KALJUUNTUVAT KALKKUNAKUKOT

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

ninnu

KALJUUNTUVAT KALKKUNAKUKOT

Viesti Kirjoittaja ninnu »

Mikähän voisi olla, kun mun buttiherrat, sekä yksi pronssikalkkuna, ovat rinnoistaan lähes kaljuja?

Mustakalkkuna, toinen pronssi sekä kaikki naaraat ovat OK.
Pehkuna sisällä olki, katetussa ulkotarhassa turve. Mitenkään ei tunnu näitä jätkiä rintokarvojen vähyys haittaavan, mutta kamalan näköisiä ovat. Samoilla tyypeillä myös persusviuhkat ihan kälyisiä, kun taas noilla kukoilla joilla on rintakarvat, on myös pyllysulat täydessä terässä :smt017

Tässä vielä pari kuvaa tyypeistä.

Kuva

Kuva

Kuva
Viimeksi muokannut ninnu, 29 Huhti 2009, 12:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kuukernuppi

Viesti Kirjoittaja kuukernuppi »

Meillä sama ilmiö toistuu joka kevät :smt003 Nyt tosin on rauhallisempaa kun on vain yksi kukko mutta aiemmin hankasivat rintojaan verkkoon niin että olivat aivan samannäköisiä :smt017 Ja ainakin tuolla pronssilla taitaa olla sulkasato?
ninnu

Viesti Kirjoittaja ninnu »

Ja lisätään vielä, että nämä kaljut kukot ovat niitä, jotka polkevat naaraita eniten.
Paltsi

Viesti Kirjoittaja Paltsi »

Tuttu ilmiö meilläkin. Ainakin kolme kukkoa on rinnuksistaan kaljuja, kaikilla on pyrstöstä jäljellä pullasudin kokoinen tupsu. Ärtsyn näköinen mutta kuuluu kevääseen. Tuollaisia on hilpeä kaupata ja vakuutella että joo, kyllä ne kasvaa takaisin ja kyllä niillä pyrstökin on oikeasti... :smt005
maunu_muori

Viesti Kirjoittaja maunu_muori »

Hih.. jätkillä on muuta mielessä kuin toi höyhenten hoitaminen .. näin keväisin..kovaa puuhaa, kun iskee sulkasato.... paltsi osaa varmaan paremmin arvioija :smt005
Paltsi

Viesti Kirjoittaja Paltsi »

Ei minulla ole koskaan ollut sulkasatoa Muori :laughing5:
maunu_muori

Viesti Kirjoittaja maunu_muori »

Taijat olla sit ihan yksavioinen :smt005
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4447
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Paljastanpas taas vaihteeksi oman tyhmyyteni: mä näin vuosia sitten tuommoisia "komeita" ilmestyksiä yhdessä paikassa ja luulin ihan tosissani, että niillä on jotain vakavaa puutetta hoidossa tai olosuhteissa tai jossain. Mutta eihän se nyt sitten niin ollutkaan, kun tuo on normaalia :smt005 (Toki siinä paikassa asui jokainen kalkku vajaan neliön yksiössä, jossa ei kuivikkeen ripettäkään, jollei *askaa lasketa kuivikkeeksi, että sillä nyt koetan luuloani puolustella, että olisi niillä hyvinkin voinut olla jotain vikaakin kalkunpidossa.)
maunu_muori

Viesti Kirjoittaja maunu_muori »

Kalkkukoiraat on aika paska* ilkeitä, kun ne pakotetaan sisälle... ja kenenkäs vika se on ... ei ainakaan kasvattajien noitten mustiksien kohalla :smt013 .. et mun tekis taas mieli pistää parit sp:t tonne maalimaan...

Tässä ei voi enää sanoo muuta, kuin kattokaa tarkkaan, minkä numeron kirjuutatte.. kesällä! mut se kaikkee vastaan on tuskin oikee... onhan meille tullu jotain hyvääkin... jotka nää kotimaiset on sitten vääntäneet poskellensa :smt013 .. mitens alko meillä toi lumisade just ny.. nää virka- intoset on ihan kotikutoisii... :smt021.. myönnän ettei kukaan oikeen ehkä tosta tajuu mikä mua pännii.. mut tää helvatan mallimaa tässä asiassa tappaa kaiken pienmuotoisen ja ottaa pattiin niin että oksettaa :smt021 ja tätit on tyytyväisii..
Kotopullaki

Viesti Kirjoittaja Kotopullaki »

No kun mäkin ihmettelin ettei meijän 5 kalkkunalla oo ikinä tollasta sulattomuutta ollu! Koputan nyt varuiks puuta... Mutta meillä onkin vaan 2 urosta ja 3 naarasta. Eikä tartte sulkee sisälle. Ja taas koputan puuta...
max3

Viesti Kirjoittaja max3 »

Hui, kun nää kalkkuna-kuvat nostaa mulla aina niskavillat pystyyn, pelkään noita nimittain ihan tosissani.
Mummolassa oli kalkkuna, kun olin pieni ja se jahtasi kaikki ihmiset pihalta rappusille tai tontilta pois. Ei ole mun sormilla laskettavissa, et kuinka monta kertaa olen siellä rappusilla itkenyt, kun on pitänyt jonnekin mennä ja kalkkuna on ollut näköpiirissä. :smt005
Mut mut... Tää oli niinkuin aasinsilta... Kun mä olen näitä kalkkunoiden kuvia katsellut, niin yksikään kuva ei näytä siltä mummolan kalkkunalta, et onko rotuja ollut silloin 70-80-luvun vaihteessa enemmänkin, vai mikähän kalkkuna se mahdollisesti on ollut, kun oli höyheniltään sinertävän vihertävä? :smt017
Paltsi

Viesti Kirjoittaja Paltsi »

Höh, ehkä ennenvanhaan kalkut olleet äksympiä. Meillä pyöri viime kesänä about 50 mustaa ja 6 valkoista kalkkunaa irti pitkin pihoja eikä niitä tarvinnut väistellä. (Kylläkin lantakasoja joille sakemannimmekin jäi toiseksi :smt005)
Tietty naskien kanssa saa olla silmät selässäkin etteivät keksi mitään takaa-ajoleikkejä kukkojen kanssa. Noh, tietty muutenkin :smt003
smari

Viesti Kirjoittaja smari »

On noi kyllä ihan hurjan hirveen näköisiä. Siis aina, en tarkoita tuota sulattomuutta. On se vaan ihmisen mieli kummallinen, että kun ne on mun silmissä niin rumia, niin sitten ja ehkä juuri siksi, tekee niitä niin kovasti mieli omaankin pihaan tepastelemaan. :smt005 Ei kyllä taas mitään järkevää logiikkaa siinäkään. :smt005 Kyllä noita on joskus vielä pakko saada.
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4447
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Nehän ovat kauniin kamalan komeita! Munhan piti lähettää smarille munia, mutta nyt lykkäs pikkuruisen tilapäisen toimitusongelman. Molemmat akat hautoo kimpassa. Ensin aloitti parivuotias pronssi ja nyt sitten viimesyksyinen neito on liittynyt seuraksi. Mitähän kukkoparka siitä pitkityksessä tuumii? Turhautuuko ja kaljuuntuuko kenties?
smari

Viesti Kirjoittaja smari »

Hilta, ei haittaa toimitusongelmat kun mulla ei oo tilaakaan ennenkuin lopetan kanojen koneella hautomiset.
Vastaa Viestiin