Suviannen viiriäiset :)

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Suvianne

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

Mimmi tuo oli hyvä tietää tosta kippurajalasta!!
Ja niissä pitkittyneissä olikin se kalvo ihan kuiva.
Varalta tästä lähtien haudon aina lajit erikseen. niin eipähän tarvi miettiä olisko vai eikö olis...
Suvianne

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

Vähänkö mua säälittää kun yksi viiru piipittää nyt munassa. Ei taida jaksaa kuoriutua. No pitää odotella...
Tius^^

Viesti Kirjoittaja Tius^^ »

toivotaan et kuoriutuu ja onnea hirmusesti viiruista! mulla oli kaikki tyhjiä.. :smt009 no jospa noi kanat innostus mulle hautoon edes sitä nuorempaa sukupolvea tipusia..
Suvianne

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

Viime yönä 2400 syntyi viimenen tipu??!! :smt017
Taas peruin päätöstäni ja jelppasin sen verran, että peitelin munan kostealla vessapaperilla. Kun oli pakko aukoa ja käännellä kananmunia. Terve tipu siellä nyt vilistää muitten mukana :smt038
dumblonde

Viesti Kirjoittaja dumblonde »

Hieno homma! Niin saitkos sä jostain lisää siitosmunia, vai oliko nämäkin omia munia?
Suvianne

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

Nämä 14 on nyt Mimmiltä!
Aikomus on myöhemmin vaihtaa omat kukot kanoille ja kukot omille kanoille.
Suvianne

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

Minä yhdistin ristiin viiruni. eli vanhat kukkoni uusien typyjen kaa jne.
No vaalea kukkoni jolla on ollut vain yksi morsmaikku nokki toisen kanan verille??!! Koko kaula oli paljas ja päässä haava. Ja kun katselin sen yrityksiä astua toista tulin tulokseen , että pataan.

Tavallaa onni kun tuli niin vähän kanoja Mimmin munista. Nyt on Pinviinilläni 5 Mimmin kanaa

Ja kahdella Mimmin kukolla 4 kanaa

Punnitsin kukot ennen valintaa ja 150g oli kaikki paitsi yksi 175g.

Valitsin sitten sen ison ja kaikista kiekuvaisimman toiseksi.

Yksi teuraalle joutuvista oli väritykseltään uros kukko, mutta ei kiekunut ja sitä "pallia" ei ollut.
Riskillä teurastin senkin, ja olihan se uros, mutta pienillä siemenneste pusseilla tai mitä lie ne sellaset vaaleat kivespussin näköiset.
Että joillakin on joku ihme häiriö ja saattavat näyttää ja käyttäytyä kanamaisesti, mutta ovatkin uroksia.
Eli kuusi kukkoa pataan ja loput omiin laumoihin.
En kuitenkaan uskaltanu ottaa riskiä vaan erotin kukot omiin haaremeihin eri häkkeihin.
Suvianne

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

Vinkkiä viirulaisille.

Olen piruuttani kerännyt kahvin porot astiaan ja pitänyt niitä lämpimässä ja välillä sekotellut. Nyt oli kuivaa purua kertyny kiva määrä, niin vein testimielessä yhteen häkkiin!
Hetken kävelleskeltyään kasan yli alkoi kilpailu kylpypaikoista!!
Olipa kiva. Ja ajatelkaa mitä luksusta, kahvin tuoksuinen kylpy :)
Mietin teelehdille tehdä samaa.
mirri

Viesti Kirjoittaja mirri »

:smt005 Tuotahan pitää kokeilla, vaikka kyllä ne kylpee ihan kaikessa,salaatissakin! Eikä auta vaikka ois kylpy erikseen!
dumblonde

Viesti Kirjoittaja dumblonde »

Suvianne: Monta kanaa sulle tuli uusista munista? Ja monta kukkoa? Itelläkin uusi satsi hautumassa jos tulisi edes pari kanaa, kun nyt on vasta yksi kana... ja kolme kukkoa..
Suvianne

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

Hetkinen, pitää ihan miettiä..
5 kanaa ja 7 kukkoa. Piti tarkistaa kirjasta :smt003

Kyllä niitä kukkoja tulee pirun paljon.. Aina enemmän... Ärsyttävää.
Vaan oli ne kyllä hyviä kun syötiin ;)
mirri

Viesti Kirjoittaja mirri »

:smt005 hyviä on kukot.. Joo ja niitä tulee aina vähän enemmän.
Vastaa Viestiin