verkko-ongelma

lintulat, tarhat jne.

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

katiska

Re: verkko-ongelma

Viesti Kirjoittaja katiska »

Jyväskylässä Agrissa: silmäkoko 50mm, korkeus 180cm, pituus 50m, hinta 130 euroa.
minnimanni

Re: verkko-ongelma

Viesti Kirjoittaja minnimanni »

siimis kirjoitti:Hmm... Hyvinkään Agrissa ei ollut kuin jotain onnettomia kokoja - ja kalliita. Toi lietelantalan suojaverkko on liian matalaa, noi meidän älypäät menee siitä heittämällä yli :smt002 Ja sit se EI saa olla liian tukevaa, koska muuten siihen yläreunalle voi lennähtää. Kanaverkko on just sopivan lötköä, se ei houkuttele istuksimaan. Paljonko tuo kanaverkko maksoi Hämeenlinnassa?

Savenmaalla korkein kanaverkko on 150 ja Lektar myy vain joko 10 tai 50 metrin rullissa :smt017
En muista millään paljonko makso mutta ei se hirveen kallista ollu kun kerran raskin sen ostaa. Jos jostain löydät ja ostat tota 2m korkeeta 50m rullan etkä tarvi kaikkea niin voin ostaa sulta loput, tars kesällä tehä lisää tarhoja ja verkkoo menee paljon kun teen katotkin verkosta. Vanhaa on joku 25-30m jäljellä mutta se ei riitä ihan.
mik

Re: verkko-ongelma

Viesti Kirjoittaja mik »

Ja mä oon kysynyt mun kaverilta, mut e ollut eilen töissä. Soitti mulle aamulla ennen ku lähti töihin ja muistutin verkosta. klo 15 laitoin tekstarin, et MUISTA MUN VERKKO. Ei oo vastannut. Et ehkä sil menee aika oikeitten asiakkaitten kanssa, osa porukasta on varmaan lakossa, joten saa hulluna tehdä töitä. Mut laitan tänne saatavuus/hintatietoja, het ku se kaveri vastaa mulle.
mik

Re: verkko-ongelma

Viesti Kirjoittaja mik »

Nyt se kaveri soitti. 2 m korkeeta on 40 mm silmällä 50 m rullassa.

tiukkaa hintaa en kysynyt, kun siellä ei oikeen ollut mulle verkkoa. Mä haluun 120 korkeeta ja pienemmällä silmäkoolla, mut en viitsi maksaa 10 m rullissa. Tulee törkykalliiks.
mik

Re: verkko-ongelma

Viesti Kirjoittaja mik »

*huokaus* Jos kaveri laskee mulle kunnon hinnan tosta 2 m korkeesta, niin otan sen 50 m. Mut en tarvii itse kuin 26 m, joten voin sit myydä lopun tarvitsevalle.
siimis

Re: verkko-ongelma

Viesti Kirjoittaja siimis »

Sorry, tilain jo tohon meidän paikalliseen rullan itsekin. "Sopuhintaan" 130 :smt012

Vanhat tarhat on nyt purettu. Tarhasta on sahattu moottorisahalla matalaksi yks iso koivun kanto. Viimekesäinen hake on haravoitu kasaan ja vanha kanaverkko asennettu maata vasten + hake haravoitu takaisin verkon päälle. Meinasin pistää nimittäin kanitkin tuohon samaan tarhaan :smt002 Miehellä vaan on käsi paketissa, kun se leikattiin viikko sitten tiistaina ja siitä ei ole paljon apua uuden tarhan rungon kokoamisessa, pöh! Saan tehdä varmaan suurimman osan itse, mutta mikäs siinä...
mik

Re: verkko-ongelma

Viesti Kirjoittaja mik »

Noh, mulle tulee kyl huomattavasti halvemmalla, kun toi 130 egee on normihinta. Siit semmoi ehkä -25 pinnaa pois.
siimis

Re: verkko-ongelma

Viesti Kirjoittaja siimis »

No niin! Tarhat valmiit :smt041 Ainoa :smt011 - sain käytettyä melkein koko 50 metriä verkkoa?! Pieni virhearvio menekissä... :-" En viitsi siis edes ajatella, mitä noi tuli maksamaan...

Kaksi verkkokatollista tarhaa ja yksi iiiiso "laiduntarha" koivikossa kesäksi. Frouvat kävivät kurkkimassa luukuilla, mutta eivät vielä uskaltautuneet kuin portaille. Pari kyyhkystä oli kyllä heti testaamassa uutta lentotilaa, olleet raukat koko talven sisäruokinnassa.

Nää ei kyllä nyt ole pikkulinnun pitäviä, mulla oli tarhassa myös västäräkki ja peltosirkku! Hetkellisesti :smt002 Tuohon kesätarhaan pitäis vielä tehdä sellainen katettu osio, siihen täytyy varmaan ostaa lisää verkkoa :smt012 Ja meinasin pistää valokatteen. Talveksi sen vois muovittaa sitten sivuilta, sais jatkettua ulkokautta kivasti.
Avatar
Böödi
nuorikko
Viestit: 50
Liittynyt: 25 Loka 2008, 11:09
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: verkko-ongelma

Viesti Kirjoittaja Böödi »

Maaseudussa oli tänään koirille verkkoaitaa/elementtejä.... Kattelin vähän "sillä silmällä"
josko kanatarhaa...... kallista, mut elämä on :smt012 http://www.huacaya.ota.fi
Alhoja, silkki, valkohuntu, orpington ja paduan.
viiriäiset

Re: verkko-ongelma

Viesti Kirjoittaja viiriäiset »

Jeesss!!! löydettiin putkiliikkeestä 2m korkee ja 50m pitkä kana verkko rulla.keskustelu: paljonko toi maksaa? ai toi saatanan verkko rulla joka on pyörinyt täällä aivan helvetin kauan? niin just toi? no anna 60e niin saa ton vitun verkon helvbettiin täältä! joo otetaan toi. no hienoa! yms. Niin myyjä oli ilmeisen tympääntynyt siihen verkkoon ja halvalla saatiin. sitten puu kaupoilla ostimme paljon lautaa ja 2x2 niin päljon nää maksaa? anna 15e. ei ollu kallista!!
Paltsi

Re: verkko-ongelma

Viesti Kirjoittaja Paltsi »

Olit oikeassa paikassa oikeaan aikaan Viiriäiset :smt003
siimis

Re: verkko-ongelma

Viesti Kirjoittaja siimis »

Joo-o, kadehdittavan hyvä tuuri, viiriäiset!

Meillä on kanat aloittaneet ulkokauden :smt023 Jännä vaan, että tuossa tarhassa, mitä on jatkettu isommaksi, kanat oleilee ja kuopii vain vanhan tarhan alueella! Eli uusi aidattu alue on tyystin "korkkaamaton"! Ihan kuin välissä olis näkymätön verkko. Varovainen eläin, kana?

Ja sitten tuli huomattua, että orppi-Kurko on talven aikana kasvanut kokoa. Vanha reikä kanalan seinässä ei ole enää Kurkon mentävä.... Jää hartioista kiinni!
tinttuli

Re: verkko-ongelma

Viesti Kirjoittaja tinttuli »

Porin Tokmannin puutarhaosastolla oli kaksi rullaa hitsattua koiraverkkoa, alhaalta taajempi 50mm x 100mm ja vähän isompi silmäinen yläosasta. Maksoi 49,90 30 metriä ja korkeus 180cm. Käykääs kattoon kaikki Tokmannin puutarhaosastot :smt003 oli tosi hyvälaatuista..
Vastaa Viestiin