juoksuvaakunmunien metsästystä

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Avatar
tipsi
riikinkukko
Viestit: 1075
Liittynyt: 30 Touko 2007, 06:02
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja tipsi »

Kiitos Mimmi tuesta. Näin mä vähän ajattelinkin :smt002 :smt003 Tuo sijoitusasia on harkinnanalla, se riippuu tietty paljonko poikasia tulee ja että mitä Pekkis haluaa avusta. Meilläkun on vähän sellainen kimppa tän suunnitelman suhteen.

Muoriska, kyllä uskoisin että viirupöllä voisi tappaa ankan. Mitä olen viirupöllön itsekkin luonnossa nähnyt, niin sehän on julmetun kokoinen! Tai ainakin se tuntuu sille, kun katselee kauempaa viirupöllön pesää, ja emo varoittelee vieressä valmiina käymään päälle.
Ankkoja, kanoja ja lampaita.
pyrstö

Viesti Kirjoittaja pyrstö »

Juu, tipsi, anna palaa vaan. Eiköhän suurin homma ole se tuonti paperitöineen. Kyllä vaakuttimille varmasti löytyy talvisijoitus paikka.
:smt006
Avatar
tipsi
riikinkukko
Viestit: 1075
Liittynyt: 30 Touko 2007, 06:02
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja tipsi »

Hih, mä oikeestaan päätin jo että tuon niitä munia :smt003 AInut vaan että myyjäpuolesta ei ole nyt kuulunut mitään :smt017 Kun halusin että se vielä tarkistaa, että mitä tapahtuu lähtöparvelle JOS salmonellatesti on positiivinen. Ettei vain niin käy, että se määrätään lopettettavaksi. Tietääkö kukaan miten tämä on suomessa?
Ankkoja, kanoja ja lampaita.
maunu_muori

Viesti Kirjoittaja maunu_muori »

Taitaa meidän gestapolla olla eri konstit kuin euroopassa yleensä...
Avatar
tipsi
riikinkukko
Viestit: 1075
Liittynyt: 30 Touko 2007, 06:02
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja tipsi »

Hmm.. kun täällä on kuiteskin kokeneita munien lähettelijöitä, niin kertokaahan mulle että miten nuo munat on paras lähettää ruotsista suomeen? Pikapostina särkyvää-lisämerkinnällä, vai jonkun kuriirin kautta, joka tuo munat kotiin asti? Vai pitääkö mennä itse hakemaan.. ongelmana on vain se, että mä oon niin laiska että hakisin ne lentokoneella ja sitten .. onko munat nestettä vai ei?
Ankkoja, kanoja ja lampaita.
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Kuljetustä tärkeämpi tekijä on munien pakkaaminen. Olisikohan paras tapa pakata munat irrallisina tiukasti pakatun purun sisään? Kuljetuksessa pahinpia riskejä ovat kylmyys ja ravistelut. Mikä sitten mahtaisi olla vähiten haitallinen? Ainakaan Suomen postilla "särkyvää"-merkinnällä ei tee yhtään mitään. Sen sijaan kannattaa kirjoittaa ISOLLA laatikkoon: UHANALAISEN ANKKARODUN ELÄVIÄ SIITOSMUNIA! Kuljetettava varovasti! Yms. :smt002
kuukernuppi

Viesti Kirjoittaja kuukernuppi »

Jos ne tulee postitse niin kannattaa painottaa sitä pakkaamista, olen kuullut että esim Englannissa myyjät pakkaavat munat polystyreenikennoihin pelkästään ja eihän ne kestä....Varmin olis varmaan et joku tois ne tullessansa ja menisit vaikka Turkuun tai Hesaan vastaan?

Onnea ihan megapaljon tulevista vaakuttimista :smt007 :smt006
pyrstö

Viesti Kirjoittaja pyrstö »

Tipsiiiii!!!!
Mites juoksuvaakutin homma etenee? Jos vaikka tulis samalla rytäkällä noita mignon munia. :smt005 :smt005 Ne oli eri söpösiä.(Siis ankat,ei munat)
Eeeen mä mikään utelias ole. :smt003
Avatar
tipsi
riikinkukko
Viestit: 1075
Liittynyt: 30 Touko 2007, 06:02
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja tipsi »

Nyt on hanke vähän jäissä. Tai siis, munien myyjällä oli jotain ongelmia koiranpentujensa kanssa, ja sanoin että meilailee sitten kun tokene kiireistään. Mutta mulla on vähän ongelmallinen tilanne nyt, ja mietin että joudunko lykkäämään munien tuontia :( Mutta tällä samalla kasvattajalla olisi niitä mignonankkoja. Ja sitä kautta se varmaan onnistuisi. Mutta ne pitäisi tuoda eri erässä kuin juoksuvaakunmunat, kun mun mielestä eri rotujen munia ei voi sotkea tuontierän sisällä, ja jos 19 munaa tuo, niin ei siitä montaa juoksuankkaakaan tule. Mutta kyllähän kustannukset pienenisi, jos lähtöparvet salmonellatestaisi samaan aikaan, ja vain yhden rekisteröintimaksun joutuis maksamaan. Hm.. mä mietin asiaa, kyselen aksvattajaltakin, mutta siis, mun omien ongelmieni takia voi olla että lykkään tätä projektia.
Ankkoja, kanoja ja lampaita.
pyrstö

Viesti Kirjoittaja pyrstö »

No, voi harmi.Toivottavasti ongelmat ratkee ja päästään taas jännittämään. :smt006
siimis

Viesti Kirjoittaja siimis »

Oliko se rajoitus, että saa tuoda vain 20 munaa kerralla? Entä jos pakkaa aina 20 munaa yhteen laatikkoon ja lähettää laatikot erillisinä vaikkakin yhtä aikaa..?

Noi mignonit olis tosi hienoja ja mua himottaisi niin ne ihanat cayugat myös. Olis hienoa saada niitä Suomeen.

Onko Ruotsissa muuten jotenkin höllemmät maahantuontisäädökset kuin meillä, vai miksi niillä on niin paljon enemmän kaikkia ihania rotuja?! Vai onko sinne vaan helpompaa salakuljettaa..? :smt020
Vastaa Viestiin