hanhien tunnistusta ja iänmääritystä

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Minnimanni

Viesti Kirjoittaja Minnimanni »

Minkäs ikäisenä ne hanhet alkaa muniin? Sittenhän sen viimeistään näkee kumpia ovat :smt005
smari

Viesti Kirjoittaja smari »

Jos tulevat toimeen, niin sit en taida alkaa vaihtelee. Lisää siis lisääntymättömiä eläimiä meillä. :smt004 Eipähän tuu kiusauksia yrittää hanhilapsia. Ne olis kyllä niin suloisia että sanokaa joku että Eeva on oikeesti Eeva. [-o<
smari

Viesti Kirjoittaja smari »

Eikös ne nyt keväällä ala? Maaliskuun paikkeilla?
jamppa

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Tai jos hommaat pari lisää :smt003 Jos molemmilla on saman verran kasseja niin sit on samaa sukupuolta :smt001
Ja voihan Eeva olla Eeva vaikka ukko oliskin "poika nimeltä Eeva" :smt003
ninnu

Viesti Kirjoittaja ninnu »

Toista kautta sain arvauksen, että olisi monirotuisia, seassa Toulousea, Skånea ja Italialaista :smt001
Minnimanni

Viesti Kirjoittaja Minnimanni »

Hokasin just että ei se vaihto edes onnistuis kun mulle tulee tavis hanhia :smt012 .Se sukupuoli keskustelu oli tossa toisessa hanhi ketjussa, pari viestiketjua alenpana. Ja kyllä se niin pekkis väittää että uroolla kaks pussia, mutta niinhän se ihmisilläkin menee :smt005
pekkis-68

Viesti Kirjoittaja pekkis-68 »

joo kyl näin on ukolla on 2 pussukkaa! ja eeva taitaa olla "ransu" :smt005 jos ei oo ruottista(nimi pitää vaihtaa håkan ois parempi).noi ninnun lintujen ikä hmm :smt017 niillä on todennäköisesti ikää enemmän kuin 5v kattelin vaan ulkonäöstä ja vertaan omaan tavis valkoiseen siihen veteraaniin joka mulla on.
ninnu

Viesti Kirjoittaja ninnu »

Miten vanhoja hanhia muuten tunnette/tiedätte? Kirjallisuudessahan on, että hanhi elää jopa 80-vuotiaaksi!
jamppa

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Mun nykyinen hanhi herra on jotain 15-20 vuotta. Tarkasti en tiedä kun tuli mulle vasta keväällä ja edellinen omistaja ei muistanut varmasti, mutta vanha on jo.
pronssari

Viesti Kirjoittaja pronssari »

En oikein tuohon pussi hommaan mahan alla luota tai sitten meillä on uroksia jotka munii :smt005
pekkis-68

Viesti Kirjoittaja pekkis-68 »

katsoppa oikein tarkkaan naarasta ja urosta mielellään edestä ja takaa niin ei voi olla erottamatta mikä on mikä.naaraalla on yksi iso pussi ja uroksella on 2 sopusuhtaista eli melkein kuin parit.
pronssari

Viesti Kirjoittaja pronssari »

Joo olen tiirannut edestä ja takaa mutta kyllä on kaksi melko identtistä pussukkaa. Uroshanhilla on ollut aina tosiaan saman kokoset pussukat mutta hanhiakoilla on kyllä vaihdellut tuo pussukka homma yleensä tosin tuo yksi pussukka on yleisempi kuin kaksi. :smt017
pekkis-68

Viesti Kirjoittaja pekkis-68 »

noh eihä koolla ole väliä kunhan on.
smari

Viesti Kirjoittaja smari »

Kiitos pronssari, annoit toivoa. :smt003
maunu_muori

Viesti Kirjoittaja maunu_muori »

Meillä on kahta sukupuolta hansuissa, vaan ei se mitään autä, Hannes on niin onneton tumpelo, ettei osu.. eilen just kattelin kun taiteili ja taiteili, vaan ei siitä mitään tullut, tai siis pilkkaan osunut. :smt013
Vastaa Viestiin