Onko mahdollista saada ankanmunia...

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Pootsi

Viesti Kirjoittaja Pootsi »

:smt005 Tuota mäkin aattelin, mut kun se on vissiin isompi kuin pulu. Mitäs muita viiskirjaimisia niitä on, kiuru, närhi, tilhi... Äh, Pigeon, anna lisää vihjeitä. Mitä tarkoitusta varten tarhaat niitä?
Pigeon

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Tutkimus-tarkoitukseen? Ne "linnut"? päästetään kyllä myöhemmin takaisin luontoon. Ja ennekuin joku kerkiää, kyselemään luvista, Niin ne on kunnossa. Tarhaan tulee kamerat jotka seuraavat "niiden"? käyttäytymistä. Pootsi oli jo aika lähellä oikeasta :smt023
monnilainen

Viesti Kirjoittaja monnilainen »

Tyhmä kysymys, niitähän tarhataan tietysti rahasta ja mitäs muuta tän viestiketjun alkupuolella oli, koe-eläimiks ja olikos leikkikaluiksi. Olisiko kyseessä joku harak, jos kerran pitää olla vain viisi kirjainta? Tai punat tai talit?
Pigeon

tarhaus

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Tottakait rahasta niitä tarhataan ja sitten koe-eläimiksi/leikkikaluiksi myydään loput. :smt003
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4445
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Noniin---ja taas keksin näiden uusien vihjeiden perusteella kaksikin arvausta...Realistisempi vaihtoehto olisi tikka, mutta sen verran vinkeää vihjettä sitaatteineen ja allekirjoituksineen on Pigeonilta tullut, että kylmän viileästi esitän toisena arvauksena...arvaattekos mitä?...rottaa! :smt043
Avatar
tipsi
riikinkukko
Viestit: 1075
Liittynyt: 30 Touko 2007, 06:02
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja tipsi »

No voihan.. harakka olisi voinut olla mutta liikaa kirjaimia. Rastaassakin on liikaa. Kerro jo, liian vaikeaa! :smt003
Ankkoja, kanoja ja lampaita.
monnilainen

Viesti Kirjoittaja monnilainen »

Tottakai rotta! Meidän naapurin kuivurista vois sitten hakea emolinnut :smt003
Pigeon

tarhaus

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Kyllä se ihan lintu on. Lukekaa Pootsin viesti, siinä on vastaus. :smt004
Hakalan emäntä

Viesti Kirjoittaja Hakalan emäntä »

Närhi??
Pigeon

tarhaus

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Hakalan emäntä, tuli täysin puun takaa. Ja heti arvasi oikein. :smt026 Närhi oli oikea vastaus. Laitan maanataina tulemaan sen palkinnon matkahuoltoon. :smt001
Hakalan emäntä

Viesti Kirjoittaja Hakalan emäntä »

:smt005 AAAPUVA
Pigeon

telkkä

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Vaikka ei varsinaisesti kuulu tähän ketjuun, niin nyt olen nähnyt kaikki, nimittäin kyyhkyslakan katolla oli tänään (naaras) TELKKÄ. :laughing5:
maunu_muori

Viesti Kirjoittaja maunu_muori »

Mun tekis mieli tarhata teeriä, ovat kuulemma kesympiä kuin fasut.. sitten kuin tarhaan sais.. fasut on niin arkoja häkissä, ettei oikein oo mun mieleen.. ja eivät menesty meidän hulapaloomäellä tarhaoloissa.

Kyllä Mimmi työ osasitte , ihan hyvin, antaa lättyyn ... hih.. mää en oo vielä ehtinyt ankanmunien haudontaan.. mutta kyllä sitä kohta laitetaan meilläkin helvatanvehkeet puksuttaa.. pitänyt niin kiirusta niitten nelijalkaisten kanssa, ettei oo näihin pienempiin paisteihin ehtinyt.. noo onhan meidän munia kuitenkin mätänemässä muualla. :smt005

Täytyy taas kerätä, pakkasvaurioiset , rehuksi( meni muutamana yönä niin kylmäksi ettei varmaan munat tykänneet, kun en ehtinyt keräämään päiväsaikaan) ja syöttää rehuna takaisin, siitä ne sitten intoontuu akat tööttäämään lisää .. Mulla on rehut jo varattuna poikastuotantoon, ja sitä on sen verran, ettei tarvii lisää hommata.

Mä oon kanssa kerran laittanut keskenjääneestä haudonnasta munat koneeseen, ja kyllä niistäkin tuli ihka pirteitä ankkoja. En mää paljon niitä kostutelllut tai käännellyt vaan kuoriutuihan ne siitä huolimatta. Kolme viikkoo emo hoiti ja sitten kyllästy, oli vielä vähän liian nuori. tai sitten ei vaan malttanut, kun kaveri jo tepasteli pihalla poikueen kanssa.
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Linturakkaus kirjoitti:Olin siis sähköpostitse yhteydessä Suomen Eläinsuojeluyhdistykseen.
Nyt on pakko vielä vähän palata tähän.. Laitoin saman kysymyksen (varmaankin toisella sävyllä) samaan paikkaan ja vastaus on tässä:

"Hei,
anteeksi, että vastaukseni on viipynyt.

Suunnitelmanne kuulostaa hyvältä ja vastuulliselta. On tärkeää, että olette miettineet ankoille hyvän jatkosijoituspaikan. Olemme saaneet useita kyselyitä vastaavasta toiminnasta tänä keväänä, eivätkä kaikki suunnitelmat suinkaan kuulosta loppuun saakka harkituilta.

Ystävällisin terveisin

*Nimi*
viestintäpäällikkö
SEY Suomen Eläinsuojeluyhdistys"

Eli niihän se metsä vastaa, kuin sinne huudetaan. On vain kovin mielenkiintoista, että vastaavat tietämättömämmälle kysyjälle kauhistellen moraalittomuutta jne..

Ja koska kysmys vaikuttaa vastaukseen, tässä kysymykseni:

"Hei vain!

Olen *se-ja-se* Muhokselta ja minulla on pieni maatila, jossa
pidän harrastekanalaa. Minulla on noin 30 maatiaiskanaa (kuulun MTT:n
säilytysohjelmaan), muutama ankka sekä viiriäisiä. (Lisäksi koiria,
kissoja ja vuohia.) Eläinteni oloihin voi helposti tutustua
kotisivujeni avulla: www.katajavuori.tarinoi.fi

Poikani koulun opettaja kysyi minulta, voisinko auttaa heitä
järjestämään oppilaiden seurattavaksi haudonnan. Minulla olisi
tarkoitus itsekin konehaudottaa ankan poikasia juuri tänä keväänä,
joten sinänsä tämä sopisi suunnitelmiini. Tällä biologianopettajalla on
itselläänkin siipikarjaa ja hautomakone. Hän on tehnyt konehaudontoja
ennenkin. Hänellä ei nyt vain ole ko. käyttöön siitosmunia eikä
tarvetta poikasille, joten siinä hän pyysi apuani.

Hautomakone olisi luokan sivustalla, jotta oppilaat voivat vaivatta
seurata tapahtumia. Haudonnan aikana oppilaille järjestetään
mahdollisuus osallistua haudontaan liittyviin normaaleihin toimiin,
kuten olosuhteiden (lämpötila, kosteus, ilmanvaihto) tarkkailuun ja
varmistamiseen, munien läpivalaisuun jne. Viikonloppuisin valvonnasta
vastaavat opettaja ja minä. Kuoriutuville tipuille järjestetään
ensimmäiseksi viikoksi vastaavat olot, kuin kasvattajankin luona:
reilun kokoinen pahvilaatikko, jossa pohjalle vaihdettava pehku sekä
lämpölamppu. Sen jälkeen tiput siirrettäisiin ankkalaani. Luokassa ei
ole allergioita eikä astmaa.

Pidän itse eläimiä mahdollisimman tarkasti luonnonmukaiset tarpeet
huomioiden. Esim. kanalassa kanat elävät kukon ja 3-10 kanan parvissa
lattiakanalassa, niillä on pesät ja orret ja ne saavat kuopsutella sekä
kylpeä pehkussa sekä ulkoilla kesän vapaana.

Nyt haluankin vain varmistaa, että vaikka tämä haudontasuunnitelma
minusta kuulosta ihan hyvältä, onko teillä joku eläinsuojelullinen
näkemys asiaan? Vai voinko huoletta osallistua projektiin?

Ystävällisin terveisin ja pikaista vastausta odottaen"

Että silleen..
meto66

Viesti Kirjoittaja meto66 »

Nyt olemme kuulleet taas "viranomaisen mielipiteen" :smt003 :smt005 :smt003 . Taisi olla sama "viranomainen", kuin aiemminkin - tai ainakin hänen kollegansa.

Kyllähän näissä asioissa, kun maalaisjärki on matkassa, aika pitkälle pötkii. Mutta onpas teillä nyt siellä ainakin "virallisesti" selusta turvattu.

Onnea projektiin!
Vastaa Viestiin