muoks.mistä tiedän onko ne täitä vai väiveitä?

kun kana sairastaa...

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Teddygirl

Re: muoks.mistä tiedän onko ne täitä vai väiveitä?

Viesti Kirjoittaja Teddygirl »

Ei ne niin pieniä olleet etteikö näkisi,sanoisinko että olivat 1,5mm-2mm? ja siis ihan päivällä löysin kanasta,eiköhän ne siis ole niitä väiveitä,tulis vaan nyt pian se colombine.
ja siis kahteen kertaan laitan sitä neljän viikon välein,kiitoksia ohjeista.
Se harmi tästä että en taida saada ensi kesänä lupaa mieheltä ottaa kanoja tähän konkurssiin "kun ei niistä kuitenkaan syötäviä munia tule",joten keväällä varmaan myynnissä kiva pikkuinen kesäkanala,ja ulkotarha...
Kotkottaja

Re: muoks.mistä tiedän onko ne täitä vai väiveitä?

Viesti Kirjoittaja Kotkottaja »

kaakatin kirjoitti:
Kotkottaja kirjoitti:Saman kysymyksen kanssa ihmettelin minäkin talvella ja vein ne kököt eläinlääkärin mikroskoopin alle eli kanapunkki 6 jalkaa, kanatäi 8 jalkaa. Katsoppas vielä tuo keskustelu Kanatäi - sieltä löytyy myös hyviä kuvia :smt002 asiaa helpottaa vähän se, että lääkitys on sama. Ainut on että kanatäi vaatii täydellisen desinfioinnin, mutta jos sinulla on kanat vain kesän ajan niin voit antaa pakkasen hoitaa desinfioinnin talvella .
ÖÖÖ :smt017 eikös se ole juuri toisin päin kanapunkilla 8 jalkaa ja punkki vaatii sen täyden desinfioinnin
Kiitos Kaakatin. Korjasin tekstin. Ei pitäis kiireessä kirjoitaa :smt021

Ensi kesänä voit lääkitä uudet kanat heti kun ne tulevat - varmuuden vuoksi!
Teddygirl

Re: muoks.mistä tiedän onko ne täitä vai väiveitä?

Viesti Kirjoittaja Teddygirl »

Vielä varmistan sitten että ne munatko siis vippaan suoraan kompostoriin sen 2viikkoa??eli ei varmaan voi esim antaa mummolaan kissalle,ei kai?
vardenji

Re: muoks.mistä tiedän onko ne täitä vai väiveitä?

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Voit antaa kissalle, koska vaikuttava aine ei ole ivermektiini, voit antaa koiralle, temperamaaliin sopivat... Kyllä aina jotain keksii :smt002
Jos kesäkanasi tulevat pienestä kanalasta, voit kohteliaasti kertoa omistajalle väiveistä ja vaikka ensikesäksi pyytää että myrkyttää sulle tulevat kanat ennakkoon ja pitää erillään muusta parvesta, ellei sitten hoida kaikkia kanoja jo ihan omaks hyödykseen.

Tuossa on kanapunkista
http://www.siipi.net/index.php?option=c ... &Itemid=61

Ja tässä väiveestä ja täistä
http://www.munanetti.net/viewtopic.php? ... ve#p136973
Xaus

Re: muoks.mistä tiedän onko ne täitä vai väiveitä?

Viesti Kirjoittaja Xaus »

No, me ollaan syöty columbine- munat, eikä olla kuoltu. :smt016 ja olen kuullut muidenkin niin tekevän...
Armaada

Re: muoks.mistä tiedän onko ne täitä vai väiveitä?

Viesti Kirjoittaja Armaada »

Voi ähky, kun tajusin sinulta Teddygirl hakeneeni sen kiusatun kanan :smt012
Mä silloin tutkin sen kaverin, enkä nähnyt mitään öttösiä, mut kaipa siinäkin sitten niitä on.
No, me myrkytämme koko lauman kunhan tiput vähän kasvaa.
Mitään rapsuttelu tai sukimisoireita en ole huomannut ja Myrskyksi ristimämme kananen voi mielestäni hyvin, sulkia on kovasti kasvatellut. Se karttaa vielä muita kanoja, mutta ulkoilee jo niiden lähellä ja Ruska-silkin harmiksi kukko on ihan rakastunut siihen :smt007
Teddygirl

Re: muoks.mistä tiedän onko ne täitä vai väiveitä?

Viesti Kirjoittaja Teddygirl »

Armaada kirjoitti:Voi ähky, kun tajusin sinulta Teddygirl hakeneeni sen kiusatun kanan :smt012
Mä silloin tutkin sen kaverin, enkä nähnyt mitään öttösiä, mut kaipa siinäkin sitten niitä on.
No, me myrkytämme koko lauman kunhan tiput vähän kasvaa.
Mitään rapsuttelu tai sukimisoireita en ole huomannut ja Myrskyksi ristimämme kananen voi mielestäni hyvin, sulkia on kovasti kasvatellut. Se karttaa vielä muita kanoja, mutta ulkoilee jo niiden lähellä ja Ruska-silkin harmiksi kukko on ihan rakastunut siihen :smt007
Minulla oli mielessä että pitäisi laittaa viestiä sinulle kun tajusin nyt että noilla on väiveitä,mutta se unohtui,anteeksi :smt009
Jospa sillä ei kuitenkaan olisi niitä. kun minäkin yritin tutkia sitä silloin kun tajusin että muut kiusaa,enkä löytänyt mitään? Tarkistele nyt ainakin ennekuin myrkytät ettet turhaan myrkytä?
Kun minusta tuota sukimista ja rapsuttelua on oikeasti tullut vasta nyt, ja äitienpäivänä siis muuttivat ulkotarhaan,paitsi se sinulle tullut jäi sisälle eristykseen silloin viikoksi. Olisiko nämä muut kuitenkin voineet saada sen joltain ulkolinnulta??

Tuosta munien syömisestä pyretriinin jälkeen,niin tutkailin netistä pyretriinin myrkyllisyyttä ja luulen että lyhennän tuota varo-aikaa,onhan se varulta aika pitkäksi laitettu.
Raksu

Re: muoks.mistä tiedän onko ne täitä vai väiveitä?

Viesti Kirjoittaja Raksu »

Meillä munia on käytetty itselle ja hengissä ollaan vaikka olen kanat käsitellyt. Mitään varoaikoja en siis ole käyttänyt omaan käyttöön munilla mutta muille niitä en silloin ole antanut :smt040
vardenji

Re: muoks.mistä tiedän onko ne täitä vai väiveitä?

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Mitäköhän mä tein sillon kalkkijalkaa häittäessä :smt017 Mahtokohan sillon tulla munia...
Edellisen kerran suihuttelun jälkeen annoin koiralle ja kissoille. Kissat tulee edelleen kupilleen huutamaan kun rikon munan keittiössä ja koira luulee jokasen sisään tuomani munan päätyvän kuppiinsa :smt005 Koira saa edelleen oikein likaset munat sadepäivien jälkeen :smt002 Kissat saa hautomakoneesta tyhjäks jääneet.
Vastaa Viestiin