viiriäisten munat

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Pootsi

Viesti Kirjoittaja Pootsi »

Miten te olette myyneet kananmunia, kennoissa vai jossain muussa kantolaitteessa?
Mun kanamäärä tuntuu kasvavan jatkuvasti, äskettäin tultiin vielä kyselemään munia. Olis tosi kiva hankkia pientä tienestiä ja tuttavuuksia tilamyynnillä. :smt001
kuukernuppi

Viesti Kirjoittaja kuukernuppi »

Tutut ja sukulaiset osaa jo säästää mulle munakennoja joissa sitten munia myyn. Olen myös "vakiasiakkaille" kehittänyt panttisysteemin, munat tekee 50 senttiä enemmän jos ei ole antaa vaihtokennoa :smt002
Teppana

Viesti Kirjoittaja Teppana »

Olettekos muuten pakastaneet ne kennot aina välillä?
Tai muuten desinfioineet?
Luin jostain että niiden mukana voi kulkeutua mm kanakirppuja...toki jos eivät muilla kanatiloilla liiku niin lienee tarpeetonta...
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4442
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Meillä kanssa toimii tuo kierrätys kennojen kanssa mukavasti…useampi tuttu jemmaa mulle kaupan munien kennot. En ole mitenkään niitä desinfioinut, koska säilytän tyhjät sisällä talossa …(Kennot ovat niin huokoista ainetta, että saattavat imaista helposti hajuja kanalasta.)
ja täydet jääkaapissa. Yksi kenno seilaa kanalan ja talon välisenä kuljetuskalustona. En käytä sitä kanojen karsinoissa, joten en osaa pelätä siitä tulevan mitään tartuntaa…Ja minultahan tankatut kennot menevät vain kanattomiin talouksiin…
Matti

Viesti Kirjoittaja Matti »

Ajankohtaiseksi tuli meillekin pohtia munien hintaa. Meiltä on kyselty ylimääräisiä munia, että olisiko myydä.

Kolme euroa kymmenestä munasta tuntuu toisaalta aika isolta summalta. Mutta toisaalta jos luomumunia saa kaupasta kahdella eurolla vain puoli tusinaa, niin siinä valossa hinta ei ole paha. Ja toisaalta, ostakoot munansa muualta, jos tuntuu liian tyyriiltä. :smt003 Nämä munat ovat takuulla tuoreita ja herkullisia.
kuukernuppi

Viesti Kirjoittaja kuukernuppi »

Olen pyytänyt viiriäisten munista 3 e/10 kpl:tta eikä yhtään munaa ole jäänyt myymättä.Mitenkähän tuo kananmunien hinta, 15 kpl:een kenno 3 euroa? Vai mitä te olette pyytäneet..
Moilanen

muut munivaiset

Viesti Kirjoittaja Moilanen »

No jos maatiaisen munista, niin olen myynyt 3,0€/6kpl ja kysyntä on ollut huomattavasti suurempi kuin tuotanto, jos sitä sitten tuotannoksi kutsuakkaan voi.
monnilainen

Viesti Kirjoittaja monnilainen »

Kamalaa, meillä on kyllä annettu naapureille viiriäisen munia ja kananmunia, kun ovat vaan hakeneet. Olenko jotenkin leväperäinen, ei ole käynyt edes mielessä pyytää rahaa. Kaupasta kun katsoin, niin viiriäisen munat oli 50 snt kappale. Järkky hinta semmoisesta papanasta.
kuukernuppi

Viesti Kirjoittaja kuukernuppi »

sukulaisiltahan on tapana ollut pyytää tuplahinta :smt002 no ei vaineskaan kyllä meilläkin tietty pidetään munissa oma lähipiiri mutta kun kyselijöitä on niin tottahan minä myyn ylimääräiset pois ja ostan niillä rahoilla vaikkapa rehua tai viljaa kanoille :smt003
maunu_muori

Viesti Kirjoittaja maunu_muori »

Meillä ylijäämät menee takaisin munantuotantoon.. tässä vaiheessa vuotta.. keräsin sangollisen epämääräisiä( ukkelihan ei kyllä taivu munintapesään..viikon oli taas munat keräämättä) ja laitan niistä kanalaatikkoo...No kohta se alkaa, haudonta.. jos tän kuun loppuun maltais ootella ja sitten vajaa kuukaus haudontaa ja toinen mokoma untuvikoille sulkien kasvatusta.. niin sittenhän ollaan jo kesäkuulla ja vapaus koittaa emoille ja poikasille :smt003 ...ja muorin mielelle, kun piipertäjät viipottaa pitkin pihamaata...jos se penteleen kanahaukkakin olis siihen mennessä vaihtanut maisemaa...syytä olis.
Moilanen

muut munivaiset

Viesti Kirjoittaja Moilanen »

Niin muuten miksi en ottaisi ko hintaa, jos kysyntää on? En katso olevani mitenkään kiskuri. Kauppa vaan toimii näin, jos hinta on liian korkea, ei ole kysyntää. Yksinkertaista.
Hinta/laatusuhde on aina kulkenut käsikädessä.
Jos munia kysytään enemmän kuin saan myynttiin, kyllä hinta silloin on kohdallaan. En mitenkään vertaile hintaa tehotuotantokanala/luomukanala-akselilla.
En katso olevani "kananmunatuottaja" jos myyn muutaman kennon kuukaudessa, se on meidän ylijäämää.
Pootsi

Viesti Kirjoittaja Pootsi »

Antaminen on hyve, mutta hinnan pyytäminen ei ole pahe. Ja halvalla myyminen on vain hölmöä. ;) Itse en kyllä antais munia ilmaiseksi naapureille, koska ne ei ole sukulaisia eikä ystäviä... :smt003
Kukka

Viesti Kirjoittaja Kukka »

Meillä lähinnä äiti tuuppaa isovanhemmilleni viiriäisenmunia aina kun niillä on jotkut nimiäivät, synttärit tai muu vastaava.. Kun haemme kauroja (30-40 litraa) äippä työntää kananmuna kennon kätee niinku rahan siasta, aika reiluu :D Muuten oikeestaan meillä pyydetään munista aina pieni summa.. Viime keväänä pääsiäisen aikaan kävin kiertelees parissa paikassa ja kysyin oisko tarvetta kananmunille :) Sain sitte siitä taskurahaa. Yks mummeli innostu siitä niin paljon että kävi monena viikkona kysymässä lisää niin että meiltä loppu munat ja mummeli joutu oottaa pienen aikaa ennen ku sai lisää :)
Sori meni vähä ohi aiheen
Matti

Viesti Kirjoittaja Matti »

No joo, nyt on sitten eka tiu munia myyty... Eipä kehdannu sitten kumminkaan pyytää kun kaks euroo... :roll: Mutta ostajat oli tuttuja. Ajateltiin, että jos vieraammat tulee ostamaan, niin sitten pyydetään enemmän. Jos sittenkään kehdataan.
Wuohetar

Viesti Kirjoittaja Wuohetar »

Paljonko se tiu-munia muuten onkaan?
Vastaa Viestiin