Rokkivauva Ainokainen

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
Minnimanni

Rokkivauva Ainokainen

Viesti Kirjoittaja Minnimanni »

Tässä olis meidän reppana äidin hylkäämä rokkivauva Ainokainen. Munia oli alunperin neljä joista emo sotki rikki yhden jo ekan haudonta viikon jälkeen, siinä oli jo iso alkio. Tämä kuoriutui Maanantaina :smt007 , Yksi muna oli tyhjä ja yksi tuli vähän jälkijunassa kehityksessä. No sen jäljessä tulevan oli emo rikkonut ja syönyt tänään tipua lukuunottamatta, mutta tipu ei ollut vielä täysin kehittynyt. Sitten se halvatun kana vielä kehtas hylätä tän ainokaisensa, löysin sen pesän nurkasta kovin kylmissään huutamassa ja emo ei välittänyt yhtään senkuin söi ja huseeras muuta. Pakkohan se sitten oli tuoda tipu sisälle kun ei Ellikään sitä huolinut kun omat tipunsa on jo kolmeviikkosia. Toi kana ei sitten enään ikinä haudo meillä :smt013
Kuva
Tässä pikkuisen yksiö
Kuva
Skuukkeli

Viesti Kirjoittaja Skuukkeli »

Voi pikkuista. Toivottavasti hänestä kehittyy kuitenkin reipas kana, takkuisesta alkutaipaleesta huolimatta. :smt023
Minnimanni

Viesti Kirjoittaja Minnimanni »

Nyt sillä on kaksi Ellin pienintä lasta seurana kun raasu piippas niin kauheasti. Nyt ne sitten meuhkaa siellä kaikki kolme :smt017 :smt011
Skuukkeli

Viesti Kirjoittaja Skuukkeli »

Niillä in bileet... :occasion5:
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4450
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Onpa outo tapaus Rokkivauva Ainokaisen emo. Mitäs se nyt tuumaa, kun ei olekaan enää tipua hoidettavana? Oli ilmeisesti ensi'synnyttäjä'? Sievä Ainokainen---saisitko sille kaveriksi suurinpiirtein samanikäisen tipun? Olisi mukavampaa sen elellä :smt002

Muoks: kavereita jo tulikin! Jes!
Klara

Viesti Kirjoittaja Klara »

Voi pientä piipuraista, onneksi sait sille kavereita. Meillä joutui Celine olemaan ihan itekseen, ei ollu tipuja täs likellä kellään. Yksinäinenhän se reppana vähä on ollu, joten tosi hienoa että sait Ainokaiselle kamuja joitten kans bilettää :smt003
Minnimanni

Viesti Kirjoittaja Minnimanni »

emo istuu tyytyväisenä orrella ja nukkuu, ei juurikaan ole pienokaistaan etsinyt :smt011 . Vanha kanahan toi emo on ja vielä kääpiökochi, siks mä en oikein ymmärrä tätä sen touhua. Sitä vaan ei vissiin kiinnostanut vaan yks poikanen. Yritän taas huomenna siirtää sen Ellille nyt kun sillä on noi Ellin lapsetkin kaverina niin ehkä huolis helpommin, Hiukan vaan hirvittää kun kolme niistä tipuista on niin jätti suuria muihin verrattuna, jotta tuppaavat muutenkin tallomaan pienemmät jalkoihinsa. Ainokainen on vielä niin super pieni ja kovin hutera, mutta onneksi on syönyt reippaasti sisälle tuonnin jälkeen, emo kun ei ruokkinut sitä ollenkaan vaan söi itse kaikki eväät.
jamppa

Viesti Kirjoittaja jamppa »

No tuu täältä hakee kaveri pienelle!
Mulla koneessa taas piippaa ja onhan noita muitakin pikkuisia tuola nurkat väärällään..

On kyllä outoa et käppänä tekee noin! Ne on yleensä mahtavia emoja, mikä lie kriisi iskeny vanhaan rouvaan :smt019
Minnimanni

Viesti Kirjoittaja Minnimanni »

Mulla on päivystys en mä pääse lähteen mihinkään ja likalla siis nuorimmalla synttärit sunnuntaina ja maanantaina lisärit.
jamppa

Viesti Kirjoittaja jamppa »

No, kai se menee niiden isompienkin kanssa. Mullakin on aika isoja kokoeroja tipulassa ja hyvin ne pienemmätkin siellä on pärjänny.
Tarkkailee vaan et pieni saa ruokaa ja vettä tarpeeks.
Minnimanni

Viesti Kirjoittaja Minnimanni »

Kyllähän me siitä huolta pidetään kun kaikki viis vuorollamme sitä hoidetaan, iskäkin vahti puoltoista tuntia että se juo ekankerran :smt008
kanamummo

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

Ihanaa että päivystys pelaa! Onnea Ainokaiselle :smt113
Vastaa Viestiin