Mikä lämmitys?

lintulat, tarhat jne.

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Avatar
tipsi
riikinkukko
Viestit: 1075
Liittynyt: 30 Touko 2007, 06:02
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Mikä lämmitys?

Viesti Kirjoittaja tipsi »

Mulla on ko. firman 600 w matalalämpöpaneeli (eri kuvastosta kuin tuo), termostaatilla. Tosin en ole vielä sitä muuta kuin kokeillut yhden yön yli, ja ainakin silloin huomasi selvästi että ilmakin oli lämmintä. Ankkalamme on sisäpinta-alaltaan reilu 3 m2, joten en tiedä miten tuo sitten toimii isommassa tilassa. Ja vielä tosiaan en ole päässyt käyttämään sitä tositoimissa :smt001 Myydään-osiossa oli keskustelua paneeleista kun joku oli myymässä matalalämpöpaneeleitaan.
Ankkoja, kanoja ja lampaita.
kruttu

Re: Mikä lämmitys?

Viesti Kirjoittaja kruttu »

Olen tilaamassa tällaisia lämmittimiä: http://www.joonaslokki.fi/hylite.htm . Onko riskinä, että kanat käyttävät niitä orsinaan, jos suojakoteloa ei ole? Tulisivat kanoille, joilla ei siis ole mitään vakkariortta tuossa tilassa vielä.
Iloisten Munatalo

Re: Mikä lämmitys?

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

Varmaan ihan käyvät jos hommaa ton suojaritilän myöskin, taidan tilata samat :smt002
javu

Re: Mikä lämmitys?

Viesti Kirjoittaja javu »

Täsmälleen samannäköisiä putkilämmittimiä saa (sai ainakin kuukausi sitten) Hong Kongeista, hinta oli 180 watin putkella alle 30 euroa. (en muista tarkkaan, voi olla että oli 25 euroakin).
Kärttyämmä

Re: Mikä lämmitys?

Viesti Kirjoittaja Kärttyämmä »

javu kirjoitti:Täsmälleen samannäköisiä putkilämmittimiä saa (sai ainakin kuukausi sitten) Hong Kongeista, hinta oli 180 watin putkella alle 30 euroa. (en muista tarkkaan, voi olla että oli 25 euroakin).
On edelleen, 80W 15,95e ja 180W 22,95e

Juttelin tutun sähköalan ihmisen kanssa, joka totesi että ei haittaa vaikka itse hiukan tuunaa ja lisää johdon sisäänmenoon hiukan silikonia, kun ei edes kotimaiset "luotettavat" valmistajat onnistu tekemään laitteita, joiden IP -luokitukset pitäisi ihan tarkalleen paikkansa.

Tuon suojaritilän tekee tumpelompikin itse kanaverkosta/minkkiverkosta ja tukevamman kiinnityksen lämmittimelle (omat muovirimpulat varsin heikon oloiset) vaikka reikäpannalla, minkä päällystää puutarhaletkunpätkällä tai jeesusteipillä :smt001
Pia

Re: Mikä lämmitys?

Viesti Kirjoittaja Pia »

Meillä tuo Honkkarin isompi lämmitin 180w ja näin pikkuviileillä se on nostanut n 8 kuution ilmamassan lämpöä 10 astetta verrattuna ulkolämpötilaan (kun sisällä vasta 2 kania tuomassa lisälämpöä ja katto eristämättä). Nyt ei ole tarvinnut käyttää sen jälkeen kun 8 kanaa ja 1 kukko muuttivat sisätiloihin ja kattoon saatiin yksi villakerros. Nuo siivekkäät nostavat aika tasan 10 astetta myös tuota lämpötilaa, ainakin päivisin kun ovat liikkeessä. Vielä olisi tarkoitus laittaa 10cm lisää villaa kattoon, jotta pärjäävät pakkasilla.

Meidän lämmitin on n. 40 cm lattiasta. Tuon lämmittimen yläpuolelle (n. 20 cm) ollaan laitettu lauta kulmaraudoilla seinään kiinni ja laudan reunaan orsi. Näin kanaset ja kukkonen voi talvella lämmitellä orren päällä kun lämpö tulee alhaalta päin ja lauta suojaa lämmitintä kakkakikkaroilta. Tuo meidän lämmitin ei tule kauhean kuumaksi, eli ei tarvi pelätä että omat sormet saati kanojen pyrstösulat korventuisivat. Putsailen aina välillä turvepölyt päältä pois.

Tuo silikoni olikin oiva idea! Nyt olen vain käyttänyt tuota aina pinteestä pelastavaa jeesusteippiä :)
Karhurouva

Re: Mikä lämmitys?

Viesti Kirjoittaja Karhurouva »

Honkkarin putkilämmittimen ip on 55. Piti rohmuta noita heti useampi, kun kerran reissun päällä satuttiin moisen liikkeen läheisyyteen. Asennettu ei ole vielä, joten käyttökokemuksista en tiedä... Tosin ei ole vielä vedetty sähköjäkään loppuun saakka. :smt005
kruttu

Re: Mikä lämmitys?

Viesti Kirjoittaja kruttu »

Minä päädyin tuohon kalliimpaan, vaikka tiesin niillä olevan sama luokitus. Teen tässä pitkän aikajänteen hankintaa, jossa on aika paljon merkitystä sillä, keneltä tuotteen ostan, että saan vastauksia kysymyksiini koskien juuri tätä tuotetta ja että ylipäänsä myyjässä ei ole mun silmiini mitään epäilyttävää. Hintaero on kyllä huima.

Ajattelin itsekin, että teen verkosta suojan, jos se tuntuu tarpeelliselta. Katsotaan nyt, miten saadaan edes sähköt pelittämään tuolla vanhassa navetassa.
Kärttyämmä

Re: Mikä lämmitys?

Viesti Kirjoittaja Kärttyämmä »

kruttu kirjoitti:Minä päädyin tuohon kalliimpaan, vaikka tiesin niillä olevan sama luokitus. Teen tässä pitkän aikajänteen hankintaa, jossa on aika paljon merkitystä sillä, keneltä tuotteen ostan, että saan vastauksia kysymyksiini koskien juuri tätä tuotetta ja että ylipäänsä myyjässä ei ole mun silmiini mitään epäilyttävää. Hintaero on kyllä huima.
Honkkarillahan on vallan hyvä asiakaspalvelu ja tuolla kalliimman hinnalla kun saa 10+ halpista, mitkä on perusperiaatteeltaan identtisiä (hyvin simppeliä sähköä) niin eipä paljoa tarvi kysellä, jos hirvittää, niin ostaa yhden ylimääräisen ja vie sähkömiehelle "ruumiinavaukseen" saa tarkkaa, puolueetonta tietoa komponenttien laadusta.
Avatar
tipsi
riikinkukko
Viestit: 1075
Liittynyt: 30 Touko 2007, 06:02
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Mikä lämmitys?

Viesti Kirjoittaja tipsi »

Mä olen kanssa kauhean skeptinen noiden halpafirmojen tuotteita kohtaan. Köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa!

Mut joo, mun piti hieman päivittää käyttökokemuksia tuosta matalalämpöpaneelista. Taitaa olla aika tehokas laite, ainakin pienessä tilassa, sillä vaikka termostaatti oli säädetty minimiasentoon (alle 5 astetta), niin ankkalassa oli 6-7 astetta puolen metrin korkeudella. Lämmitin siis oli päällä sinä yönä kun ulkona oli vajaa kymmenen astetta pakkasta. Ankoille tuo sisälämpötila saisi olla matalampi, ettei räpylöitä sitten ala jäätää ulkona kun lämpötilaero sisä- ja ulkotilan välillä on suuri. Mut joo, taidan seuraavan kerran lämmittää vasta kun pakkasta on kunnolla.
Ankkoja, kanoja ja lampaita.
Kärttyämmä

Re: Mikä lämmitys?

Viesti Kirjoittaja Kärttyämmä »

tipsi kirjoitti:Mä olen kanssa kauhean skeptinen noiden halpafirmojen tuotteita kohtaan. Köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa!
Aivan, siksi pitää joskus nähdä hiukan vaivaa ja selvittää mitä on ostamassa.

"Keystone Electronics were founded in 1990 with the philosophy of combining the flair of European Design with the lower production costs of the Far East."
Eli eurooppalainen suunnittelu yhdistettynä aasian halpoihin tuotantokustannuksiin.

"Joonaslokki Ky on solminut sopimuksen brittiläisen Keystone Electronicsin kanssa Hylite-putkilämmittimien maahantuonnista."

Aihe on sikäli tuttu, että omallakin työpaikalla on "sourcing company" osasto, mikä teettää aasiassa tavaraa isoille kauppaketjuille. Kaikki tuotteet kuitenkin käy Tukesin hyväksyttävinä, niille on ihan normaali lain määrittämä huolto ja takuu ja kesto on ihan tuurissaan, toinen kestää 6kk siinä missä toinen 10v vaikka "sama" tuote kyseessä.
kaisumaria
siebenbürger
Viestit: 521
Liittynyt: 12 Maalis 2010, 12:38
Paikkakunta: Pyhämaa (Uusikaupunki)

Re: Mikä lämmitys?

Viesti Kirjoittaja kaisumaria »

Kiitos Kärttyämmä, tämä tuli kerralla selväksi, samaa mieltä olen ollut koko tämän putkilämmitinkeskustelun
ajan. Nyt vaan odottelen koska toi ukkokulta ehtii metsä- ym hommiltaan kiinnittämään putkea kanalaan.
Ei tunnu mikään kiire olevan ainakaan säiden suhteen, 8,3 astetta lämmintä ja suulperi paistaa :smt045 .
Ei tästä mitään tule, mutta yritetään nyt kuitenkin
Karhurouva

Re: Mikä lämmitys?

Viesti Kirjoittaja Karhurouva »

Meilläkään ei ole vielä asennettu, on vielä niin lämmin ja pakkasellakin kanala on pysynyt mukavan lämpimänä. Kosteutta poistamaan saisi kyllä jo jotakin virittää, taas vihmonut vettä pitkin päivää.
Heltta

Re: Mikä lämmitys?

Viesti Kirjoittaja Heltta »

Meille tilattiin ja asennettiin alkusyksystä kanalaan Elfoil 300w matalalämpöpaneelit termostaateilla. Toistaiseksi ovat toimineet moitteettomasti ja pitäneet lämmön tasaisena, mutta kovia pakkasiahan nyt ei vielä ole ollutkaan. Hinnaksi kahdelle paneelille tuli muistaakseni noin 340€ termostaatteineen. Niillä lämpiää siis kanalarakennuksen kaksi eri puolta, eli yhteensä noin 13m2. Naapurin sähkömies kävi kytkemässä levyt paikalleen munapalkalla. :smt003
Tirppa

Re: Mikä lämmitys?

Viesti Kirjoittaja Tirppa »

Kävin kanssa ostamassa Honkkarista tuollaiset putkilämmittimet ihan kokeeksi..80w 60cm pitkä ja 240w 130cm pitkä tanko.Ton lyhyemmän ajattelin virittää ponien varustekaappiin kosteutta poissa pitämään ja ton pidemmän kanalaan. Noi oli ainakin halpoja -50% alennuksessa olivat :smt001
Vastaa Viestiin