hanhien tunnistusta ja iänmääritystä

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

ninnu

hanhien tunnistusta ja iänmääritystä

Viesti Kirjoittaja ninnu »

Meille muutti eilen aikuinen hanhipariskunta, jonka rodusta/roduista ei tietoa. Tavallisia eivät ole, mutta ovatko puhtaita Skånejakaan, vai kenties niiden risteytyksiä tai jotain :smt017
Ideoita?

Myös hanhien ikä on arvoitus, aikuisia, sukukypsiä kyllä ovat. Mutta onko mitään "mittaria" miten voisi ikää arvailla? Siis suurinpiirtein, tyyliin 5,10, vai 50 vuotiaita? Minkä ikäisenä hanhinaaras lopettaa muninnan? Tämä naaras vielä ainakin munii.

Alla vielä pari kuvaa, aika kehnoja ja ukkeli suojasi naikkostaan koko kuvaushommelin ajan, mutta eipä noissa nyt kovasti eroja ole keskenään.

Kuva
Kuva
pekkis-68

Viesti Kirjoittaja pekkis-68 »

heti voi sanoa ettei ole skåneja, vaikea on sanoa myös onko risteytyksiäkään.
ninnu

Viesti Kirjoittaja ninnu »

No mitä ne vois olla :smt017 oon koittanut ulkomaisilta sivuilta eri rotuja väijyä, mutten oikein ole vastaavia löytänyt.... Mulle on siis aivan sama mitä rotuja ovat, mutta utelias kun olen, niin siksi kiinnostaa :smt001

Onko sulla pekkis tuohon ikä asiaan mitään vinkkiä :smt017
smari

Viesti Kirjoittaja smari »

Kumpi noista on kana? Mulle vieläkin aiheuttaa päänvaivaa meidän hanhien sukupuolet? Eikö vieläkään kukaan hanhiexpertti haluis tulla käymään meillä? :smt003
Minnimanni

Viesti Kirjoittaja Minnimanni »

Toi valkomusta on selkeesti uros, maskuliinisempi pää.En tiiä hanhista mitään mutta näin veikkaisin :smt005
jamppa

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Jep, vaaleampi on kyllä Herra Hanhi :smt001
smari

Viesti Kirjoittaja smari »

Saisko näistä kuvista selvää sukupuolista? Ovat keväällä kuoriutuneita.
Kuva

Kuva
jamppa

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Mä sanoisin et toi millä on tumma kaula on miespuoleinen.
Minnimanni

Viesti Kirjoittaja Minnimanni »

Joo tai sit ne on molemmat samaa sukupuolta :smt005
jamppa

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Eikös tolla toisella ole kaks pussia jalkojen välissä ja toisella vaan yks? Vähän huonosti näkyy...
Akoillakos se oli kaks ja ukoilla yks :smt017
smari

Viesti Kirjoittaja smari »

On niillä 2 roikkopalloo molemmilla alla, tossa kuvassa vaan ei näy. Pekkis joskus kirjotti että niin olis pojilla, mutta en millään haluu uskoo. :smt019

Tässä vielä sivukuva Martista jos se auttaa.
Kuva

Toisen, valkokaulaisen, nimi on Eeva...
jamppa

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Elikkä sulla on kaks ukkoa siellä :smt016
Minnimanni

Viesti Kirjoittaja Minnimanni »

Vaihdetaan sitten jos mulle tulee keväällä kaks akkaa tai sitten meillä on molemmilla kaks ukkoo :smt005
smari

Viesti Kirjoittaja smari »

Ei Ei Ei Ei Ei Ei, Siis ei oo kaks poikaa. :smt019 Onko ne roikkopallot oikeesti ihan 100% varma merkki? En vaan haluu uskoo. Jos Eevakin on poika, niin tuleeko ne toimeen keskenään kun ikää kertyy???

Kun eihän noista malttaisi luopua.
jamppa

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Kyl mun kaks vanhaa poikaa oli tullu jo 10 vuotta keskenään toimeen ennen ku mulle tuli! Ja mullakin tuli toimeen.
Vastaa Viestiin