Munanpuutetta...

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Suvianne

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

Mimmi, mietin samaa, että rytmi on varmasti se tärkein.
Ja hyvin voinninkannalta myös. Isäkin aina selitti kuinka isoisäni oli selkään antanu kun oli pojalla jääny valot sammuttamatta :smt005
Kuulemma jos annetaan vastuu eläimistä niin se prkl.. hoidettava.
Heillä aina sammutettiin valot kellon tarkkuudella ja sytytettiin.
Tius^^

Viesti Kirjoittaja Tius^^ »

mulla on 2 lämpölamppua ja vähä silleen aatteluksissa että jätän vielä yhden lampun päälle nii jospa ne alkais heti himomunimaan ja saisin toisen käppänöistä hautoo:D
tiina

Viesti Kirjoittaja tiina »

Voi tätä ihmisen onnea :wav: Muna!!!
Suvianne

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

Minun Neiti (niin kaan saa olla neiti, kunnes näen muuta :D )
Käy joka päivä pesässä öllöttelemässä. Kyllä minulla nyt munia on , ettei kiire ole, mutta kun aina niin jännityksellä kurkkaan... Niin Ei,,,
Tulis jo se eka muna!!!!
Villiina

Viesti Kirjoittaja Villiina »

Munan puute on meilläki vaivannu! Miks niitten pitää talvea myöten vaan hautoa?? :smt002
Laitanpa tähän jatkeeksi muniin liittyvän jutun vaikka kyse onki kalkkunoiden munista. Mun synnyin kodissa oli yhtenä kesänä vähän vajaa sata butti kalkkunaa. joista osa sai elämälleen jatkoaikaa ja jätettiin niinku talven yli seuraavalle kesälle. No nää kalkut sitte lisäänty ja yks hauto metässä oikein pesueen poikasiakin. :smt007 Jossain ketjussa oli kerran puhetta siitä voiko munan sisällä olla tavallaan kaks keltuaista ja sielä taidettiin todeta et voi. En sillon viittiny mitään kirjottaa, ku en ollu varma, et muistanko väärin. Nyt oon asian tarkistanu isältäni ja se oli tosiaan niin et meijän "ylivuotinen" kalkkuna pyöräytti munan joka oli tietty jättisuuri, koska sen sisällä oli täysin ehytkuorinen normi kalkkumunan kokonen muna! Eli siellä oli ensin muna, jonka päällä oli keltuais ja valkuais kerros ja sitte vielä niitten päällä kuori! Onko kellekkään sattunut moista eteen? :smt017
hannaw

Viesti Kirjoittaja hannaw »

Mulle kelpais oikein hyvin 1 tai 2 hautovaa kanaa :smt001 Puolentoista vuoden aikana meillä on ollut vaan 2 haudontaa. Toinen maattareilla (3 kanaa hautoi vuorotellen, viikon jokainen) ja sitten brahma. Munia tulee hirmuiset määrät joka päivä.
Tänne vaan ylihullujahautojia, rodulla ei niin väliä :smt001
flai

Viesti Kirjoittaja flai »

^Hannaw, tule vaan hakemaan meillä olis pari ylimääräistä hautomisintoista kanaa! :smt002
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4447
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

:smt107 Onpas ovela muna ollut Villiinan kotona!
Vastaa Viestiin