Mitä ajatella kun rakentaa uutta kanalaa?:)

lintulat, tarhat jne.

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Frodo

Mitä ajatella kun rakentaa uutta kanalaa?:)

Viesti Kirjoittaja Frodo »

Elikkäs minä nyt ajattelen rakentaa kanalan laajennusta :smt003 laajennan vanhasta 6,4 m2 ja yhdistää sen uuteen kanalaan (vielä pöydällä) :smt005 7,2m2 kiitos esikäteen :smt005 :smt001 :smt044
Viimeksi muokannut Frodo, 27 Joulu 2015, 15:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuulia

Re: Mitä ajatella kun rakentaa uutta kanalaa?:)

Viesti Kirjoittaja Tuulia »

Aina kun tekee kanalaa tai laajennusta niin aina kannattaa tehdä kolme kertaa isompi kuin pitäisi,
muuten se jää äkkiä aivan liian pieneksi :smt005
saiha

Re: Mitä ajatella kun rakentaa uutta kanalaa?:)

Viesti Kirjoittaja saiha »

Mä tykkään sellaisista pesistä, jotka voi tyhjentää häkin ulkopuolelta. Kengät ei likaannu ja lapsetkin saavat otettua munat hyvin. Ja jos pesä on ylempänä kuin ihan maassa, se on selkäystävällinen.
Tuulia

Re: Mitä ajatella kun rakentaa uutta kanalaa?:)

Viesti Kirjoittaja Tuulia »

saiha kirjoitti:Mä tykkään sellaisista pesistä, jotka voi tyhjentää häkin ulkopuolelta. Kengät ei likaannu ja lapsetkin saavat otettua munat hyvin. Ja jos pesä on ylempänä kuin ihan maassa, se on selkäystävällinen.
Mulla on aika monta pesää lattiantasossa että himohautojat saa hautoa ja hoitaa poikasensa turvallisesti, ei tarvitse syvään kumartaa kun pesässä on päällä luukku mistä munat saa hyvin kerättyä.
Kiyry87

Re: Mitä ajatella kun rakentaa uutta kanalaa?:)

Viesti Kirjoittaja Kiyry87 »

Tarpeeksi korkeat kynnykset joihin on hyvä pyyhkäästä kengän pohjista kakat ja ei tule kestopehkut eteisen puolelle.
Niin ja miettiä miten pehkun tyhjääminen kävisi selkä-ystävällisesti ja helposti.
Sekä eteisen puolella miten ja missä säilytät ruuat järkevästi. Hyvä sijoittelu säästää aikaa (vietettäväksi kanojen kanssa) :smt047
Ja joo mieti miten suunnittelet parveasi kasvattavan tai sen kasvavan :smt005 Ja rakenna tuplasti isompi :-"
Mullakkin on kanala tarpeen vaatiessa laajennettavissa kaksin kertaiseksi :smt047 Yksi seinä rakentaa ja toinen vaan purkaa...
Frodo

Re: Mitä ajatella kun rakentaa uutta kanalaa?:)

Viesti Kirjoittaja Frodo »

kanat asustaa vanhassa sikalassa 6 hyline kanaa+kukko jätti kochin kukko+ kana(kana hautoo ens viikolla laskettu aika)ne asustaa vanhassa puku huoneessa tarkoitus saada kaikki samaan tilaan. ajattelin laittaa jonkinlaista verkko syseteemiä väliseininä( mielessä myös sannikin rimasysteemi aika kivan näköinen :smt001 )tarkoiuksena että kaikki samaan koppiin mutta "seinät" välillä. tulossa myös sussex kanoja 3 kanaa+kukko :smt001 . tila laajennetaan mitoilla 4,2X2m yhistetään vanhaan tilaan. kiitos vinkeistä varmasti käytännöllisiä ja monta ainakin käyttöön :smt003
Vastaa Viestiin