Faverolleja?

keskustelua roduista ja risteytyksistä

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
kotkotko

Re: Faverolleja?

Viesti Kirjoittaja kotkotko »

No sitten nuo vaaleat tipuset on kaikki mahonkeja tai sinnepäin. Kiitos Tuulia :)
harrastaja

Re: Faverolleja?

Viesti Kirjoittaja harrastaja »

kotkotko kiitos että laitoit kuvan mulla on 2 ihan samanlaista ja sain minäkin selvyyden värille
naibunuuni

Re: Faverolleja?

Viesti Kirjoittaja naibunuuni »

Pistänpä minäkin tuosta meitin mustasta Ursulasta kuvan tänne :smt040
Ihan kokomusta tuo rouva kyllä on :smt045 vaikka tuossa ulkona otetussa kuvassa aurinko hassusti häikäisee ja saa parran näyttämään harmaalta ja osan harjantyvestä punaiselta :smt017 :smt001

Kuva
rilla

Re: Faverolleja?

Viesti Kirjoittaja rilla »

Hei naibunuuni! Ton sun faven sisko on hopeakaulainen. Eli muuten musta,mut hopeinen pitsikauluri hänellä.
Mä en osaa noita kuvia tänne laittaa. :smt023
naibunuuni

Re: Faverolleja?

Viesti Kirjoittaja naibunuuni »

Niinhän se muistaakseni olikin :smt045
Todella kaunis sekin! :smt055

Mä yritin tälle ehdotella kaikenlaisia nättejä nimiä mutta nuo muut perheenjäsenet oli sitä mieltä, että Ursulalta näyttää... joten oli pakko antaa periks :smt005
Mutta Ursulakin on todella ihuna ja arvonsa tunteva sylirouva. Kuuluu ihan sinne lauman johtoportaaseen tämä leidi!
Moni täällä kanoja katsomassa käynyt on tätä ihastelleet kun on niin komea ja suurikokoinen kana :smt038

Jos haluat kuvanlaittoa kokeilla niin täälä oli hyvät ohjeet laadittu :smt023
http://munanetti.net/viewtopic.php?f=6&t=22159
Atla11

Re: Faverolleja?

Viesti Kirjoittaja Atla11 »

Meidän Faverollet nimettiin Star Warsin mukaan. Kukko on Skywalker, yksi lohen värinen on Chewbacca, musta on Darth Vader ja kaksi (öö onko ne nyt sitten Partridge väriltään) ovat Ewokeja. :smt040
Jaana

Re: Faverolleja?

Viesti Kirjoittaja Jaana »

Nostelen vanhaa ketjua kysellen että mistä, oi mistä näitä voisi saada? Tuntuu että ovat kiven alla - niin munivat kuin nuorikotkin, siitosmunatkin voisi kelvata tätä menoa. Meillä favekukko Seppo kaipaisi omanlaista seuraa ja olen totaalisen ihastunut kyllä näihin muutenkin. Mahtava lookki ja luonne!
naibunuuni

Re: Faverolleja?

Viesti Kirjoittaja naibunuuni »

Ainakin tuola Facebookin munanetti ryhmässä on Faverolle kanoja ollut vähäväliä myytävänä :smt023
Ihan tuossa äskettäinkin oli jollakin muutama lohen värinen kanaati kaupan sielä.
Meilläkään ei yhtäkään "ylimääräistä" Faverolle kanaa ole vaan kaikki ovat tulleet jäädäkseen.
Toivottavasti löytäisit Sepolle omansorttisensa kanaköörin paimennettavaksi! :smt001
Jaana

Re: Faverolleja?

Viesti Kirjoittaja Jaana »

Neljä nuorikkoa meillä nyt onkin. Silverit ja lohet. :)
Jaana

Re: Faverolleja?

Viesti Kirjoittaja Jaana »

Miten sujui faverollekesä?
Meillä nuoriso alkoi munimaan syys-ja lokakuun aikana. Yllättävän hyviä munijoita ovat, todella tyytyväinen olen.
Kesällä kuoriutui muutama konetipukin. Kukkojahan ne mutta erittäin miellyttäväluonteisia ja reippaita poikia. Pitoon päässeet.
Nyt näyttäisi yksi silver kiinnostuneelta lättyilyyn, ainakin vaikuttaa siltä. Vielä on muristen jättänyt sikseen kun olen kerännyt munat.
Kuinka hanakoita teillä olleet hautomaan? Ei kovinkaan kehuttu siitä ole rotu, erinomaisia emoja tuntuvat olevan. Käy vieraidenkin tiput kainaloon.
piiparinen

Re: Faverolleja?

Viesti Kirjoittaja piiparinen »

mein favet ei ole koskaan hautonut eikä edes yrittäny alkaa hautoa..niitä on tosin vain 2 kpl...mutta ainakaan
meillä ei favet haudo. kiva, rauhallinen rotu minusta(tosin enzo on mitä on :smt003 ).
Vastaa Viestiin