Risteytys kanat

keskustelua roduista ja risteytyksistä

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

tinttu

Re: Risteytys kanat

Viesti Kirjoittaja tinttu »

En saanut laitettua kuvia, ei hyväksy mun sähköpostiani ja jostain syystä sitä vaatii. Olkoot sitten :smt021
vardenji

Re: Risteytys kanat

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Laita kuvat mulle säpoon, niin voin laittaa ne sulle tänne :smt002
tinttu

Re: Risteytys kanat

Viesti Kirjoittaja tinttu »

Hienoo, Vari, kiitti :smt001 :smt038
vardenji

Re: Risteytys kanat

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Voi mennä jonkin aikaa, photobucket ei taas kerran lataa kuvia... :smt019 Koitan vähän ajan päästä udelleen.
tinttu

Re: Risteytys kanat

Viesti Kirjoittaja tinttu »

Juuh, ei mittään kiirusta...Itte en niitä tänne ois saanut ikunas! :smt002
vardenji

Re: Risteytys kanat

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Ja sitten tintun kuvia, photobucket oli vaan ylikuormittunu päivällä eikä siks toiminu. Illalla rauhallisempaa.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Siinä tais olla kaikki :smt001
tinttu

Re: Risteytys kanat

Viesti Kirjoittaja tinttu »

Kiitos kaunis, Vari!! Tuo komia valkoinen yläorrella, missä mustia pilkkuja on sitten muuten nykysin jumalttoman komia kukko! :smt003
tinttu

Re: Risteytys kanat

Viesti Kirjoittaja tinttu »

...Niin ja tuossa siis osa kanasistani, noita ruskeankirjavia brahmasekoituksia on vielä muitakin, mm Jooseppikukko...Mutta en viittiny niitä laitella kun ovat kutakuinkin samanolosia kaikki. Ja sitten mun ainokainen ei sekotuskana, Amalia-silkki ei myöskään kait näy kun kerran sekotuksia piti näyttää :smt002
Raksu

Re: Risteytys kanat

Viesti Kirjoittaja Raksu »

Ihanan näkösiä ja kauniin värisiä kanoja tintulla :smt060
tinttu

Re: Risteytys kanat

Viesti Kirjoittaja tinttu »

Kiitos :smt001 Saattaapi lisääntyä yhellä orpillakin :smt002 Sain meinaa munan ja Ruusa sitä nyt hautoo...
AnetteMilli

Re: Risteytys kanat

Viesti Kirjoittaja AnetteMilli »

Ihania kanoja! Tuo toiseksi viimeisessä kuvassa oleva kana on myä sykähdyttävä :smt045 mutta kauniita kaikki!
tinttu

Re: Risteytys kanat

Viesti Kirjoittaja tinttu »

Mikä niistä? Näytti olevan montakin taas popsimassa :smt002 Harmaa ihanuus on Helmiina :smt049 Hän nyppää mua hellästi hihasta ellen huomioi ja on yllensä mun lähellä kun sinne meen :smt003 Kirjava on Saimi, just sain siltä ekan munan(luulisin näin, kun olikin yks ihan ruskee eikä ennen oo ollut ja löysin rouvan eka kertaa munintapesästä Ruusan vierestä). Valkoinen tupsupää on Tilda, tuli meille Tonyna mutta kun isännys on Toni niin meni mini vaihtoon, hänen munasensa myös Ruusan alla ja tuo sen vieressä on kukko Herra Anelma, joka etsii kotia kun kerran kukoksi muuntuikin. On nyt ihan erinäkönen kuin tuossa, on komea kuin mikä ja tosi miehekäs kiljukaula, on helttaa ja on harjaa, niin iso että ihan letkattaa päälaella ja voi sitä uhmakasat astuntaa kun se marssii ja keekoilee :smt005
tinttu

Re: Risteytys kanat

Viesti Kirjoittaja tinttu »

Niin se toinen muna joka hautuu, ei siis orpin vaan Tildan, on toivonmukaan Tildan ja Herra Anelman, joka sitä on ainakin polkenut oikein urakalla...Tosin tuntuu olevan myös rouva meitin pääkukko-Merlinin mieleen. Kun nyssi vaan tulis kanoja jos niistä tipuja tulee...Kukkoja on jo kaksi liikaa ja pelkään miten keväällä käy.
max3

Re: Risteytys kanat

Viesti Kirjoittaja max3 »

-Mitä rotuja?
JättiKochin, rokki, hy-line ja Isa Brown
-Oliko "vahinko" vai tieten harkittu risteymä?
Harkittuja tietääkseni.
-Oletko ollut tyytyväinen risteytykseen?
Olen tosiaan.
-Mitä ominaisuutta vielä kaipaisit?
En osaa kaivata muuta.
-Onko säänkestävä?
Sen minkä tarvii.
-Ovatko hyviä munimaan?
Ihan huippuja. Eivät varmaan pitkälle jää tehomunijoista.
-Minkäkokoisia munia ja kuinka paljon?
Isoja, ei meinaa kennoon mahtua ja lähes joka päivä munivat (n.kk tauko talvisin)
-Löytyykö hautomahalukkuutta?
Yksi hautonut kaksi pesällistä, mut onneksi ei sen enempää.
-Hoitaako tipuja?
Hoisi hyvin kaikki tiput.
-Mikä on aikuiskoko?
Aika isoja ovat.
-Löytääkö hyvin ruokansa myös ulkona?
Kyllä koko piha myllätään.
- Keksikää itse jotain mukavaa tähän vielä.
Hyvä luonteisia ja kauniin värisiä kukkoja. :smt003
AnetteMilli

Re: Risteytys kanat

Viesti Kirjoittaja AnetteMilli »

TINTTI
Tuli näköjään väärä kuvan numero mulle :smt003 kolmanneksi alin siis, kuvassa vain yksi :smt001
Tuoko musta kauliksinen valkea on kukko?
Vastaa Viestiin