Faverolleja?

keskustelua roduista ja risteytyksistä

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
smari

Viesti Kirjoittaja smari »

HiltaHelikopteri kirjoitti:Mustista tai mustavalkoisista faveista ei taida parissa viikossa saada sukupuolia selville kuten salmoneista?
Joo ei, eli niitten kanssa saa odottaa sen minkä muittenkin kanssa että sukupuolet erottaa. Hiukan se kyllä häiritsee elämää kun pitää monta viikkoa kulkea peukalo pystyssä ja hokea "olkaa kanoja olkaa kanoja olkaa kanoja...".
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4446
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Eikä :smt005 Siinähän puutuu peukalo ja tulee jännetupentulehdus! Mä oon nyt mukamas tehnyt tarkkoja tirkistelyjä sukupuolten erottamisesta, mutta kun ei liity vain faverolleihin, niin taidan rustata uuden topiikin tuonne tipulaan...
smari

Viesti Kirjoittaja smari »

Ei muuten tuu jännetupentulehdusta mulle. :smt003 On nyt jo tulehtunu vasuri sormista, ranteista, kyynäristä ja hartioista ja niitten väleistä. Oikeessa vaan toi jännetupentulehdus. Hyvä Hilta kun autoit hoksaamaan mistä se johtuu!
kukko

Re: Faverolleja?

Viesti Kirjoittaja kukko »

Kuinka monta munaa faverolle munii viikossa.
Hansu

Re: Faverolleja?

Viesti Kirjoittaja Hansu »

Mitenkäs niiden lohenväristen favetipujen siipisulkien värit nyt menikään? Kukoilla mustat ja kanoilla ruskeat siipisulat...juu, mutta siis tuolla meidän AINOKAISELLA favetipulla on muutoin vaaleanruskeat siipisulat, mutta uloimmissa (eli siellä ihan siipien ulkosyrjässä) sulissa on keskellä mustat rantut. Onko tuo siis kukko :smt017 ? Mä niin toivon, että joku julistaisi kanaksi vaan lienee turha toivo :smt003 . Kuvankin voin nappasta, jso se tilannetta selventää...
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4446
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Re: Faverolleja?

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Hansu: voipi niillä kanoillakin olla pikkuisen mustaa siivissä eli nappaapa se kuva ja kerro tarkka ikä kuvanottohetkellä :smt002 Pariviikkoisista näkyy parhaiten tuo väriero.
Hansu

Re: Faverolleja?

Viesti Kirjoittaja Hansu »

HiltaHelikopteri kirjoitti:Hansu: voipi niillä kanoillakin olla pikkuisen mustaa siivissä eli nappaapa se kuva ja kerro tarkka ikä kuvanottohetkellä :smt002 Pariviikkoisista näkyy parhaiten tuo väriero.
Mä lupaan huomenna kuvan. Saa vanhin tyttö pitää tipua sylissä ja mä kuvaan... Huomenna tulee iltapäivällä tasan kaksi viikkoa ikää :smt004
Hansu

Re: Faverolleja?

Viesti Kirjoittaja Hansu »

Tässä näitä kuvia. Siipi siis tuosta yläpuolelta ja näin ''lepotilassa'' ruskea mustilla viiruilla, mutta levitettynä tuolla uloimmissa on enemmän mustaa. Kukko tuo varmaan?

Kuva

Uploaded with ImageShack.us
Kuva

Uploaded with ImageShack.us

Ja pistänpä tähän samalla kuvan orppitipusta (oletetusta) ja sen pienistä heltoista. Voiko noista päätellä kukoksi vai onko pikkukanoillakin tuollaiset?
Kuva

Uploaded with ImageShack.us

Ja vielä samaan syssyyn oletetun brahman varvas. Onko tuosta isona haittaa/oikeneeko vielä?
Kuva

Uploaded with ImageShack.us
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4446
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Re: Faverolleja?

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Juu, kukolta näyttää favetipu, kun on noin mustasiipinen. (Tässä ketjussa mun favetipuja samassa iässä: http://www.munanetti.net/viewtopic.php? ... A&start=45 ...mun eka favekukko näytti mukamas kanamaisen ruskeasiipiseltä pariviikkoisena, koska kokemattomuus 'elätteli toivoa' ;) )

Oletetusta orppitipusta en osaa arvailla, kun ei ole omaa kokemusta, mutta isot heltat sillä kyllä on. Oletetusta brahmatipusta sanoisin, ettei se ole brahma tai ei ainakaan valioyksilö, koska on paljasvarpainen. Nuoren yksilön varpaan voi lastoittaa oikeaan asentoon. Jos sekin on 2-viikkoinen, niin kana täytyy olla olipa mikä rotu/risteytys tahansa :smt045
Hansu

Re: Faverolleja?

Viesti Kirjoittaja Hansu »

JOs se on yllärimuniin putkahtanut yksi erityisylläri :smt002 . Ruskeiden munien piti olla puhtaita eli joko faverollen, brahman tai orpin...enkä osannut katsoa tuota faveksi tai orpiksi :smt003 ... Vaan sitä minäkin ihmettelin, kun ei ole jalkasulkia... No, katsotaan mitä siitä kehkeytyy :smt045 . Onpas vaan tuuria, jos sekä ainokaisesta favesta ja noista parista orpista on kaikki kukkoja :smt021 . Mulla on kohta pelkkiä kukkoja kanala täynnä, kun eihän niitä raaski hävittää :smt048
kukko

Re: Faverolleja?

Viesti Kirjoittaja kukko »

milloin faverollet aloittaa muninnan
Jo&Ni

Re: Faverolleja?

Viesti Kirjoittaja Jo&Ni »

A P U V A!

Nyt on tämä muna avun tarpeessa!

Olemma hankkimassa faverolle-kanasia Suwitsulta ja kukkosenkin jostain haluttais...
Oliskos jollain sopivan vierasta sulhasta noille kanasille?
Vapunaattona olis tarkotus niitä ajella pohjanmaalle päin.....
mammanelukat

Re: Faverolleja?

Viesti Kirjoittaja mammanelukat »

Faveja keski-pohjanmaa/toholampi seutuvilla? tai kellä siitosmunia saatavilla? mieluiten lohenvärisenä,keltaisena... :smt060
Tuulia

Re: Faverolleja?

Viesti Kirjoittaja Tuulia »

Kuinkas paljon mustaa siinä kanatipun siivissä saa olla, onko nää kumpikin kukkoja vaiko vain tuo mustempi siipinen oikealla.
Kuva

Näistä ei varmaan tiedä mitään, mutta minkä värisiksi nää tulee, ja missä iässä erottaa sukupuolet ??????
Kuva
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4446
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Re: Faverolleja?

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Onko Tuulian ylimmän/ekan kuvan etualan tipuset siis lohenvärisistä vanhemmista?
Vastaa Viestiin