Ankkojen konehaudonta

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
mirri

Ankkojen konehaudonta

Viesti Kirjoittaja mirri »

Mites noita vaakkuja koneessa haudotaa?
Aikahan on 28 päivää, mutta mites kosteus? Onko sama kun muillakin linnuilla.
Ja pitääkö paikkansa että pitää munia kostutella loppuvaiheessa?
Ja entäs kun Ankkahan ui välillä, niin pitääkö mun kastella vaakun munat sitten välillä koneessa?
Ja koska näkee läpivalastessa että niissä on oikeen elämää?
Lopetellaanko tuo kääntäminen sitten ja samalailla kun muillakin?
Niin mun kaveri toi tänään ankansa tuotokset tuohon, ja sanos et pannaaskos näitä ja tonne koneeseen.
No siellä ne ny on, mutta kiva se olis niistä saada oikeen eläviä poikasiakin :smt003
Älkääkä kysykö, mitä ankkoja ne on. Jotain tupsupäisiä muistaakseni.
Mulla kun on tää pelargonia, vai olikohan se dementia :smt017
Niin mieleen ei paljoo jää , ja sekin vähä aika usein tulee pois.
Ushva

Viesti Kirjoittaja Ushva »

Meidän haudottavista näkyi jo neljän päivän päästä tosi hyvin verisuonet ja sekin näkyi kun liikkui se alkio. Ankanmunat oli tosi paljon helpompia läpivalaistavia kuin kananmunat on olleet, näkyy hyvin läpi ja ihan melkeen koko haudonnan ajan pysty tarkkailemaan alkion liikettä ja sykettä.
Minä välillä suihkuttelin suihkepullolla vettä munien päälle, en kylläkään joka päivä. Haudontakosteutta en muista yhtään, mulla on kans tuo nuoruusiän pelargonia. :smt003
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4447
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Tämä on mainio sivusto läpivalaisusta ja juuri ankanmunista kysymys, tosin sovellettavissa muihinkin lintuihin. Keskenhän se on, eikä taida juuri edistyä/valmistua, mutta silti yksi parhaista läpivalaisusivuista.
http://www.minkhollow.ca/HatchingProgra ... index.html
mirri

Viesti Kirjoittaja mirri »

Olipas muuten tosi hyvät kuvat. Toivotaan että joskus tulis ihan valmiiksi asti.

Eikös kukaan muista hautoneensa ankanmunia koneessa?
Mullakun ei noista ole aikaisempaa kokemusta sitten yhtään, oikein jo hirvittää. Että murhaanko ne jo alkumetreillä :smt022
Vastaa Viestiin