Kaupan luomumunat

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
ankkanen

Viesti Kirjoittaja ankkanen »

Taas sotken aihetta mutta myydänkö rautakaupoissa kosteusmittareita
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Muhoksen Rautiasta ostin omani, eli kyllä ainakin digitaalisia lämpö-/kosteusmittareita. :smt002
mirri

Viesti Kirjoittaja mirri »

Ihan huoneen lämpöisiä minäkin ostin, kyllä se kylmäkaappi voi olla liian viileä. Se säilytyshän olisi jossain +10 - +14 astetta.
Kerro Flai sitten kenen pakkaamia munia ostit... ihan vaan mielenkiinnosta, missä löytyy se paras "itävyys" Vaikka taitaa tulos olla aikalailla arpapeliä.
flai

Viesti Kirjoittaja flai »

Tänään ostin munat, ajattelin huomenna laittaa alle kunhan saan Annin tipujensa kanssa pois hautojien erikoispesästä. Ostin kaksi 6 munan pakettia kun en osannut valita, onneksi jättikochin alle menee helposti yli 10 munaakin. :smt001 Huoneenlämmöstä ostin.

Toiset ovat Laitilan kanatarhan luomumunat, pakkaaja munax oy. Nämä ovat ruskeita.

Toiset taas ovat Kultamunan luomumunat, pakkaaja tällä erällä Munakunta, Kaarina. Nämä ovat valkoisia.

No nyt ei muuta kun peukkua pystyyn sitten! :smt023

Muoks. Minä mitään malta odottaa, menen samantien tästä siirtämään Annin ja päästän Klaaran hommiin! :smt003
peppi

Viesti Kirjoittaja peppi »

Kerro meille miten homma sujuu. Minä ainakin seuraan ihan täpinöissä mitä kuuluu projektille :smt041

:smt023
mirri

Viesti Kirjoittaja mirri »

Niin olikos se että 4 päivän päästä pitäisi näkyä verisuomia, jos läpivalaisee? niin mulla on pesässä 11 munaa, 5 omaa ja 6 valkoista kaupan kotelosta.
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4446
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Mä oon nähnyt ihan selvät verisuonet tasan kolmen haudontavrk:n jälkeen. Ei tarvi kauan jännittää, jos on hyvä läpivalaisulamppu :smt003
Tsemppiä projekteihin!
jamppa

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Misä kohtaa niitä verisuonia alkaa näkymään?
Mä olen ihan onneton tossa läpivalasussa :smt012
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4446
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Noh, siinä keltuaisessahan niitä näkyy. Siihen tulee semmoinen hämähäkkimäinen kuvio, ikään kuin ruumis, josta lähtee jalkoja moneen eri suuntaan.
jamppa

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Mun tarttee hommata uus lamppu :smt017
Tolla mitään keltuaista näe :smt013
Ilmankos mun läpivalasut on aina päin peetä :smt013
smari

Viesti Kirjoittaja smari »

Mä joskus läpivalasin vanhalla diaprojektorilla, se oli hyvä. Vinkiks vaan muillekkin, jos lojuu vanhoja tommosia vehkeitä nurkissa tai jollain tutulla sattuu olemaan. Mulla ei kyllä itellä oo, mutta se oli parempi kun muut lamput, mitä oon käyttäny.
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Mulla oli hankaluuksia noiden PR-munien kanssa. Oman porukan munista näkee ihan helposti, mutta noissa tuli valon kanssa näkyviin sellainen pilkullinen kuvio, joka esti näkyvyyttä aika paljon. Mutta kyllä siellä muutamassa näkyi ihan oikeanlainen kuvio ja parissa näin sellaisen vahvan yhden suonen. Onkohan sekin ihan ok? :smt017 (Viikon haudonnan jälkeen.)
mirri

Viesti Kirjoittaja mirri »

No niin nyt ne on sitten mirrin munat valaistu!
Kaikissa viidessä oman kanan munissa erottui selvästi verisuonia. Mutta ainakin kolme kaupan luomua on kirkkaita :smt017 (kumpa nyt uskaltaisin taas luottaa itseeni) Ja lopuissa kolmessa kuvittelen nähneeni klöntin, joka lillui siellä sisällä. Pienempi kun keltuainen, mutta ei samanlaista kun noissa omissa.Noin niinkun puolikeltuaista suurinpiirtein, ja oisko ollut hieman punertava verraten noihin kirkkaisiin.
kun laitoin 31.12.2008 ne luomut sinne niin kyllä niissä nyt jo pitäisi näkyä, eikö?
Omat munat on olleet päivän pari kauemmin.
Voisko nyt olla että se klöntti on alku?
Tai sitten mätä muna.
ankkanen

Viesti Kirjoittaja ankkanen »

Minä en ole mikään haudontaexpertti mutta semmonen pikkunen pallohan munan sisässä on alkio
mirri

Viesti Kirjoittaja mirri »

:smt013 Juttelin tuossa puhelimessa yhen viljelijän kanssa. Niin tämä kysy että missä siellä luomu säännöissä lukee että kanoila pitää olla kukko?
No joo kanoistahan siinä puhutaan, enkä löytänyt missään mainintaa että on oltava kukko :smt017 . Samallalaillahan ne tiput sinne luomutilalle tulee, kun muihinkin!! Ei ne siellä haudo!
Kaveri vielä epäili että onko ne niin luomua, että milläs erotan kumpaa nissä paketeissa on.
Vastaa Viestiin