiinni kuin toiset.

Meillä kissa sai sellaisen opetuksen nuorena ettei edes katso nykyisin kanoihin päin.Meillä oli silloin pikkuisia Bantam-kanoja ja kun ulkoilivat huomasi kissamme ne,ja erityisesti erään kanan.Alkoi vaania sitä mutta kukko huomasi saman ja hyökkäsi kissan selkään takaa päin ja läiski sitä siivillään minkä ehti!Kissa ei vahingoittunut fyysisesti mitenkään mutta säikähti niin pahasti että lähti kuin ammuttuna karkuun eikä ole katsonutkaan kanoihin päin sen jälkeen! :smt003
Skuukkeli

Viesti Kirjoittaja Skuukkeli »

Alicella on fiksu kukko! :smt003
pekko

Viesti Kirjoittaja pekko »

Meiltä hävisi kanalasta tipuja talvella ja laitoin kaksi tallikissaa sinne vartioimaan,josko saisivat rotan tai minkälie kiinni itseteosta. Muutaman tunnin päästä,kun menin katsomaan tilanteen,niin kissat istui orrella peloissaan :smt003 Tosin syynä taisi ennemminkin olla meidän myskit kuin kukko ja kanat.
muumimamma

Viesti Kirjoittaja muumimamma »

Juu Alicen kukko kuulostaa aika tehokkaalta.
Meitsin Onni kukko ei nyt ainakaan vaikuta hoitavansa kukon hommia kovinkaan tehokkaasti.
Tänään päästin kanat ihan normaalisti ulos ja Viiru kissa oli ihan lähellä päivää paistattelemassa. Halusin nähdä reagoiko jotenkin erilla tavalla kanoihin. Ainaskin tähän saakka on tosi hyvin totellut ja pysähtynyt jos on mennyt liian lähelle kanoja ja oon huutanut sille.
No anyway, Onni se vaan lähti jolkottelemaan ihan muualle ja jätti kanaset kuopsuttamaan maata, vaikka kissa oli ihan lähellä.
Tiiä sitten, että eikö Onni koe Viirua uhkaksi vaikka olisin kyllä kuvitellut eilisen jälkeen että vähän saisi olla kukkokin varpaillaan. Niin siis Onni oli kans häkissä, kun viiru hyökkäs hakeen sen pikku kanan.
No, ainaskin nyt vaikutti ettei Viiru ollut isommista kanoista sen enemmän kiinnostunut kuin ennenkään. Pidän sitä kuiteskin silmällä ja päästän kanat ainakin toistaiseksi ulos vain kun on mahdollisuus vahtia niitä.
Tarmokas

Re: kissa syönyt kaksi pientä kanaa!!!

Viesti Kirjoittaja Tarmokas »

Huoh, just toisessa topiikissa mietin, että josko olisi uskaltanut tipusten antaa olla emojensa kanssa, vaikka kissa yhtenään kanalassa hiirestää. Taisivat nuo perheen putkiaivot olla oikeassa, kun halusivat tuoda tipuset sisälle "turvaan" :smt009 . Minä olisin luottanut kattiin, mummon mussukkaan :smt054, tietty .
Eepi

Re: kissa syönyt kaksi pientä kanaa!!!

Viesti Kirjoittaja Eepi »

Mä ainakin pidän tipien pois ottamista emolta VIIMEISENÄ vaihtoehtona.
Mimmi

Re: kissa syönyt kaksi pientä kanaa!!!

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Kanaemot kyllä puolustaa tipujaan. Meillä on kissat tainneet opetuksensa nimenomaan saada kanaemoilta, kun eivät nykyään enää edes yritä mitään..
Tarmokas

Re: kissa syönyt kaksi pientä kanaa!!!

Viesti Kirjoittaja Tarmokas »

No, eivät sitten olletkaan putkiaivot oikeassa. Ensivuonna jos onnistuu, saavat pitää tipinsä itse. Ne vaan yritti alkaa hautomista jo helmikuulla, saatiin sitten siirrettyä sitä kun suunnitelma MULLA oli, että saavat hoitaa itse, mutta ei olis enää niin kylmää.
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4445
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Re: kissa syönyt kaksi pientä kanaa!!!

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Ei tiput emon kanssa palellu, vaikka keskitalvella kuoriutuisivatkin. Sen verran on tullut kopeloitua hautojan mahan alle, että siellä on tosi lämmintä! Arvioisin ilman mittaria, että lähemmäs +40 :grin:
Tarmokas

Re: kissa syönyt kaksi pientä kanaa!!!

Viesti Kirjoittaja Tarmokas »

Niin tietty,kai se ne lämpimänä pitää, kun munansakin. Tässä meidän touhussa näkyy taas tämmöinen turha häsläys. Tosin isännyys ei uskonut, että edes koko hautomisen onnistumiseen :smt003 .
Vastaa Viestiin