Nirsot pulut

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Gizzmo

Nirsot pulut

Viesti Kirjoittaja Gizzmo »

Jostain oon lukenu et maissi olis kyyhkyjen herkkua,mutta mun pulut ei syö niitä ollenkaan.saan kauhoa ne aina kanoille.
Miten ne sais ymmärtämään että maissia voi syödä??????????????????
Moilanen

muut munivaiset

Viesti Kirjoittaja Moilanen »

Saattaa olla, että oudoksuvat ensialkuun maissia, jos nimittäin aivät ole siihen tottuneet.
Liiallinen ruoka-annos toisaalta houkuttelee valikoivaan syömiseen.
Kerta-annoksen suuruus tulisi olla puolessa tunnissa syöty lähes loppuun, silloin annos on ollut sopiva.
Jos kyyhkyillä pitää jatkuvasti saatavilla siemeniä, silloin linnut lihovat, lintujen suorituskyky laskee, lentohalukkuus vähenee jne.
Kokeilehan pienentää annosta.
maunu_muori

Viesti Kirjoittaja maunu_muori »

Meidän pulut kuolis varmaan matkalennolla sydänkohtaukseen :).. on ne niin läskejä
mirri

Viesti Kirjoittaja mirri »

:smt005 Täällä puhutaan nyt Pulusta ja Kyyhkysestä.
Mulle Pulu on se kesyyntynyt kirjava pallero joka kauppatorilla kerjää pullaa. No Kyyhkynen on sitten taas ..no Kyyhkynen, niinkun tuolla Moilasella on.
Saako Puluja muuten mistään? Ne on jotenkin niin hellyyttäviä. Vaikka oon kuullut tituleerattavan lentäviksi rotiksikin.
Moilanen

muut munivaiset

Viesti Kirjoittaja Moilanen »

Miksi Mirri haluaisit puluja kun viestikyyhkyjäkin saa sopivassa raossa lähes ilmaiseksi. Siis lintuja, jotka jostain syystä ovat jääneet rengastamatta tai pesivän parin vuokralle, parin pesinnän jälkeen päästät linnut kotiin; yksinkertaista.
Pulut ja viestikyyhkyt kyllä eroavat käyttäytymisellään huomattavasti toisistaan.
Pigeon

pulut

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Samaa mieltä. Pulut näyttää kyllä kesyiltä, mutta ovat ihan eri maata, kuin viesti/muut ihmisen jalostamat lajit. Meillä on joskus puluja mennyt kyyhkyslakkaan ja niiden kiinni ottaminen sieltä pois on taitolaji. Pulut nimittäin ovat "äkäsiä".
Ushva

Viesti Kirjoittaja Ushva »

Öö... mistä erottaa pulun ja kyyhkysen? :smt017
mirri

Viesti Kirjoittaja mirri »

:smt007 Älkää kuulkaas nyt yllyttäkö!
Mulla oli lapsena yksi ainokainen valkoinen kyyhkynen, ja senkanssa sitten viihdyin... kumpikin osas sanoa kukkuruuuuu...
Millaisen tilan kyyhkyt vaativat? ja mites talvi?
Voiko niitä sitten pitää vapaana ,esim tuolla samassa tarhassa vaikka viiriäisten kanssa?
Toisethan on pohjalla, ja kyyhkyt lentää?
Gizzmo

Viesti Kirjoittaja Gizzmo »

Sori jos käytän väärää termistöä,mulle vaan pulu on kyyhkysten lempinimi.Ja on nopeempaa ja helpompaa kirjottaa pulu kuin kyyhkynen.
Mun pulut on vanhassa autotallissa omassa osastossa.Siinä on orpingtonit ja kochit myöskin.Lentelemään pääsevät sitten vapaasti ulos.
Niillä on tuuletusikkuna mistä kulkevat.
Pigeon

kyyhkyt

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Tuo Mirrin valkoinen "kukkuruuruu" kuulostaa naurukyyhkyltä. Riippuu vähän mitä kyyhkyjä meinaa hommata? Perinteinen viesti eli kirjekyyhky ei tarvitse talvellakaan lämmitystä. Periaatteessa lakaksi käy mikä tahansa ulkorakennus. Kyllä ne viiriäisten kanssa pärjää. Pulun ja kirjekyyhkyn erottaa toisistaan: pululla on yleensä tulipunaisen väriset jalat, pistävä katse,hennompi nokka "naskali" ja tärkein tuntomerkki ehkä on lemmikkikyyhkyillä on aina yleensä renkaat nilkoissa. Tosin olen rengastanut pulujakin värirenkailla, koska haluan tietää tuleeko samat pulut takaisin, joten sekään ei välttämättä päde. Näin lyhykäisyydessään.
mirri

Viesti Kirjoittaja mirri »

:smt005 Joo mulla ei oo hajuakaan mikä kyyhky oli. Meillä se oli ihan olohuoneessa. Keskusteli kaikkien kanssa, lumoava persoonallisuus :smt007
Pigeon

kyyhkyt

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Kyllä se nauru on ollut. Meillä, kun ovat vapaan, niin ovat onnistunut deletoimaan tietokoneen, kun ovat pomppineet näppäimistön päällä! Ainut mikä naurukyyhkyissä on, että eivät sovellut kerrostaloon äänekyydensä takia.

p.s. tänään lähti piskuinen valkoinen seeprapeippo pesästä ja kaksi on vielä pesässä.lähtevät illan mittaan.
Moilanen

muut munivaiset

Viesti Kirjoittaja Moilanen »

No minäpä Mirri alan oikein yllyttämään; Kyyhkyt tarvitsevat ainoastaan lentohäkin vrt kanahäkki, lentohäkkiin tietysti sputnik, sisätilat; sateensuoja, pesintälooseja, siinä kaikki. Mitään lämmitettäviä tiloja viestikyyhkyt eivät tarvitse; sopeutuvia lintuja. Ruokaa, sulaa vettä, pik-potteja, grittiä; siinäpä tärkeimmät.
Käy vilkaisemassa sivustoani;
http://www.callex.suntuubi.com/?cat=24
Pigeon

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Kuva
Eipä ole enää kuin yksi pesässä. :smt003
mirri

Viesti Kirjoittaja mirri »

:smt005 Ei saa yllyttäää...
Voiko niitä pitää siis ihan vapaana, etteivät lähde huitelemaan sitten pihalta?
Käyn Moilanen lueskelemassa vielä tässä illan mittaan..

Voi kuinka söötti...pieni peippo.
Vastaa Viestiin