Tiia12 elämäni ensimmäisten munien haudonta

keskustelua koneellisesta haudonnasta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Tiia12

Re: Tiia12 elämäni ensimmäisten munien haudonta

Viesti Kirjoittaja Tiia12 »

Meille syntyi 1 ainokainen , 3 munaa jäjellä eikä kuulu niistä mitään eikä edes munat liiku? 22.pvä menossa. Munat näyttää täydeltä mutta lämmöt heitelleet ehkä liian paljon. Iltaan saakka odotan sitten luovutan. Tämä musta maatiainen on niin onneton kun on yksin. Kaveri sille pitäis saadA! Jos joku mäntsälän läheltä haluaa pienestä luopua? Huomenna lähtee kone palautukseen
Tiia12

Re: Tiia12 elämäni ensimmäisten munien haudonta

Viesti Kirjoittaja Tiia12 »

Yhdessä munassa taitaa olla kuitenkin elämää :smt041 , sydän näkyy jytkyttävän kovasti,eli eloa on,kahdessa muussa ei näy mitään, miten kauan näitä vielä kannattaisi odottaa haudontapäiviä nyt 22, tai onkohan siellä jotain vammaisia tipuloita jotka kärsineet lämmönvaihteluista kovin ?
Mitä kokemuksia teillä on koska pitäisi viimeistään olla syntyneet?
Tarmokas

Re: Tiia12 elämäni ensimmäisten munien haudonta

Viesti Kirjoittaja Tarmokas »

Mä odottaisin vielä. Taidan olla ylipositiivinen :smt001 .
Jos jäähtyneet "matkan varrella", niin mulla ainakin semmoinen tunne, että kehitys pysähtyy, kun taas olosuhteet ok, kehitys jatkuu. Jos koneessa lämpötilan heittoa , niin todennäköistä, että tämmöistä tapahtunut.
En laskisi vuorokausia, vaan "kyttäisin munaa" :smt044 joka päivä, muuttuuko, sykkiikö siellä, etc.
Tsemppiä vaan :smt001
Tiia12

Re: Tiia12 elämäni ensimmäisten munien haudonta

Viesti Kirjoittaja Tiia12 »

Kiitos kannustuksesta:) nenä kiinni koneessa koko ajan :smt005
@nsku

Re: Tiia12 elämäni ensimmäisten munien haudonta

Viesti Kirjoittaja @nsku »

Moi,
meillä yks reipas siinä kans piipittää, neljä munaa vielä koneessa, mut ei niistä kuulu mitään.
Keskiviikkona vielä kolme munaa kovasti pomppi vesitestissä, mikähän voi mennä viime hetkillä pieleen?!
Kurja noiden olla yksinään. Pitänee laittaa uusi satsi tulemaan jos sais sit kaverin toiselle edes neljän viikon ikäisestä...
Tiia12

Mitä mä teen noiden munien kanssa.....elämääkö?

Viesti Kirjoittaja Tiia12 »

Siis 1 kuoriutui 21.päivänä, eloisa tipunen, 3 muuta munaa on vielä koneessa,nyt on 25.päivä menossa ja kahdessa näkyy hengitysliikkeet, voiko ne syntyä vielä :smt017 , nämä on eri rotuisia kun se ensimmäinen syntynyt . tai eikö ne vaan jaksa tehdä reikää kuoreen? Ei viittis rueta auttelemaankaan?
Jotenkin tuntuu niin epäuskoiselta mutta liikkeet näkyy selvästi, ei kuitenkaan niin että muna liikkuisi ,ei kuulu myöskään piipityksiä, miten kauan ne voi sinnitellä tuolla munassa ?
Iloisten Munatalo

Re: Mitä mä teen noiden munien kanssa.....elämääkö?

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

Jospas ne on alkaneetkin kehittymään myöhemmin. Itte olen antanut olla aina muutaman päivän yli epävarmoissa tapauksissa, tosin emon alla haudottuina, ja viimeistään sitten kun emo poistuu pesästä tutkin munat että onko ne menneet suteen. Emo yleensä tietää milloin ei enää kannata...
Tiia12

Re: Mitä mä teen noiden munien kanssa.....elämääkö?

Viesti Kirjoittaja Tiia12 »

eipä niistä mitään tullut, avasin sitten loppujen lopuksi munat ja täydellisiä tirppanoita muuten,mutta henki ei vaan kulkenut :smt010 ,jopa ruskuaispussi oli vetäytynyt sisään, onneksi sain tipulle kavereita suunnilleen samanikäisiä tästä mäntsälästä :smt023 , ja kone lähti palautukseen ja /takuuhuoltoon . Ehkä parempi tuuri ensi kerralla haudonnassa,kunhan kone joskus sieltä sitten saapuukaan,
Pirjo

Re: Tiia12 elämäni ensimmäisten munien haudonta

Viesti Kirjoittaja Pirjo »

Tiia12 kirjoitti:Jouduin teippaamaan tänään yhden paduan-vauvan jalat,kun ne oli ihan haarallaan, uskon että parin päivän hoito auttaa,koska seisoo tuettuna tosi jykevästi.
Teipin laitoin pitkittäissuunnassa puoliksi ja teippasin jalat ihan suoraksi, hieman kömpelösti nyt liikkuu mutta liikkuu kumminkin. Välillä kellahtaa mutta nousee pontevasti yhteen, onko jollakin kokemusta miten nopeasti nuo teipit voi ottaa pois, olisiko pari päivää sopiva aika ? :smt017
Saitko niitä Padun jalkoja oiottua?
-minulla oli vielä tänä aamuna sellainen ´hiihtäjä` jolla toinen jalka sojotti ihan sivulle eikä pystynyt kävelemään ollenkaan...armahdin poloisen :smt010
Tiia12

Re: Tiia12 elämäni ensimmäisten munien haudonta

Viesti Kirjoittaja Tiia12 »

Ne oikeini oikein hyvin, teippasin ja pidettiin teippejä n.3 päivää ja hyvät tuli, nyt ei erota enää ollenkaan kenellä on jalka ollut huonona :smt038
Tiia12

Re: Tiia12 elämäni ensimmäisten munien haudonta

Viesti Kirjoittaja Tiia12 »

Neljässä hybridin munassa reikä :smt041
@nsku

Re: Tiia12 elämäni ensimmäisten munien haudonta

Viesti Kirjoittaja @nsku »

Jee!!! peukut pystyyn että pian on tipusia ;)
Tiia12

Re: Tiia12 elämäni ensimmäisten munien haudonta

Viesti Kirjoittaja Tiia12 »

Tipu syntynyt yöllä ja tää on oikein tehohuutaja, piipitti jo munassa niin että koko keittiö raikui ja kuulin yläkertaan saakka aamulla että nyt jotain on tapahtunut. nyt uskon että herättää piipityksellään muun porukan, kohta saapi kaverin :smt048 kuudessa munassa jo reikä.
Aikas onnettoman näköinen vielä, on kuivunut mutta on vielä vähän epäsiistin näköinen mutta kohta kaunistun
Kuva

Uploaded with ImageShack.us
Hellan lettas

Re: Tiia12 elämäni ensimmäisten munien haudonta

Viesti Kirjoittaja Hellan lettas »

Tässäkö eka tehotyttö? Onneaonnea! Mun "Akat" ne antaa ootella... :smt040 :smt044 :smt044
ninanni

Re: Tiia12 elämäni ensimmäisten munien haudonta

Viesti Kirjoittaja ninanni »

onko siellä säröt kasvaneet? :)
Vastaa Viestiin